[FOTO] Old Jag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

[FOTO] Old Jag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 23:24

Afgelopen weekend kwam ik deze prachtige bruiloft auto tegen.. Een heuse Jaguar old timer. Kon het niet laten om er een paar plaatjes van te schieten. Helaas ontbrak het bruidspaar, die zaten in de kerk ;)
Foto's zijn gemaakt met de canon 1000D en kitlens. Graag feedback! Thanks! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. let niet op de spiegeling :+ niet op gelet toen ik de foto nam. punt van aandacht :j
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 04-08-10 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG aangepast.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:30

Ik vind de foto's niet echt dat je nou zegt van "wauw!", maar dat ligt meer aan de omgeving....Andere achtergrond, direct in het zonlicht en dan waren het al hele andere foto's geweest. Ik vind de hoeken waar je de foto's vanuit hebt genomen leuk, vooral 3, 4 en 5, hoewel ik bij foto 4 geprobeerd had het beestje zelf meer aandacht te schenken daar er onder andere iets meer op in te zoomen en misschien licht schuin vanonder te fotograferen. Imo ligt het dus niet aan je stijl en zeker niet aan het object, maar gewoon echt jammer van het licht en de omgeving :j

Ariebombarie

Re: [FK] Old Jag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 23:36

ja de omgeving daar kon ik moeilijk wat aan veranderen :+ twas niet zo dat ik zeg maar de sleutels had en em ff kon verplaatsen :') (was dat wel het geval, dan was ik nu een jag rijker :)) )

bij 4 heb ik ook zoiets van ja, net wel of net niet... dus ben ook wel erg benieuwd naar nog meer meningen hierover :j en wellicht tips.

overigens heb ik de achtergrond de saturatie terug gebracht, om deze minder te (proberen iig) laten opvallen en de jag iets meer uit te lichten...

thanks adil! +:)+ :D

Ojajoh

Re: [FOTO] Old Jag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:00

mooie wagen!!

ik ga in het commentaar mee van adil, idd leuke hoeken
nummer 4 vind k mooi alleen die spiegeling is zonde
de kleur van de auto zo vlak.....

ik denk dat ik de foto nog meer shine zou geven in photoshop
ook vind ik de foto's zo grauw van kleur......

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:03

Ariebombarie schreef:
ja de omgeving daar kon ik moeilijk wat aan veranderen :+ twas niet zo dat ik zeg maar de sleutels had en em ff kon verplaatsen :') (was dat wel het geval, dan was ik nu een jag rijker :)) )
bij 4 heb ik ook zoiets van ja, net wel of net niet... dus ben ook wel erg benieuwd naar nog meer meningen hierover :j en wellicht tips.

overigens heb ik de achtergrond de saturatie terug gebracht, om deze minder te (proberen iig) laten opvallen en de jag iets meer uit te lichten...

Hahah :+
Ik vind het mooie foto's, idd jammer van de omgeving maar dat ligt niet aan you!
Ik vind foto 3 echt iets hebben weet niet waarom!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:36

ikdoemaarwat schreef:
mooie wagen!!

ik ga in het commentaar mee van adil, idd leuke hoeken
nummer 4 vind k mooi alleen die spiegeling is zonde
de kleur van de auto zo vlak.....

ik denk dat ik de foto nog meer shine zou geven in photoshop
ook vind ik de foto's zo grauw van kleur.
.....

hoe zou ik dat moeten doen? ben nog steeds lerende :D
grauw: heb van de achtergrond de saturatie naar beneden gebracht om de nadruk meer op de auto te krijgen.

en thanks voor de rest :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 20:38

HeleneDas schreef:
Ariebombarie schreef:

Hahah :+
Ik vind het mooie foto's, idd jammer van de omgeving maar dat ligt niet aan you!
Ik vind foto 3 echt iets hebben weet niet waarom!

thanks! foto 3 is een wat andere hoek dan normaal geloof ik. zat echt gebukt op mn knieeen op de grond hehehe...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:57

Ik denk dat als je bij 4 de jaguar meer naar links in het beeld had gehad in plaats van in het midden dat dan de verdeling beter was geweest (gulden snede en zulks). Misschien kan je hem nog bijsnijden.

Maar ik ben maar een leek, ik gok ook maar wat :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:16

Ariebombarie schreef:
hoe zou ik dat moeten doen? ben nog steeds lerende :D
grauw: heb van de achtergrond de saturatie naar beneden gebracht om de nadruk meer op de auto te krijgen.

en thanks voor de rest :D

auto selecteren en dan alleen de auto van kleur veranderen en de auto eruit laten springen
of nieuwe layer erop.....dan de achtergrond veranderen en de auto uitgummen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:43

Nummer 5 is echt fantastisch! Mooie diepte er in, er gebeurd nog wat op de achtergrond en de lijnen van de auto trekken je blik daar ook naar toe. Het totaal plaatje doet ook erg klassiek aan, wat me erg aanspreekt. Voor de mooi zou hij misschien nog iets meer sepia mogen (er tegen aan, niet helemaal sepia) en misschien met een kleine korrel. Maar die zijn het mooiste als je ze er in fotografeert. :)

De anderen vind ik dan niet zo spannend om te bekijken. Ze missen het speelse en de diepte van de 5de foto. Niet dat het echt slechte foto's zijn. Maar ze springen er niet uit.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:37

Eigelijk vind ik alleen foto 3 en 5 erg leuk om naar te kijken. De rest niet echt erg bijzonder.

Zonde van foto 1 dat de horizon niet recht is, althans dat gevoel heb ik dat ie niet recht is :+

Wel leuk dat je zo aan het experimenteren bent met je camera :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 10:26

@mireille: thanks! :#

@meyke/spruit: ook thanks! bij foto 1 is de horizon wel recht, maar de straat niet. die liep af naar rechts. als ik die recht had gemaakt, dan hadden de mensen scheef gelopen, dus dat vond ik ook niet zo'n goed idee heheh..
en ik ben idd nog volop aan het experimenteren :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:55

Mij spreekt nummer 5 het meeste aan, de foto lijkt wel een verhaal te vertellen, met de roos aan de zijkant en de lijnen die naar de verte wijzen, alsof daar iets te gebeuren staat. Het straalt een bepaalde onzekerheid en afwachting uit, leuk om naar te kijken. +:)+

De andere foto's vind ik vooral registraties, ze vertellen geen verhaal. Dat is ook vaak moeilijk bij statische objecten zoals bijvoorbeeld het Jaguarlogo wat je o.a. hebt gefotografeerd. Dan moet je het vaak van lichtomstandigheden en compositie hebben, en het licht waarin de auto staat is helaas niet optimaal, kun je als fotograaf in dit geval weinig aan doen. :j