Het begin van mijn verhaal :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

Het begin van mijn verhaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:40

Ik ben al heel erg lang bezig met een verhaal alleen ik heb er laatst geen tijd voor gehad. Dus heb ik er niet veel aan kunnen werken. Maar hier is alsvast een stuk! :)

hopelijk goed geschreven!

Het was zaterdag en Melissa’s wekker ging af. Ze moest om 11 uur naar het hockey veld dus had ze haar wekker om half 9 gezet. Dan kon ze tenminste nog tot 9 uur in bed blijven, om wakker te worden. De laatste tijd vond ze hockey steeds leuker worden want er liep een hele knappe jongen rond. Ze wist zijn naam nog niet maar daar zal ze snel achter komen. Ze is een niveau hoger gekomen dus ze krijgt een nieuw team. Hopelijk komt ze bij hem in het team. De trainingen zijn bij haar club met jongens en meisjes door elkaar, maar de wedstrijden zijn meisjes tegen meisjes en jongens tegen jongens. Goed genoeg denkt Melissa. Maar toch hoopt ze dat er volgends seizoen verandering in komt. Melissa kruipt met moeite haar bed uit en trekt haar ochtendjas aan en haar fluffy konijnen pantoffels. Een maal beneden zit haar vader verscholen achter een krant. ‘Goede morgen Melissa’ zegt haar vader. Je weet waar alles staat, Ik ben weer naar de garage toe. ‘Doei lieverd’. Haar vader kwam enkel even naar binnen om de krant te lezen en was snel weer naar de garage, Auto’s repareren zich zelf niet. Haar moeder werkt in een bloemen winkel en die is, net zoals haar vader, er vroeg uit om de bloemen buiten te zetten. Ze heeft een paar vaste klanten die altijd vroeg uit de veren zijn voor hun verzameling bloemen. Ze denken als ze later komen dat dan alle bloemen weg zijn. Gelukkig is dit meestal niet het geval. Ze pakt snel een boterham uit de vriezer en legt hem in de magnetron. En drukt op start. ‘Poeh Poeh’ Zegt melissa hard op, ze rekt zich uit en haalt de warme boterham uit de magnetron. Ze pakt een bord en legt hem daar op en smeert er pindakaas op. Haar lievelingsbrood met lekkere pindakaas. Hmmmm!. Ze pakt haar boterham en gaat aan de eet tafel zitten. Daar zit ze dan helemaal alleen met enkel een boterham pindakaas. Ze nam een grote ham uit haar boterham en loopt naar de tijdschriften bak. Ze pakt er wat tijdschriften uit en gaat weer aan de eet tafel zitten. Boven op ligt een paarden tijdschrift van haar grotere zus Eva. Eva is al 20 jaar oud en woont pas een paar maanden op kamers. Melissa is zelf pas 13 jaartjes jong. Ze legt het tijdschrift van de stapel en kijkt verder. Ze is al sinds dat ze klein is helemaal gek van dieren. Het maakt niet uit wat voor dieren alles moet ze een aai geven en lieve woordjes tegen zeggen. Paarden vind ze eigenlijk wat minder. Ze vind ze wel mooi maar meer dan dat eigenlijk ook niet. Ze was een keertje mee met haar zus naar de manege, en ze mocht uit stappen. De pony waar op haar zus reed heette Casper. Casper was heel erg lief en braaf, maar door dat melissa heel erg zenuwachtig was, werd de pony dat ook. Daar zat ze dan, op een nerveus beest, melissa is er meteen afgegaan voor dat er iets engs gebeurde. Sinds dien is ze ook nooit meer op een paard of pony geklommen en wil ze dat liever houden. Ze zoekt de stapel nog wat door en neemt weer een reuze hap uit haar lekkere boterham met pindakaas en pakt een ander blad. Er staat heel erg groot op Libelle , vast een tijdschrift van haar moeder. Ze bladert het blad wat door en ziet iets interessants staan.
Voor perfectie van opdoen en het onderhouden van nagellak.
Melissa leest verder.
1. Breng de nagellak licht op en laat hem minstens een halfuur drogen.
2. Als het halfuur voorbij is breng je het nog een keer aan en laat het dit keer 15 minuten drogen.
3. Maak een badje van ijskoud water en leg na het kwartiertje drogen je handen daar 30 sec. in.
4. Laat ze na het weken opdrogen en klaar zijn je nagels

Best handig denkt Melissa. Ze kijkt op de klok, jeetje al kwart voor 11. Ze fiets er 20 minuten over dus ze moet nu toch echt wel gaan omkleden. Snel rent Melissa naar boven en legt het tijdschrift, die ze nog in der hand had op haar bed. Ze trekt een la open en onderzoekt haar la grondig of haar hockeyrokje er nog misschien in ligt. Ah!, ze heeft hem gevonden. Snel springt ze in haar rokje en trekt de polo van de verenging aan. Aan de voorkant staat het logo van de vereniging en aan de achterkant staat van boven naar beneden haar naam. Ze vind hem echt super gaaf, en trekt hem het liefste zo vaak mogelijk aan. Snel haalt ze een borstel door de haren en maakt ze er een knot in, zodat ze er geen last van heeft met het hockeyen. Ze rent de trap af. Ow nee!, al kwart over 11! Ze neemt snel nog een hap van haar boterham en rent naar de schuur waar haar hockey tas en haar stick al klaar liggen bij haar fiets en haar fiets is ook al van het slot. ‘Moeders denken ook overal aan’ denkt melissa hard op in zichzelf. Ze springt op haar fiets er rijd richting het hockeyveld. Onder weg op de fiets komt ze heel veel bekende mensen tegen. Onder andere komt ze een goede vriendin tegen. Helaas nu geen tijd om een babbeltje met haar te maken, ze is al zo laat.

Yasmine

Re: Het begin van mijn verhaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:22

KH -> UK

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:31

Het is best goed geschreven maar let op: je schrijft het ene moment in de verleden tijd en het andere moment in tegenwoordige tijd. Dat kan natuurlijk niet het is het een of het ander. veel succes

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:15

Als je een verhaal in delen plaatst, dan moet dat verhaal uit minstens 1500 woorden per plaatsing bestaan. (dat is zo'n 3 pagina's in word)
Aangezien dat hier niet het geval is plaats ik een slotje.