[DIGI] eerste serieuze werkje, tips welkom!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

[DIGI] eerste serieuze werkje, tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:16

hoi hoi!
sinds een maand of 3 ben ik in het bezit van een wacom bamboo fun!
de eerste periode was ik nog druk met school, en kwam ik niet verder dan een paar krabbeltjes.
nu is het vakantie, en regen, dus tijd om eens lekker te oefenen!
ik heb gebruik gemaakt van een foto uit het aanvraag topic wie wil mijn paard tekenen, maar uiteindelijk lijkt het plaatje niet echt heel erg op de foto. Ik denk dat dit vooral komt omdat ik zelf de kleuren uitgekozen/gemaakt heb, en dus niets heb gekopieert van de foto. ook de schets is niet gekopieert, maar zelf getekend, wat te zien is. Op zich vind ik dit niet zo heel erg, want het is mijn eerste echte digitale tekening, maar het is wel iets om aan te werken.

ik wil jullie vragen om tips, commentaar is hartstikke welkom, maar wel graag onderbouwd, zodat ik ervan kan leren!

dit is het eindresultaat:
Afbeelding

2 tussenstapjes:
een beginnetje
Afbeelding
een heel stuk verder, hier liep ik dus vast:
Afbeelding

ik ben een maand of 2 geleden met deze tekening begonnen, tussendoor veel gewerkt, en vandaag heb ik hem afgemaakt. De borst van het paard liep ik in vast, dat wilde echt niet lukken. Dit komt denk ik onder andere doordat ik met inkleuren me niet heb gehouden aan het voorbeeld van de foto, en met de borst had ik de foto wel nodig, maar toen klopte het niet meer.. daarom heb ik hem iets uitgesneden.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 04-08-10 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [digi] -> [DIGI]

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:41

al een mooi begin hoor!
de verhoudingen kloppen niet allemaal, maar ik vind dat je (voor de eerste keer?) best al aardig inkleurt!
Vooral als je dan kijkt naar de manen en het hoofdstel.
wat mij gelijk al opvalt is de kaak die te breed/dik is. Verder mochten de neusgaten ook wat meer naar boven
geplaatst worden.
Dus over het algemeen, kijk goed naar je voorbeeldje. En probeer dus de verhoudingen in je schets er als eerste
goed in te zetten. Wanneer je schets goed is, scheelt dat later veel bij bijv. het inkleuren!

Linde_

Re: [DIGI] eerste serieuze werkje, tips welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:21

Voor de eerste keer is hij erg goed gelukt!
Je hebt het inkleuren al aardig onder de knie, maar let wel op dat het niet te streperig wordt zoals op de hals nu.
Denk verder ook goed aan de afwerking, je ziet nu dat de omtrek van het paard niet netjes is afgewerkt, Er steken nog dingen uit en het is niet strak.
Probeer voor de volgende keer daar dus wat meer aan te denken, maar ik vind dat je erg goed op weg bent! Gewoon lekker doorgaan zo :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 19:25

bedankt voor de reacties!!
ik heb nog geprobeert om de omlijning netter te maken, maar daar kon ik om de een of andere reden niet meer overheen tekenen.. heel vaag!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:31

voor je eerste digitale tekening vind ik hem heel mooi!
jammer dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, en het paard niet helemaal op het paard op de foto lijkt, maar oefening baart kunst!
ik vind dat je vooral zijn ogen en manen nu al ontzettend mooi hebt gedaan, respect! :j

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:47

verrek, ik denk al, wat komt dat paard mij toch bekend voor...

haha, ist de mijne, ziet er super uit hoor!