[SCH][TEK]schildering olifant, en meerdere grafiet werken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SCH][TEK]schildering olifant, en meerdere grafiet werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:01

Hallo allemaal,

Weer eens een topic van mij.
Met een aantal totaal verschillende werken. Zo heb ik hier van mezelf nog nooit een schilderij laten zien. Al is dit ook de eerste die daadwerkelijk af kwam :o
Schilderen is zo totaal anders als werken met mijn vertrouwde grafietpotloodjes. Ik kan er nog steeds maar niet aan wennen.
Tevens ook nog twee grafietwerkjes die ik wil laten zien. Een ervan is een schets. Hierop zou ik graag commentaar willen, daar dit werk nog op groot formaat gaat komen.
De andere is een vrij opdrachtje om weer in het tekenen te komen (Ik heb een blessure aan mijn schouder, en een tijdje amper getekend).
Dit werk is dus ook niet de beste. Maar een goede inkomer :)

Het schilderij dus.
Afbeelding

Een schets van een auto. Vooraf ik een groot werk maak, maak ik eerst een aantal schetsen. Dit was ook zon schets, ik heb deze alleen wat verder uitgewerkt.
Afbeelding

Tekening van een hond. Deze is nog niet geheel af. Er komt nog een schaduw onder de hond. Zodat deze niet zo "opgeplakt" lijkt.
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 06:37

Wow....ondanks dat je maar niet kunt wennen aan het schilderen, vind ik de olifant ontzettend leuk. Anatomisch misschien niet correct, maar juist daarom zo leuk!
De auto lijkt ergens niet helemaal te kloppen...hij lijkt een beetje "omgebogen"? Verder voor een schets super!

En de hond is fantastisch! De rimpels in zijn voorhoofd vind ik wel wat sterk aangezet.
goed dat je er een schaduw ondermaakt....ben benieuwd naar het eindresultaat

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:04

heel leuk die olifant! mooi zo met die kleuren....knap die auto, misschien mag er wat meer contrast in maar kan dat niet zo goed zien de foto is een beetje onscherp...de hond vind ik een heel mooi plaatje, leuke stijl!

BiBiQ

Re: [SCH][TEK]schildering olifant, en meerdere grafiet werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:47

Wow, ik vind het echt onwijs mooi.
Dat schilderij is echt heel gaaf. Ik vind je kleurgebruik erg mooi.
Ook de hond vind ik onwijs leuk. Heb je die nagetekend of uti je hoofd gedaan?
Wil je mijn hond tekenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:13

Bedankt allemaal :D

Leuk zo veel positieve reacties op dat schilderij te krijgen. Wie weet... Maak ik er mischien ooit nog wel een :D

@boOtjeee, ik teken vanaf foto's :j
Ik wil voor jou je hond graag tekenen. Maar ik vraag er wel een vergoeding voor ;) Mocht je interesse hebben, dan stuur maar even een pbtje :)

De auto is nog een schets, dus kan idd niet helemaal kloppend zijn :j Schetsen ben ik vaak iets makkelijker in, haha.
Met de schets gaat het mij er vooral om, dat ik bekend word met de vorm van de auto.
Ik maak vooraf altijd een of twee schetsen, zodat de vorm een beetje bekend is. Als ik dan daadwerkelijk aan de tekening begin, dan kan ik de vorm grotendeels al uit mijn hoofd opzetten.
Vind ik erg prettig op groot formaat :D

Er had inderdaad ook meer contrast ingemogen. Ik heb deze schets ook met maar 1 hardheid potlood gemaakt. (Grafietstift 6b).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:15

Ik zou graag weten wat je vergoeding is, de hond vind ik erg mooi!