[SCH] Soccer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Andante

[SCH] Soccer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:16

Hoi!
Een aantal dagen geleden ben ik begonnen aan het onderstaande schilderij. Eigenlijk wilde ik eens oefenen met wat anders (ik heb nog nooit mensen geschilderd, laat staan twee in actie), maar dat pakte zo leuk uit om te schilderen dat ik door ben gegaan op groter acrylverfpapier. Goede oefening! Vooral omdat het erg precies werk is: beide hoofden zijn ongeveer zo groot als een twintig cent muntje.
Het resultaat heb ik in ieder geval ingepakt en cadeau gegeven aan mijn rijinstructeur, omdat ik vandaag geslaagd ben. Meneer is een voetbalfan, dus het cadeau was wel geslaagd. :D
Van te voren heb ik mijn best gedaan om het werk goed vast te leggen. Dat is ongelooflijk lastig en de foto’s zijn ook wel wat korrelig geworden, maar ik wil het graag laten zien. Des te meer omdat ik dit normaal niet schilder en het toch wel heel erg leuk vond, dus tips en ideeën zijn welkom. Ik ben in ieder geval van plan om dergelijk werk eens voort te zetten op groter formaat, om het kleine gepriegel eens af te leren en vooral omdat het erg leuk is om te doen.

Afbeelding

Afbeelding
Acrylverf, A4 formaat

Closeupje tijdens W.I.P., voor de vorm en het detail, gezien de iets vertekenende foto's: http://i37.tinypic.com/f2pnqw.jpg

Bedankt voor het kijken, en alle tips zijn welkom!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:53

Wow.

Alles wat ik kan zeggen. Die uitdrukkingen! Alles is supergaaf! :D

Alleen de allerlinkse knieschijf vind ik iets te donker :)

Andante

Re: [SCH] Soccer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:31

Dankjewel!
Wat betreft de knieschijf, daar heb je helemaal gelijk in, dat heb ik helemaal over het hoofd gezien. Volgende keer even iets beter dat soort details afmaken!. :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:43

Het stoort mij niet trouwens, maar ik dacht: Er móet wel wat op aan te merken zijn :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:45

stoer!...mooi gemaakt en mooie kleuren gebruikt voor de huid en kleuren.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:53

Wauw! Mooi gedaan Iris! :)
Mij valt het blauw op de voorhoofden alleen wel nogal op, maar ik weet natuurlijk niet of dat in het echt er ook zo uit ziet.
Verder echt knap! +:)+ Doe het je niet na..

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:57

Super knap gedaan!! Ik heb ook wel eens moeten priegelen op zulk klein formaat en weet hoe erg moeilijk dat is. Vooral met gezichten..
Mijn vriend is ook weg van jouw tekening hihi :D

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:13

Dankjulliewel!
Voorhoofden zijn op de foto een stuk donkerder dan normaal, maar wel blauwig. Close-upje komt meer in de buurt. Dat het blauwig is klopt inderdaad niet helemaal, maar ik kwam er gewoon niet uit. Met een roodachtige kleur leken het net een stel tomaten ( :') ), met bruinachtig leek het eerder vuil. Blauwpaars kwam er het beste uit. Maar, bedankt voor de melding, volgende keer iets lichter en minder blauwig! Altijd handig meegenomen, want gezichten schilderen op dat formaat is inderdaad een rampenplan babe. :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:16

Erg leuk gedaan, knap op zo'n klein formaat. Dat moet echt een gepriegel geweest zijn. De energie van de beweging trekt je aandacht en houdt deze ook vast. Erg mooi :)
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 10-08-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:18

Knap zeg. Je ziet dat ze geconcentreerd zijn.

Doe je dit ook in opdracht? Mijn broertje is fanatiek voetballer en das mss wel een leuk verjaardagscadeau. Mocht je dit in opdracht doen, zou je me dan willen pben over de kosten enzo?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:52

Ik vind 'm echt supermooi. :j Doe het je echt never nooit niet na!