[TEK] Paardenhoofd met spieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katuwr

[TEK] Paardenhoofd met spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 17:49

Hallo allemaal!

Na al een hele tijd mijn potlood niet meer opgepakt te hebben ben ik eindelijk weer eens aan een tekening begonnen. Ik kreeg een prachtig boek; "Tekenlessen in de Anatomie" te zien van mijn schoonouders, waarna ik meteen de kriebels kreeg om weer eens wat te proberen. Ik koos mooi plaatje van een paardenhoofd waarop de spieren te zien waren uit, en tekenen maar! Ik kan het overigens iedereen aanraden om zoiets te tekenen, erg leerzaam om de spiergroepen zo te tekenen voor als je weer normale paardenhoofden gaat tekenen.

Hier komt 'ie dan;

Afbeelding

Brand maar los!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:50

Ik vind het al een mooi begin :), maar bij de kaak lijkt het hoofd heel lang, misschien kan je het nog wat veranderen zodat de verhoudingen wat beter kloppen.
Laatst bijgewerkt door Emma op 01-08-10 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:51

Het is wel echt een plaatje om naar te blijven kijken! Ook zeker knap getekend!

Alleen de neus is wat te kort en bol, verder lijkt het rechter oor (links voor ons) erg ver naar buiten te staan.

Maar zeker knap! Ga het ook eens proberen, lijkt me inderdaad zeer leerzaam. :j

LeonieL

Re: [TEK] Paardenhoofd met spieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:15

Ik zag in de boekenwinkel twee héle dikke boeken liggen, met alleen maar anatomie, voor maar 10 euro. misschien vind je dat wat? Ik vind het heel knap, en ik ga dat ook maar eens proberen denk ik :D

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:53

Je stijl is heerlijk om naar te kijken. Mooi dat fade out erboven in contrast tot scherpe contouren. :) De verhoudingen liggen overal niet helemaal op de juiste plek, maar toch vind ik het niet eens heel erg storend op deze plaat. Dit trekt mij wel. :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:25

Heerlijke plaat! Er klopt verder niet zoveel van de anatomie, maar daardoor spreekt hij me juist heel erg aan! Nu een heel paardenlijf!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:25

Ik vind de plaats van het oog (eigenlijk allebei de ogen) niet mooi. Het hoofd lijkt daardoor eerlijk gezegd wat misvormd. Ik heb het idee dat de ogen te hoog zitten. Kijk er raar tegen aan in ieder geval.