[SCH] SChets in Conté op donker papier van 2 ruwharige Jacks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

detour

[SCH] SChets in Conté op donker papier van 2 ruwharige Jacks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 08:23

Is alweer een tijdje terug dat deze gemaakt is.. Liep vast met de achtergrond, beetje teveel gezocht, verder vond ik het transparante wel wat hebben en krijg overall toch leuke reacties op deze tekening.
Ben normaliter meer van de verf, en houtskool. ;)

Zijn er mensen hier die veel met Conté werken?
Tips zijn sowieso welkiom hoor, hier is het werk achter glas, vandaa dat de foto van lnks is genomen, ivm flits camera op het glas. :+ Het gaat om een flink reutje en een oud teefje.

Scheetjes van hondjes.

Afbeelding

LeonieL

Re: [SCH] SChets in Conté op donker papier van 2 ruwharige Jacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:07

Ja. ik werk ook met conté. Alleen kleur ik bijna alle lagen met die potloden.
Tips heb ik niet echt. maar ik vind dat doorschijnende wat minder leuk.
Het enige wat ik kn zeggen : Gebruik meer kleur, daar word het levendiger van. In wit zitten meer kleuren dan alleen wit, en ook bruin is meer dan oranje en bruin (en rood). Ga lekker expirimenteren.

Verder vind ik het een geslaagde tekening :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:17

Thanks! Ik werk nooit met Conté potloden. Maar met krijt.. Zou idd meer krijtjes kunnen aanschaffen. Vind een paar kleuren verder ook wel sterk, als ik teveel gebruik lijkt het me wat druk worden..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:24

Krijtjes van conté heb ik niet. wel van een ander merk, maar vind m'n potloden tot nu toe toch fijner. De hoeveelheid kleuren die je tot je beschikking hebt maakt niet zoveel uit. Van alle materialen die ik hbe heb ik ook alleen maar het basispakket.
Wat ik bedoel te zeggen is : Probeer gewaagder te zijn, kleuren die je normaal nooit zou gebruiken in een portret nu juist wel gebruiken. Je hebt de kans dat het rommelig word. mara de kans is veel groter dat je een heel levendig portret krijgt :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:29

Dat ben ik normaliter, daarom vond ik dit juist weer wat anders. ;)
Het is ook maar nét wat iemand wil.. Ik houd ook rekening met dew omgeving als het wordt opgehangen.

Wacht ff. iets heel anders.

Afbeelding

Dit is een mega schilderij. iets gewaagder?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:30

Persoonlijk vind ik dat eraan liggen met wat voor idee en stijl het portret opgezet is. Sommige kunnen in een beperkt aantal kleuren, 2 of 3, juist heel veel uitstraling hebben. Vooral met die harde conte krijtjes, die volgens mij zelfs in 'terra' setjes hebt, trekt dat me meer dan de 'dichtgekleurde' tekeningen.

Ik vind het idee van deze tekening dus ook heel leuk. Alleen jammer dat het in wit is, want dat vind ik persoonlijk juist geen 'kleur' om te gebruiken. Van beide heb je wel goed de blik in de ogen neer weten te zetten, het hoofdje van de rechter vind ik ook goed gelukt. :)