[FOTO] Klaar voor opdrachtjes ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

[FOTO] Klaar voor opdrachtjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 21:35

Net als Sybje ben ik wel benieuwd naar jullie meningen. Ik heb sinds een jaar een Canon EOS 450D en daarmee fotografeer ik er op los. Hobbymatig foto's maken voor vrienden en kennissen wil ik wat meer uitbouwen, twee weken geleden heb ik mijn eerste "opdracht" gehad ! Ik vind zelf dat ik best aardige plaatjes schiet, maar hoor ook graag de mening van jullie :-)

Graag hoor ik nog wel een tip met welk (niet al te ingewikkeld) foto programma je leuk foto's kunt bewerken, want daar wil ik me ook graag in verdiepen.

Afbeelding
mijn nichtje

Afbeelding
struisvogel

Afbeelding
dromerig

Afbeelding
winter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zandsculptuur
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 31-07-10 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Ojajoh

Re: Klaar voor opdrachtjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:47

Nou allereerst beginnen om niet meer bij mijnalbum.nl op te loaden,want dat verpest de kwaliteit van je foto's

foto 1: ik vind het niet mooi, de baby valt weg op de foto, verkeerde hoek genomen dus

foto2 : te krap gekaderd en soieso vind ik traliers ervoor nooit zo geslaagd

foto3 : die is wel ok, alleen zie ik zelf persoonlijk toch liever kinderen met een vrolijke uitstraling,maargoed smaken verschillen daarin...

foto4: heb ik geen mening over, ben geen natuurschieter

foto5: die is leuk al zou ik de kleuren zelf nog wat expressiever mogen

foto6 : teveel ruis.... tever afgenomen

foto7: scherp,maar saai...

ik zeg, gewoon lekker door blijven schieten als hobby
maar nog niet commercieel waardig

Fnanne

Re: [FOTO] Klaar voor opdrachtjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:24

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:11

Foto 3 springt er voor mij heel erg uit! ook foto 5 vind ik mooi. Die vind ik zeker opdrachtwaardig :D

Nu even nog wat tips/commentaar op de andere foto's.
Foto 1 vind ik het donkere vlak te groot. Ook lijkt de foto niet helemaal goed scherp

Foto 2: Zonde dat je deze bij de serie zet. Ik vind deze foto echt afbreuk doen aan de rest van je serrie. Hij is niet lekker scherp. De compositie spreekt me niet aan. En de tralies zijn op deze foto heel storend.

Foto 3 :+: heerlijk dat dromige. Ik vind dit echt een emotioneel plaatje. Geen fake lach of iets. Dit is hem voor mij!

Foto 4: Vind ik een saaie foto om naar te kijken. Probeer de natuurfoto's iets spannender te maken. Door bijvoorbeeld een andere compositie te gebruiken

Foto 5: Vind ik een nette foto. Fijne kleuren ook om naar te kijken

Foto 6: Jammer dat de hele hand er niet op staat. De foto vind ik ook niet scherp. Als deze iets anders uitgewerkt zou zijn, was het volgensmij een hele fijne plaat.

Foto 7: Wel netjes scherp, maar ik vind deze foto niet bijzonder of iets.

Ik hoop dat je er wat mee kan :)