[SCH][WIP] Sneb.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

[SCH][WIP] Sneb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 16:06

Hallo!

Ik heb dringend jullie hulp nodig! Ben bezig met mijn 1e échte paardenschilderijtje. Maar ik kom er niet meer uit. Ik heb nu 2 lagen gebruikt, maar ik heb geen idee hoe nu verder. En welke kleuren ik het beste kan gebruiken..

Afbeelding
De eerste 2 lagen zitten er inmiddels bijna op.

Afbeelding
Wat verder met de hals/borst. De glinstering komt omdat de verf nog niet helemaal droog is.

Afbeelding
Wat verder met het oortje, en geprobeerd (zonder succes) de kaaklijn duidelijke te maken.

Voorbeeld foto kan ik via pb sturen. Die zet ik liever niet in het topic.

__Karlijn__

Re: [SCH][WIP] Sneb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:09

Probeer verder te denken dan: het paard is bruin, dus ik pak een bruine tube verf. Maak je een schilderij van een foto? Kijk dan goed hoe de kleuren zijn op het plaatje, vaak zie je in een bruin paard ook een beetje rood, soms blauw, paars en zelfs oranje. Ook zijn de plekken die hoger liggen (aders, neusvleugels, rond de ogen en plukken manen) vaak lichter dan bijvoorbeeld in het neusgat, in het oor, of tussen de kaak en hals in (aan de onderkant).
Wanneer je deze plekken wat lichter laat, of je doet er een feller kleurtje op komen ze meer naar voren en creeer je diepte :)
De verhoudingen zijn trouwens best goed! :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 17:14

Ik TeM even want ik vind vrij weinig verschil tussen de stappen zitten. Benieuwd hoe de modjes hierover denken ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 17:40

Nou, zit toch aardig veel tijd tussen de stappen! Ben nu eenmaal niet zo snel ;)
En helaas zijn de foto's wat donker geworden, dus valt het deel van de kaak en de hals in een donker vlak..

__Karlijn__: Ik heb ook naar de foto zitten turen, maar ik kan er echt niet meer kleuren uit halen.. Ik weet dat er een heleboel andere kleuren bij inzitten, maar vind het moeilijk ze te zien! Heb wel geprobeerd te variëren in kleuren bruin, en zwart/donkerbruin voor schaduwen ed. Maar helaas valt dat op de foto weg.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:21

Het kan dat er veel tijd tussen de stappen in zit. Maar dat is niet direct te zien aan de vooruitgang die je hebt geboekt. Als je niet beter weet lijkt dit echt 3 keer het zelfde. In de regels staat dat je 3 duidelijk zichtbare stappen dient te tonen. Vandaar hier dan ook een slotje. Je mag een nieuw topic openen wanneer je aan die regel kunt voldoen.