Een aantal dagen geleden ben ik begonnen aan het onderstaande schilderij. Eigenlijk wilde ik eens oefenen met wat anders (ik heb nog nooit mensen geschilderd, laat staan twee in actie), maar dat pakte zo leuk uit om te schilderen dat ik door ben gegaan op groter acrylverfpapier. Goede oefening! Vooral omdat het erg precies werk is: beide hoofden zijn ongeveer zo groot als een twintig cent muntje.
Het resultaat heb ik in ieder geval ingepakt en cadeau gegeven aan mijn rijinstructeur, omdat ik vandaag geslaagd ben. Meneer is een voetbalfan, dus het cadeau was wel geslaagd.
Van te voren heb ik mijn best gedaan om het werk goed vast te leggen. Dat is ongelooflijk lastig en de foto’s zijn ook wel wat korrelig geworden, maar ik wil het graag laten zien. Des te meer omdat ik dit normaal niet schilder en het toch wel heel erg leuk vond, dus tips en ideeën zijn welkom. Ik ben in ieder geval van plan om dergelijk werk eens voort te zetten op groter formaat, om het kleine gepriegel eens af te leren en vooral omdat het erg leuk is om te doen.

Acrylverf, A4 formaat
Closeupje tijdens W.I.P., voor de vorm en het detail, gezien de iets vertekenende foto's: http://i37.tinypic.com/f2pnqw.jpg
Bedankt voor het kijken, en alle tips zijn welkom!
), met bruinachtig leek het eerder vuil. Blauwpaars kwam er het beste uit. Maar, bedankt voor de melding, volgende keer iets lichter en minder blauwig! Altijd handig meegenomen, want gezichten schilderen op dat formaat is inderdaad een rampenplan babe.
Doe het je echt never nooit niet na!