Bedankt voor de reacties, super!
Ik heb inderdaad getwijfeld over foto één, maar hoewel inderdaad niet spannend leek hij me kwalitatief gezien wél FK waardig, ik zou ook niet zo goed weten waar ik het anders kan laten beoordelen, want het gaat me wel echt om de foto en niet om mijn 'oh zo schattige neefje' 
Dat ik hem nog redelijk bijzonder vind komt waarschijnlijk omdat ik nog niet zolang aan het spelen ben met het creeeren van een mooie bokeh en daar zelf bij die eerste dus best tevreden over was. 
Bedankt voor de lovende woorden over foto 2 zeg, wordt er verlegen van hihi, vond hem zelf ook wel gaaf geworden maar zulke lovende kritiek, wow 
@ Pinkie87, zou je kunnen toelichten wat je bedoeld met de vreemde compositie van foto 2? Mijn onderwerp zit inderdaad niet op 1/3 lijnen, bedoel je dat? Of wat anders? Hoe zou je het anders gedaan hebben in deze situatie? 
@ Maaikee43, klopt de achtergrond vond ik zelf ook al jammer, maar dat was denk ik ook niet te voorkomen geweest omdat er ruimtetechnisch voor mij geen andere hoek was om uit te schieten