[DIGI][WIP] Kim in het water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[DIGI][WIP] Kim in het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:58

Hallo allemaal.
Ik ben nogsteeds bezig met Muis en Tijger. maar dat wil tótaal niet opschieten. Dus ondertussen heb ik ook een kat afgerond en een 'opdrachtje' aangenomen. Het is om te oefenen, maar hij komt wel bij de eigenaar thuis te hangen. Én dit is de eerste keer dat ik een achtergrond probeer te krijgen (niet dat gevlekte, maar echt gedetailleerd) en dat is nog knap lastig. omdat ik de achtergrond uit verschillende foto's probeer te halen.
Dus tips over de compositie is ook zéér welkom. Want ik heb het gevoel dat het één en ander niet klopt. maar zelfs na een paar dagen er niet naar gekeken te hebben zie ik het nog niet..
Dus wie weet.
de schets.
Afbeelding
eerste laagje water.
Afbeelding
opzetje water/strand/duinen/wolken/hond.
Afbeelding

Ik vind het heel moeilijk om de juiste kleur op de juiste plek te krijgen. aangezien mijn referentiefoto van de zee heel mooi blauw groen is, maar dat totaal weer niet zou passen bij de hond. en hoe krijg ik die hond er dan passend bij? Hetzelfde met het strand / de duinen en de wolken.
Hier zit veel werk in. maar Tips zijn zeker welkom :D
Liefs Leonie
(Benieuwd naar de afgeronde kat? Op mijn site (onderschrift) staat ie als hoofdbanner.)

VERAx

Re: [DIGI][WIP] Kim in het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:01

Ik kan er nog niet veel over zeggen, ben benieuwd hoe het uitpakt!
Ik heb alleen wel het idee dat de ogen (puntjes :P ) niet op de goede plaats zitten. :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:06

haha. ik zal eens naar de puntjes kijken :')
Maar wat vind je van de ligging van het strand en de duinen? Dáár klopt iets niet.. maar wat...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:18

Ik vind het jammer dat je steeds je tekeningen niet afmaakt, daarmee zou je zoveel verder kunnen komen maar je geeft steeds veelste snel op.

een tekening maak je niet in een uurtje tijd...
Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om door te gaan op een tekening als je denkt dat hij gaat mislukken maar toch adviseer ik je dan juist door te gaan! je leert er zoveel meer door dan steeds halverwege af te kappen en met een andere tenening te beginnen, zo blijf je juist in een visuele cirkel en ga je nooit de zin hebben om iets af te maken...
Mijn eerste portretten was ik zeker een week mee bezig terwijl ik als ik door tekenen een portret in een dikke dag wel af kan hebben...je leert steeds meer je irtuele penceel te kennenen weet makkelijker kleuren te pakken maar dan moet je wel steeds doorzetten om echt iets af te maken!

Ik denk dat je dan ook veel meer praktische tips gaat krijgen, nu hebben veel tekenaars waarschijnlijk dezelfde gedachte....ze maakt toch niets af en doet er weinig mee...snap je?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:24

Ja ik snap het, en er zit ook zeker een kern van waarheid in ;)
Maar deze vakantie heb ik aardig wat tekeningen afgerond. óók digitaal. En ik werk ook zeker nog aan die andere katten. Maar na drie uur tekenen, en maar een klein stukje verder komt het gewoon m'n neus uit. Voor mij werkt het dan om even aan iets anders te werken, om daarna weer met volle concentratie verder tegaan aan het eerdere werk.

Vandaar dat ik twee werkjes combineer ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:51

nouja je moet het natuurlijk zelf weten...ik heb eerder zo n advies gegeven en meer kan ik niet doen voor je...

ik kom eigenlijk alleen maar werkjes tegen die niet af zijn, dus ik ben erg benieuwd naar je werkjes die WEL afgerond zijn ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:00

Komt omdat ik lang niet alles op de foto zet en post. ik zal wel even wat werkjes uploaden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn er zo een paar die ik makkelijk kon vinden ;)
Maar je hebt wel gelijk, ik moet geduld kweken, maar dat gaat de laatste tijd al een stuk beter ;) (Al zijn er veel tekeningn die nog net een finishing touch verdienen, maar ook dat komt wel ;) )
Dat ik iets niet afmaak komt er niet door omdat ik bang ben dat het gaat mislukken, meer dat ik het na een paar uur saai vind worden, en het niet altijd snel genoeg gaat naar mijn zin. Fout van mijn kant . I know. (Ik probeer strenger tzijn voor mezelf. eerst de twee werken waar je aan werkt afmaken en dán pas aan een nieuwe beginnen. tot nu gaat dat redelijk.)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:00

ben benieuwd hoe dit zich zal uitwerken!
jouw tussenstapjes zijn altijd erg leuk om naar te kijken,
omdat het van een soort kleurplaat zo naar een echt realistische tekening gaat!
Apart hoor :D

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:09

_Bitje_ schreef:
ben benieuwd hoe dit zich zal uitwerken!
jouw tussenstapjes zijn altijd erg leuk om naar te kijken,
omdat het van een soort kleurplaat zo naar een echt realistische tekening gaat!
Apart hoor :D

Haha. Zo kan je het ook zien :+ Maar je hebt wel gelijk hoor :P Tenminste áls het ooit echt realistisch word :P
Ik heb vanmiddag geschilderd met m'n tante (erg leuk overigens) dus heb er net een half uurtje aan gewerkt. écht veel nieuws is er dus ook niet. Moet morgen weer vroeg op om te werken, dus ga nu maar m'n bedje opzoeken.
Maar deze WIP wil ik jullie niet onthouden :D
Afbeelding
Ik ben bezig geweest met het hoofd.
De ogen heb ik een nieuwe plek gegeven, en ook de bek heb ik aangepast. Zien jullie verder in de hond nog verhoudingsfouten?
Liefs. Leonie

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:13

ben benieuwd wat het gaat worden :) vond de tekening die je van mijn hond had gemaakt ook erg mooi geworden :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:29

hey, daar is de boxer weer! :+
:j Ben benieuwd hoe je de achtergrond gaat doen leonie :J
t'is nl best wel een "belangrijk punt" in de tekening, wat ik stiekum vaak probeer te mijden :+ (luiheid :') )

Vind dat fjordje met het groen trouwens erg goed geworden! dat zijn die eh, derwents potloden?

En dat het snel "saai" wordt, ik ken het 8-) ; ik heb dat altijd als het hoofd af is, dan moet ik mezelf echt een schop geven om de hals of een lijf af te maken, achtergronden doe ik altijd eerst zodat ik niet in de verleiding kom die over te slaan :')
k'heb ook een stuk of 6 ben-nog-bezig-schetsen op mn pc staan, maar ik denk dat TT de werkjes uit je [WIP]jes bedoeld? Daarin heb je nl. wel vaker iets in de trant van "dat gaat nu niet dus ik laat het maar zo" geroepen ;)
Eigen keuze natuurlijk, maar t'is voor degenen die je topic volgen leuk om het dan ook af te zien, denk ik? ;)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 17:10

Vaak als er tips gegeven worden betekend dat niet dat ik er niet aan verder werk :P Met de Boxer ook. Dat ging/gaat idd niet. Maar ik ben er nu toch nogsteeds mee bezig om dingen aan te passen. Haha. Ik maak juist meestal wips. van de grotere werken. Ookn iet altijd even slim maargoed.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:34

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 20:12

TT : Ja, dat weet ik. Heb er heel vaak naar gekeken :P Tot vervelends aan toe.
Ik ben net ong. een kleine 3 kwartier aan de hond gewerkt.
Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:13

Afbeelding
De achtergrond is er nog wel. maar ik heb er even een witte layer overheen geplakt, zodat het me wat minder afleid. (Misschien komt de zee en duinen terug, misschien niet. ik weet nog niet.)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 10:53

Oei. Er staat al een grote LET OP boven m'n textvak.
Ik ben nu een paar dagen terug van vakantie. Vandaag ben ik weer verder gaan werken aan de hond.
Ik teken ongeveer op 200%.
Dat gaat goed. dan zie ik veel verschil, en lijkt het ook echt beter te worden. Maar dan zoom ik weer uit naar de 18.2% en dan lijkt alles één groot vlak..
Zelf zou ik graag zien dat ik meer kleur gebruik.. maar dat lukt nog niet echt :P

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er ook een closeup bij gedaan. De achtergrond zit nogsteeds achter de layer. Ik ben er nogsteeds niet uit wat ik ermee ga doen..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:59

Ziet er goed uit Leonie. Alleen heb ik het gevoel dat de ogen niet helemaal goed staan?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:47

Hij is nu al veel kleurrijker.
De achtergrond is gewoon even om de kleur te testen :+
Ik ben er nog niet uit of ik hem nu slordig vind of niet.. Alleen heeft de hond nu een rare bult op de neus.. en is ie niet zwart meer xD
Maar dat komt vast goed.

Afbeelding

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:52

dat niet zwart zijn valt heel erg mee! ik vind het heel mooi worden! zal alleen wel even naar de ogen kijken ze lijken een beetje te dicht op elkaar te staan

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:15

Afbeelding
Het lijkt of ik niets gedaan heb. Maar dat is natuurlijk niet het geval. Daarom een close upje

Afbeelding
Ik ben er nog niet uit of ik dit goed vind zo, of dat ik het te slordig vind..

Ik probeer hem zwart te maken, zonder zwart te gebruiken. Ik geloof dat het me aardig lukt zo.
Groetjes leoniel.

PS. ik heb het oog een stukje verplaatst. Ik hoop dat het zo beter is :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:30

Als ik zo naar je tekening kijk, kloppen er naar mijn idee een paar dingen niet, of de hond moet in het echt ook uit verhouding zijn.
De neus van de hond zit te laag, hierdoor krijg je die rare bult op de neusrug, ogen vind ik nu beter staan.
De oren zijn wat groot en staan wat raar op het hoofd en ik vind de rug wat aan de lange kant (kan hij misschien hebben, weet niet hoe hij er in het echt uitziet natuurlijk). De voorste wang/lip lijkt me ook wat kort en mis een hoektand beneden, net voor de tong. Ik denk dat dat de bek wat meer uitstraling geeft.

Wat betreft duin/zee. Ik miste daar de overgang van duin naar strand en vervolgens de branding naar de zee.
Veel succes met je tekening, misschien kun je wat met mijn tips,

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 11:43

Hartstikke bedankt :D ! Ik ga ze gebruiken :D