Ik ben nogsteeds bezig met Muis en Tijger. maar dat wil tótaal niet opschieten. Dus ondertussen heb ik ook een kat afgerond en een 'opdrachtje' aangenomen. Het is om te oefenen, maar hij komt wel bij de eigenaar thuis te hangen. Én dit is de eerste keer dat ik een achtergrond probeer te krijgen (niet dat gevlekte, maar echt gedetailleerd) en dat is nog knap lastig. omdat ik de achtergrond uit verschillende foto's probeer te halen.
Dus tips over de compositie is ook zéér welkom. Want ik heb het gevoel dat het één en ander niet klopt. maar zelfs na een paar dagen er niet naar gekeken te hebben zie ik het nog niet..
Dus wie weet.
de schets.

eerste laagje water.

opzetje water/strand/duinen/wolken/hond.

Ik vind het heel moeilijk om de juiste kleur op de juiste plek te krijgen. aangezien mijn referentiefoto van de zee heel mooi blauw groen is, maar dat totaal weer niet zou passen bij de hond. en hoe krijg ik die hond er dan passend bij? Hetzelfde met het strand / de duinen en de wolken.
Hier zit veel werk in. maar Tips zijn zeker welkom
Liefs Leonie
(Benieuwd naar de afgeronde kat? Op mijn site (onderschrift) staat ie als hoofdbanner.)

) niet op de goede plaats zitten.

Maar je hebt wel gelijk hoor 
Ben benieuwd hoe je de achtergrond gaat doen leonie :J
; ik heb dat altijd als het hoofd af is, dan moet ik mezelf echt een schop geven om de hals of een lijf af te maken, achtergronden doe ik altijd eerst zodat ik niet in de verleiding kom die over te slaan