[FOTO] Spatterdespat in bad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

[FOTO] Spatterdespat in bad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 22:23

Allereerst, ik ben nog maar sinds een week of 2 zover dat ik van mijn Canon Eos 350d meer gebruik dan alleen het groene standje en de ontspanknop :o Ik lees veel en maak gewoon veel foto's om te leren op dit moment, dus commentaar gráág, maar wees een beetje lief voor me :o

Ik ben dus nu bezig op de Av stand. Heb sinds een paar dagen een Canon 50mm f1.8 lensje erbij gekocht waar ik érg blij mee ben, wat een fantastisch dingetje, die kan zeker foto's maken, nu ik nog :Y)

Vandaag deze 2 foto's gemaakt van mijn oudste neefje in bad, vind ze zelf best goed gelukt vooral de spetterspat foto. Foto's zijn beide lichtjes nabewerkt. :)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

pinkie87

Re: [FOTO] Spatterdespat in bad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 05:42

vind het niet echt Fk foto.
maar wel leuke foto`s om je camera beter te leren kennen.

voor wat je aan het uit proberen was is gelukt. maar jah de achtergrond heeft veel storende dingen.
en de compositie is ook beetje apart bij de laatste.

ekker blijven oefenen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:46

De eerste vind ik niet zo boeiend. De tweede vind ik geweldig. Die guitige uitdrukking, dat handje, het licht op het water en de spetters die in het rond vliegen... Echt top :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:24

De eerste foto neigt meer naar 'kiekje', maar die tweede foto, geweldig!! Die heeft het imo helemaal. De uitdrukking van je neefje, de spetters en de lichtval die er mooi bij klopt.

Uitvergroten, inlijsten en in de badkamer zelf hangen, gaaf :D

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:29

de eerste foto is zeg maar een 'gewone' foto, maar wel leuk ;)
de tweede: IS in 1 woord geweldig! Alleen wel een klein minpuntje, de achtergrond maar ach. Wel echt een super foto!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:55

Bedankt voor de reacties, super!
Ik heb inderdaad getwijfeld over foto één, maar hoewel inderdaad niet spannend leek hij me kwalitatief gezien wél FK waardig, ik zou ook niet zo goed weten waar ik het anders kan laten beoordelen, want het gaat me wel echt om de foto en niet om mijn 'oh zo schattige neefje' ;)
Dat ik hem nog redelijk bijzonder vind komt waarschijnlijk omdat ik nog niet zolang aan het spelen ben met het creeeren van een mooie bokeh en daar zelf bij die eerste dus best tevreden over was. :)

Bedankt voor de lovende woorden over foto 2 zeg, wordt er verlegen van hihi, vond hem zelf ook wel gaaf geworden maar zulke lovende kritiek, wow :=

@ Pinkie87, zou je kunnen toelichten wat je bedoeld met de vreemde compositie van foto 2? Mijn onderwerp zit inderdaad niet op 1/3 lijnen, bedoel je dat? Of wat anders? Hoe zou je het anders gedaan hebben in deze situatie? :)

@ Maaikee43, klopt de achtergrond vond ik zelf ook al jammer, maar dat was denk ik ook niet te voorkomen geweest omdat er ruimtetechnisch voor mij geen andere hoek was om uit te schieten :)