[FOTO] DIgitale fotocursus Frankrijk....de resultaten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[FOTO] DIgitale fotocursus Frankrijk....de resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:16

Van 29 Juli tot en met 6 Augustus zijn mijn lief en ik afgereisd naar Pebrú Frankrijk.
Hier hebben we de ontzettend leuke en informatieve fotografie cursus gevolgd van Patrick Mollema

Deze cursus en dan de basis variant

Ik kan het niet laten wat resultaten hier te plaatsen:

Les kijk eens echt naar je auto (nog verder geen theorie gehad)
Afbeelding

Afbeelding

en daarna leren we belichtingstrapjes te maken en komen we erachter dat een foto bijna altijd redelijk licht is, we komen bijna 90% te licht uit en moeten met het trapje dus donkerder afstellen, zo worden de foto's al een stuk sfeervoller
Afbeelding

Afbeelding

We gaan naar een dorpje om nog meer trapjes ed te schieten met al weer meer theoretische achtergrond
Afbeelding

Afbeelding

Weer een les, licht, diafragma en sluitertijd verder gaan we naar een beekje:
Afbeelding

Afbeelding

Nog een dag portretten schieten van elkaar:
Mijn lief door mij:
Afbeelding

Ik door mijn lief:
http://i266.photobucket.com/albums/ii252/kayila/ik.jpg

Dan nog avond fotografie (helaas geen wolken voor het leuke dramatische effect bij langere sluitertijd)
goede oefening voor de witbalansen en het schieten op gevoel en sfeer.
Afbeelding

Afbeelding

En de laatste dag hebben we nog speende kinderen gedaan die van licht naar schaduw aan het rennen en spelen waren. Zo konden we oefenen op lichttrappen maken en onthouden hoeveel stops donkerder/lichter je steeds moest als ze weer heen en weer gingen.

Al met al een super vakantie gehad, veel opgestoken en nu is het oefenen!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-08-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag + foto in link

Anoniem

Re: DIgitale fotocursus Frankrijk....de resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:30

GAAF Kayila! Wauw!!! Mooie foto's! Vind vooral die van t beekje heel sprookjesachtig. Leuk joh! Zo te zien hebben jullie genoten. :j

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:33

GAVE foto's Kayila!! Echt mooi!

Foto 7 en 8 geven mij het idee dat ik naar iets miniatuurs zit te kijken. Heel apart!

Lijkt me een hele leerzame cursus!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:57

Helemaal geweldig Kaiyla!!
Ik vind die oude deur dus helemaal gewéldig, zulk soort foto's maak ik dus ook vaak op vakantie, zoals op Gozo en in Frankrijk. Oude deuren, deurkloppers, gevelelementen e.d... vind ik altijd erg leuk om te 'sparen' tijdens vakantie... Ik denk da'k met alle deurtjes van Gozo wel een poster kan vullen.
Die foto's van't beekje vind ik ook geweldig, ik dacht eerder altijd dat dat soort foto's geshopt waren, totdat ik door kreeg dat je dat 'sprookjes'effect met de sluitertijd kunt krijgen...
Leuk hoor, ik zou ook wel meer willen leren qua fotografie maar met m'n (wel handmatig instelbare) compactje hoef ik niet bij zo'n cursus aan te komen. Eerst zelf nog maar wat meer oefenen, zo te zien heb ik nog zat te leren voorlopig.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:33

Heel gaaf Kayila! Vooral met die uitleg van jou er wat bij zo en leuk de variatie van onderwerpen met hun sfeer erbij, heel cool! 8-)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:55

Prachtig! Beekje is inderdaad net een sprookje, de avondfoto's ook super scherp maar toch een rustig beeld.
De portretten van jullie vind ik zo mooi, wil ik ook!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:47

De foto van de stenen, die is zo gaaf!! Ze zijn allemaal bijzonder mooi en geslaagd, maar sommigen springen er echt uit.
Wat zal dat heerlijk zijn dat je nu met de opgedane kennis verder kan oefenen. Je loopt nu vast continu met de camera om je nek ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:47

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!
Een foto heb ik in een link gezet. Het is niet toegestaan materiaal te plaatsen dat je niet zelf hebt gemaakt, zie de regels.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:03

Sorry Mod, het is een foto van mij gemaakt vandaar dat ik hem plaatste maar ik begrijp de regel. Bedankt voor de TAG.

Jongens ik heb zoveel enthousiasme weer terug gevonden en ben al 2 avonden heerlijk ermee bezig. Als je cursus hebt gevolgs kan je nl lid worden van een besloten community op Flickr alwaar de leraar nog opdrachten en info geeft. HEERLIJK ben direct lid geworden en druk met de opdracht van augustus.

En zo anders dan ik in 1e instantie deed!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 07:22

Zo zeg ik vind ze gaaf.
Snap helemaal niks van je theorie met de trapjes dus voor mij vast niet weggelgd :D

Rinske

Re: [FOTO] DIgitale fotocursus Frankrijk....de resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:11

Wat een prachtige foto's! Zo zie je dat je met instellingen veranderen hele mooie dingen kunt bereiken zeg :) . Ik vind vooral de deur echt geweldig, zulke foto's maak ik ook vaak, dat zijn echt geweldige sfeerimpressies :) .

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:02

Het beekje is echt wooooowwww heerlijke sfeer maar ook die van de bloemen zo zie je maar dat idd meeste fotos veel lichter genomen worden en net een standje donkerder meer sfeer geeft ;)

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:22

Zo wat een gave foto's!!! Door je uitleg ga je er ook heel anders naar kijken.
Erg leerzaam geweest de cursus zo te horen en leuk dat je de inspiratie weer helemaal te pakken hebt!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:04

Mooie foto's kayila!! Inderdaad komt er vaak veel meer kleur en sfeer een trapje donkerder! Doe ik met mijn kippen foto's haast standaard en bij een licht kleurige kip ga ik 2 trapjes donkerder :j

Ik vind de laatste foto werkelijk PRACHTIG! Goed gedaan! +:)+

Succes met het oefenen!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:33

Wat een ontzettend gave foto's Kayila, wat moet dat een hele leuke, leerzame vakantie geweest zijn.
Ik heb ook die site van je link helemaal door zitten lezen; zo'n cursus wil ik ook! ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:35

1 woord WAUW!
echt heel mooi en idd die deur <3

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:37

Mooi!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn favorieten: beekje en deur !!!!!!!!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:56

:wow: Wat gaaf dat jullie dat gedaan hebben zeg! En helemaal dat jullie het samen hebben kunnen doen! Is hij nu net zo enthousiast als jij?
Echt hele gave foto's, vooral die avondfoto's en de beek! Veel plezier met verder oefenen, leuk dat je de smaak zo te pakken hebt!

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 19:00

SusanW was echt heel bijzonder het samen te doen. Ronald heeft niet de passie die ik heb voor fotograveren maar kan alle kennis heel goed gebruiken in zijn opleiding voor airbrush artist die hij gaat volgen. En de basis cursus is TE leuk om te doen voor echt iedereen met een digitale spiegelreflex.

En ja ik ben helemaal doorgeslagen :o ben sinds ik thuis ben nog niet een avond niet wezen schieten in en om het huis! Te leuk!! Grappig feitje: Mijn baas heeft de cursus vorig jaar gedaan en dit jaar de gevorderde cursus. Hij gaat volgend jaar voor de 'meester'class (woordspelletje want Patrick (de leraar) wil het geen master class noemen dus hebben wij deze naam bedacht).
Dus elke werkdag begint met een bakkie leut bij de baas met een kwartiertje foto's bespreken :D .

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:01

Mooi hoor! :D De avondfoto's vind ik erg mooi (wellicht omdat het mijzelf niet lukt een foto scherp te houden met zo'n lange sluitertijd :') statief nodig _O-) en die van het beekje. Van het portret van je vriend vind ik jammer dat hij een afgehakt hoofd heeft.