.Volgende week komt het vervolg (deel 2 dus.)
De droom van Roosje, komt uit! Deel 1.
‘Roosje, wakker worden!’ Roept Mama. ‘Jaaaaaá’ ik kom al.
Roosje, trekt een skinny aan, met een leuk shirt. Ze loopt naar beneden.
Het ontbijt staat al op tafel. Ze pakt een broodje, en smeert er pasta op.
Mama zegt: ‘Roosje, niet de hele tijd pasta nemen, neem ook eens ham of iets anders op je brood.’ Roosje antwoord daar op: ‘Ja, mama, maar ik vind de pasta zo lekker. Morgen ochtend neem ik ham, oké?’ ‘Ja is goed, Roosje.’ Zegt Mama.
Roosje, zit om half 12 nog even op hyves. En ze krijgt een berichtje van haar allerbeste vriendin. ‘Heeeeeeeé Roossie!, Kom je mee naar de manege? Ik ga er zo heen, misschien tot straks! Xjes Annabel!’
Roosje vraagt het aan haar moeder. Haar moeder antwoord: ‘Tuurlijk Roos, je hoeft vandaag niets te doen. Ga maar lekker, naar de manege.’ Roosje stuurt een berichtje terug naar Annabel, en zegt dat ze mee mag. Even later staat Annabel aan de deur.
Roosje, pakt haar fiets, en ze fietsen richting de manege.
Even later zijn ze aangekomen. Ze zetten hun fiets bij alle andere fietsen, en lopen naar de paardenstal. Ze vragen aan de baas wat ze mogen doen, en de baas antwoord daar op: ‘ Jullie mogen alle paarden van stal poetsen, buiten aan het hek, Annabel, om 3 uur moet je rijden, het is gewijzigd namelijk. Dat red je toch wel? Dat is over een anderhalf uur! ‘. Ze beginnen met het poetsen van het paard: Beauty, het lievelings paard van Roosje. Een leuke bruine pony,van 11 jaar oud.
Een uur later zijn alle pony’s en paarden gepoetst, gaat Annabel naar de vrouw die les geeft, Femke heet ze. Ze vraagt aan Femke ‘ Juffff! Op wie moet ik rijden?? Mag ik een keer op Duckie?’ Femke antwoord daar op: ‘ Ja, jij mag op Duckie, volgende week op Beauty. Is dat goed?’ Annabel, vind het helemaal leuk. En gaat met een brede glimlach richting de zadelkamer. Ze pakt het zadel en het hoofdstel van Duckie. En loopt naar de stal. Ze roept: ‘Duckie! Kom je?’ Duckie, komt meteen aangelopen en hinnikt. Ze ziet dat Duckie een beetje raar loopt. Maar ze zadelt hem toch op.
Annabel, rijd nog geen 5 minuten op Duckie. En Femke zegt: ‘Annabel, ik denk dat je op Beauty moet gaan rijden. Duckie loopt niet zo goed meer. ‘ Even later komt Annabel met Beauty aangelopen in de bak. Roosje kijkt aandachtig toe. Maar even later komt er een groep naar haar toe en zegt: ‘Hé, ukkie, wij zitten daar, oprotten!’
Maar Roosje, negeert hun en blijft gewoon zitten. ‘HALLO, wij zitten heb je dat begrepen? Ga even lekker anders zitten, trut! ‘ Ze gooien haar van haar stoel, Roosje gaat op een andere plek zitten. En gaat weer kijken. Ze heeft tranen in haar ogen, maar laat dat niet merken.
Even later is de les afgelopen, en Annabel gebaart tegen Roosje dat ze moet komen.
Roos mag uitstappen op Beauty! Wat een droom voor haar. Ze wilt graag ook op paardrijden, maar het mag niet. Na een kwartier stappen en een klein stukje draven, gaan alle paarden naar stal. Ze worden afgezadeld, gevoerd, en ze gaan naar het land.
Annabel en Roosje, fietsen terug naar huis. Roosje mag bij Annabel eten. Roosje heeft al 2 uur een brede glimlach op haar gezicht. Ze was zo blij!
Roosje, komt thuis en verteld het verhaal. Met een volle glimlach, eerst aan haar broer. Die is heel erg blij voor haar. Dan aan haar Zus, die vind dat ze opschept : ‘Roosje, waarom vertel dit aan mij? Ga weg uit me kamer! Je stinkt naar paarden. ‘ Zegt haar zus. Dan komt ze bij haar moeder en verteld het verhaal ook.
Maar wat zal haar moeder hier van zeggen??
Word vervolgd!...
Houd het graag netjes! En opbouwend commetaar.