[TEK][WIP] Arabisch Volbloed Personage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

[TEK][WIP] Arabisch Volbloed Personage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:50

:wave:

Aangezien bokt nieuwe regels heeft (ik wist ze iig nog niet) wat betreft het plaatsen van een topic op UK, is mijn vorige topic gesloten. Hier nogmaals een poging! :)

Sinds vorige week heb ik het tekenen van paarden portretten weer opgepakt, want heb er al jaren niet naar omgekeken!
Even voor de fun een oud topic gezocht van mijn vorige tekening, en die stamt uit 2006 :')
[FK] [TEK] Tekening voor Horsieslover @ bokt

Dit keer is mijn bijrijdpony Personage het slachtoffer! Het is echt een schat van een pony en ik ben blij dat ik hem mag rijden.
Het idee is ook om deze tekening als cadeau/verrassing te geven aan de eigenaresse, als een soort van bedankje! Ik hoop dus dat ie gaat lijken, zodat ze hem gelijk zal herkennen!

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste up:
Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien heb ik het oor, wat me dwars zat, geprobeerd aan te passen.
Naar mijn idee is 'ie beter zo, maar nog steeds niet helemaal naar wens.
Verder ben ik wel tevreden met z'n snuit, die is haast klaar. Alleen z'n lippen nog!

Tips zijn welkom!

marjoke

Re: [TEK][WIP] Arabisch Volbloed Personage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:49

De neusgaten mogen wel wat groter vind ik, aangezien het een arabier is en de ogen ook zo groot zijn. Dan heb ik het vooral over het (voor mij) rechter neusgat.
Verder is het hoofd wel erg kort. Maar daar ga je nu niet meer veel aan kunnen veranderen vrees is.

Maar hij is voor de rest echt heel erg mooi. Ik ben benieuwd hoe het oog er komt uit te zien. Je hebt een hele leuke, zachte stijl en daar kijk ik graag naar. Nu nog wat beter op de verhoudingen letten. :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:03

Hmm neusgaten zou kunnen, al denk ik dat het best gelijk is met de foto. Maar ik snap wat je bedoelt :j zal er even naar kijken.

De verhoudingen kunnen haast niet fout zijn, aangezien in met een raster heb gewerkt. Ik denk dat het vertekend door de foto + de hoofd-halshouding. Arabieren hebben nou ook eenmaal geen lang hoofd haha ;) Dit is namelijk de foto, en veel kleiner is zijn koppie niet op de tekening geloof ik..
Afbeelding
Heb het net ook nog even opgemeten, en mijn hoofdlengte is precies hetzelfde als die op de foto (heb de foto evengroot uitgeprint als de tekening)
Maar bedankt voor je commentaar en complimentje!! :)

Edit: zie nu idd dat zijn (voor ons) rechterneusgat aan de linkerkant, onderin, wat groter mag!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:09

Het kan natuurlijk nog wat vertekenen door de manier waarop jij schaduw gebruikt en het op de foto is. Misschien ziet het er wat anders uit als het af is, maar nog steeds kan het wat anders lijken. Soms is dat gewoon lastig. Een tekening hoeft niet altijd exact gelijk te zijn aan een foto om te lijken, soms moet je zelfs wat wijzigen :)

Eigenlijk heb ik weinig op te merken. Ik vind het er tot nu toe erg mooi uit zien, en ben benieuwd hoe af is :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:15

Ja daar heb je zeker een punt! Snap ook zeker wel wat marjoke zegt, zijn hoofdje lijkt niet erg lang zo. Maar toch is het wel 't formaat :P

Moet er idd nog wat aan wennen om niet alles exact hetzelfde te tekenen, heb zelf al kleine dingetjes gewijzigd. Hoop dat hoe meer ik teken, hoe makkelijker dat zal gaan!

Bedankt rebeltje :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:43

hey shanna ik vind em steeds mooier worden en ben ook zeker benieuwd naar t eind oordeel...
vind t lijntje boven t oog iets te hard misschien die iets zachter maken...
omdat op de foto dat lijntje ook niet echt heel hard is zeg maar..

verder doe ik t je niet na

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 09:58

Heb je gelijk in Nathalie! Dat ik hem opzette zag ik al hmm dit wordt te hard. Maar eerst even de rest opwerken, dan zal ik dat lijntje idd wat zachter aanzetten! Thanks!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 20:37

Kleine up:
Afbeelding
Mond is klaar, was even bang dat ik de lippen te hard had aangezet, maar aangezien z'n hele snoetje wat donkerder moest vind ik het wel mooi uitkomen zo :j Rechterneusgat ook wat groter gemaakt, zo moet ie kloppen!
Verder is het rechter oor alles behalve klaar, hij mist ook nog een stukje rechts ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 18:57

Weer 2 up's :

Afbeelding

Afbeelding

Naar mijn idee is het oog ietsje te groot, maar heb het idee dat dat door de 'randen' eromheen komt. Ik heb die al wat weggegumt, en moet zeggen dat dat wel scheelt. Op de foto is dit dus nog niet. Oor heb ik ook wat verder uitgewerkt, maar nog niet tevreden over.. Graag tips en meningen! :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:52

t oog spat er echt enorm uit vind em erg hard...die lijnen zie ik denk ik toch zachter...
Afbeelding
kijk maar hier zijn de lijnen bij b.v. pjotr ze oog ook niet hard misschien kan je er wat mee
moet de rechterbovenlip ook niet iets zachter?? t lijkt daar best dik hard zeg maar mischien iets minder dikke brede lijn..
verder vind ik em echt al enorm gaaf

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:00

Ik denk dat dat komt doordat eromheen nog geen enkele schaduw is. Heb alleen het oog opgezet. Maar ik snap wel wat je bedoelt, hij knalt er echt uit zo.. heb nu wel al een upje met meer schaduwen eromheen, en ziet er al veel beter uit zo! Maar die zal ik morgen wel even plaatsen.
Ja die lip, daar zit ik idd nog mee! Ik wacht eerst even dat stuk erboven af, dat is namelijk ook allemaal wat donker, maar denk idd dat die lip wat zachter moet!
Thanks voor je tips Nathalie!

Edit: Ja bij die foto is dat idd zo daar is ook veel meer lichtinval op het oog, maar bij die van Pers is het allemaal toch wat donkerder + mijn manier van tekenen is denk ik gewoon het ietwat harder aanzetten van details :) Ik werk in stapjes, dus je zal denk ik bij de volgende up wel zien met wat ik bedoel kwa wat eromheen komt aan donker ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:03

wauw, ik vind 'm al prachtig! :oo
kon ik het maar, hihi

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 17:02

Upje:
Afbeelding
Ben nu grof weg alle schaduwen op de grote vlakten aan het aanzetten, dus die moeten allemaal nog zachter :)
Baal ervan dat m'n scanner het niet doet, want de tekening is irl veel zachter en minder hard.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:05

Ik vind haar al een hele sprekende uitstraling hebben.
Ik zou wel een klein rimpeltje bij het einde van de mond maken, zoals de meeste paarden hebben. Dat mis ik nog een beetje.

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:12

ik vind hem echt prachtig! <3
Alleen klopt er iets niet aan het rechter oor.. maar ik weet niet wat :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 17:54

@ Iris82: Dankjewel! Doet me goed om te horen, ben zo bezig geweest hem geen saaie blik te geven. Dat van die rimpel is een goeie! Op de foto is het niet/slecht te zien, maar idd, het hoort er wel!

@ S_Evelyne: Danku :D Jaa die oren, ik heb bij beide het gevoel dat er wat niet klopt, maar wat.. haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:34

is t niet omdat t randje van zeg maar de binnenoor aan de linkerkant wat te donker is dat daarom t oor zo apart uitkomt??vind t andere oor juist wel kloppen..

maar verder vind ik hem echt onwijs gaaf worden
op wat teken je eigenlijk gewoon papier?? a4 ofzo?

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:38

Welke bedoel je dan, de linker of de rechter? :P Want dat zou het dan miss wel kunnen zijn ja!

Ik tegen op volgens mij gewoon papier, tenminste het is een of ander schetsboek wat ik vond haha. Tis idd gewoon A4 ;)

Misschien als deze af is dat ik eens iets groters wil proberen.

Edit:

Klein upje:
Afbeelding
De kaak is nog niet klaar, hij klopt zo nog niet helemaal ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:42

Zo,dat is wel een heel verschil met je tekening uit 2006, dat was meer een kindertekening, deze is echt "echt" :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:48

Hihi ja best vreemd, in mijn herinnering was ik super trots op die tekening, en ik zocht hem op en ik dacht echt; hmm was dit het? Boring haha. Ik heb in de tussentijd eigenlijk alleen maar andere tekeningen op UK gevolgd, en gek genoeg leer je daar zo onwijs veel van. Tenminste, dat moet haast wel aangezien deze tekening zoveel beter gaat en ik in de tussentijd geen paarden meer heb getekend.
Thanks voor je complimentje:D

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:08

buster4ever schreef:
is t niet omdat t randje van zeg maar de binnenoor aan de linkerkant wat te donker is dat daarom t oor zo apart uitkomt??vind t andere oor juist wel kloppen..

maar verder vind ik hem echt onwijs gaaf worden
op wat teken je eigenlijk gewoon papier?? a4 ofzo?

ik denk dat ik het snap :P

Afbeelding

dat randje?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:07

wow shan,
ik volg je tekening al een tijdje en vind hem echt steeds mooier worden! daar zal mies blij mee zijn!
is inderdaad wat hierboven gezegt wordt, dat randje bij de oor is beetje vreemd, maar verder vind ik m mooi hoor! je herkent pers er wel in.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 18:04

Wat leuk Kim dat je 'm volgt! Haha was even vergeten dat jij natuurlijk ook op bokt zat, maare mondje dicht he :P
Goed dat Pers herkenbaar derin is, daar gaat de hele tekening om haha! Thanks!

Ow dát randje! Haha ik zat ergens anders naar te kijken. Maar, dat zou het wel eens kunnen zijn idd! Ga er zo even naar kijken, bedankt meiden!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:41

Wauw echt mooi, prachtig :wow:
Ik blijf je update's nog volgen!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:20

Weer een uppie:
Afbeelding
Heb geprobeerd dat lijntje aan te passen, beter zo? Kwam er ook gelijk achter dat ik zijn nek juist daar achter dat (voor ons) rechteroor té hoog had gezet. Nek is nu dus lager, en zo moet het volgens de foto kloppen.
Verder ga ik nu even pauzeren, want heb aardige ruzie gehad met z'n kaak haha

Ooh trouwens, ik zit met een vraag. Op de foto is er op zijn hals naast zijn kaak een duidelijke schaduw te zien door de zon (dat deel heb ik nu licht ingekleurd), zal ik die net zo hard aanzetten of zachter? Ik vraag me af of het idee dat het schaduw door de zon is wel zal opkomen. Achter het oor heb ik die schaduw van de zon trouwens wel hard aangezet..