[SCH] Zo wit als sneeuw...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Zo wit als sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 18:42

Anoli

Re: [SCH] Zo wit als sneeuw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:45

Vind de sleutelbenen wat "diep" getekend als je snapt wat ik bedoel, zo lijkt die huid eronder echt in een diep gat te vallen.

Ook de spier in de hals iets te hard,scherp. Voor de rest vind ik het een mooi plaatje :)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:46

ik vind um mooi hoor! :)

alleen dat haar ietsiepietsie minder

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:48

Mh de tekst spreekt me heel erg aan, maar het schilderij vind ik dan weer vrij weinig uitstralen. Dat vind ik een beetje jammer. Er lijkt amper emotie in te zitten?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 19:23

Dankjulliewel, wat een snelle reacties! Ik ben met deze frupsel zelf vooral tevreden omdat er zoveel heel verzadigde (haar, lint) als heel lichte (jurk) kleuren in zitten, en omdat de ik het verdwijnen van de jurk in het paper goed gelukt vind. Daarom vond ik hem de moeite van het posten hier wel waard. :)

Anoli, ik heb de sleutelbenen en hals expres zo diep gemaakt, omdat dat ook zo lijkt op de voorbeeldfoto die ik heb gebruikt: http://img132.imageshack.us/img132/2987/voorbeeld50a.jpg. Ik krijg wel vaker te horen dat ik sleutelbenen/halsspieren iets te scherp aanzet, maar ik houd zelf wel van dat soort 'extreme' structuren. :D

Calypsoo, je bedoeld zeker de harde waterrand die erin zit? Ik wil daar juist wat meer mee proberen te doen, maar ik snap het als je dat niet zo mooi vindt hoor. :)

Er zit niet een bijzonder diepe gedachte achter hoor Angelita, dus dat ben ik met je eens. :P De foto is vlak, en ik ben gewoon te luit geweest om daar voor dit tussendoortje iets heel speciaals aan toe te voegen. :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:28

ik vind het hoofd te klein vergeleken met de rest van het lichaam
verder vind ik dat je het mooi gedaan hebt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:28

Ja ik persoonlijk vind het erg "anorexia" over komen...

Vind het op de foto ook niet zo extreem als op je schilderij, maar goed iedereen heeft zn eigen kenmerk als kunstenaar. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:05

Haha ah oke duidelijk. :D Nja dat kan ook inderdaad! Ik vind hem dan wat betreft het schilderen an sich erg mooi. Vooral de (voor ons) linkerhand vind ik echt prachtig gedaan, handen zijn zó ontzettend moeilijk. Het lint had wel iets sierlijker gemogen denk ik maar dat stoort opzich niet.

Heel mooi! :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:17

heel mooi plaatje!...mooie schaduwen en kleur die je gebruikt hebt voor de huid.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:44

Voor het formaat erg knap. Maar verder vind ik je stijl over het algemeen prettig en 'wat hebben'. Toch twijfel ik een beetje aan de spanning in je werk; er zit een bepaalde ontspanning en vloeiende lijn in de armen, lint en kleding maar een gigantische spanning in het verdere lijf van deze vrouw. Ik weet niet goed wat ik daarvan moet vinden. Haar rechterhand (voor ons links) toont ook veel meer spanning dan haar rechter. Het maakt dat het werk iets geforceerds heeft. Kijk ook naar de strakke mond, een beetje verbeten gezicht lijkt het wel... en de sleutelbeenderen en hals versterken dat. Er zit me iets te veel tegenstrijdigheid in het werk voor mijn gevoel. Wel wil ik je complimenteren over je vooruitgang met aquarel en anatomie. En ik twijfel of ik zo kritisch moet zijn op dit werk omdat je het zelf al bestempelt als een tussendoortje. Toch vind ik het niet verkeerd om na te denken over de lijnen in je werk en de vormspanning. En misschien was die spanning juist je bedoeling? Denkend aan Sneeuwwitje die in haar gedwongen slaap is, zoiets. In dat geval is het juist aardig goed geslaagd. :) :)

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:49

ja klopt, dat bedoelde ik, vooral aan de linkerkant.

wopkelover: dat wordt wel weer gecompenseert (of hoe je dat ook schrijft) met haar bos haar. ;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:49

Ik sluit me helemaal aan bij JoSav. En zat ook al naar die spanning te kijken. En zeker toen ik je voorbeeldfoto zag. Daar is alles heel erg zacht. Meisje ligt te slapen, heel vredig ontspannen. Jou werk is het tegengestelde. Maar zoals JoSav ook al zegt, als dat net de bedoeling was, is dat enorm geslaagd.
Nu ik vind dit zeker geen anorexiapatiënte, zoals hierboven wordt gezegd, aangezien ze een behoorlijke boezem en volle armen heeft. Wel snap ik wat er wordt bedoeld. Ik hou net als jij ook enorm van die strakke lijnen van spieren en pezen. En die heb je in haar hals enorm mooi uitgesproken getekend. Maar het (voor mij) linker sleutelbeen is toch wat overdreven denk ik. Boven het sluitelbeen (samen met overgang hals) lijkt een plat vlak te zitten dat volgens mij veel ronder mag zijn. En dat versterkt de hele boel.

Maar zoals ook al eerder gezegd, moeten we niet lopen zeuren over zo'n details, en al zeker niet omdat het een tussendingetje is.
Ik vind het heel knap dat je dit kan op dit formaat.
En het is erg leuk dat je verder wil experimenteren met dat water (hier in het haar). Ik vind dat nu niet de ideale plaats om zo'n 'watervlakken' te maken, omdat haar juist heel veel structuur en daardoor verschillende lichinvallen bezit. Je kan zulke speelse 'waterlijnen' beter toepassen op grotere en plattere vlakken. Althans, das mijn idee. :)

Nogmaals verder is dit een heel knap werkje. Je overgang van rok naar papier is inderdaad heel goed, en de schaduwen op het rood lint vind ik zeer geslaagd.
Ik zie echt graag werk van jou! :)