[SCH]Spaanse Schone, Betoverende Bonte en...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetje10

[SCH]Spaanse Schone, Betoverende Bonte en...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:43

Een pluizig poezebeest :D op de foto's tenminste :P
tja, mijn zomervakantie is alweer een tijdje bezig en in plaats van de hele dag op bokt te zitten koekeloeren, ben ik maar weer eens aan het schilderen geslagen... :) met deze drie als eindresultaat. Wat vind creatief (of wat minder creatief natuurlijk) bokt ervan?
Ik weet het de kleuren zijn niet bijzonder avontuurlijk, maar op een of andere manier heb ik dat gewoon niet ofzo. Er komt dat altijd een soort van regenboogpaard uit :+

Maar nu de tekeningen!
Spaanse schone: A3 formaat, met acryl. hij zweeft nog, dat weet ik, maar ben nog niet over de bodem uit... zand vind ik een beetje saai, maar grasjes woren misschien wel een beetje groen... ideeen zijn zoals altijd welkom! :) o, en let maar niet op haar hoofd }:0
Afbeelding
detail plaatjes:
AfbeeldingAfbeelding
de laatste foto is trouwens een beetje scheef genomen, het lijkt net alsof ze vreselijk achterover hangt :+ maar dat is dus niet zo!

Betoverende bonte: A4, ook net acryl. staat ook al in het taxatietopic ;)
Afbeelding

En mijn eerste poes! een lief, pluizig kitten... normale mensen kiezen voor een eerste keer een wat simpelere foto, maar ik dacht, we gaan voor de uitdaging :+ wederom op a4, maar niet bladvullend. De tekening heeft een kader van ongeveer 20 bij 20, en ook weer met acryl ;)
Afbeelding
en een detail van dat schattige koppie:
Afbeelding

ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat! :j :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:46

Ik kan echt niet tekenen (niveau 3-jarig kind zeg maar hahahaha) dus ik ben diep onder de indruk van dit alles _/-\o_ wow!
Ik zou alleen al willen dat ik eens een fatsoenlijk mens/boom/paard/hond zou kunnen tekenen hihi..
Echt heel knap, alleen dat gezicht van die spaanse schone inderdaad :')

koetje10

Re: [SCH]Spaanse Schone, Betoverende Bonte en...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:49

tja, mensen zijn nou eenmaal niet echt mijn ding... op papier dan :P dat is ook de reden dat ik vaak mensloze paarden schilder/teken, maar ik vond die blauwe jurk zooo gaaf op die wat een perlino moet voorstellen ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:18

De eerste is voor mijn smaak wat te vlak in kleur. Het paard is erg 'vaal' en de jurk is erg hard blauw. Het maakt het een beetje een 'plat' aanzicht. Terwijl ik vind dat je die 'vouwen' in de jurk heel mooi hebt gedaan :) Ik denk dat het hoofd van de amazone gewoon extra lastig is vanwege het formaat, en het is al niet zo makkelijk :)

De tweede vind ik leuk gedaan. Oog is erg netjes, misschien wat klein, maar dat kan ook mijn persoonlijke voorkeur zijn. Ik heb het idee dat de hals niet helemaal klopt, maar dat kan ook komen door de kleurovergangen. Bij deze zou ik het contrast wat sterker maken, qua schaduwen, zodat de vormen van het lichaam wat duidelijker overkomen. Maar zeker een leuk schilderij. :)

De kat vind ik zeker de leukste.. Leuk die kleuren zo. Erg netjs die oren en echt die herkenbare blik. Het neusje lijkt wat scheef, en de voorpootjes, vooral de linkerschouder (voor ons) lijken wat breed/groot in verhouding met het hoofdje. De vacht heb je heel mooi, vooral op de scouders, weergegeven, aaibaar :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:50

ik zie nu pas dat er twee dezlefde foto's staan, maar deze hoort er eigenlijk... Afbeelding

@rebeltje: dankje voor je uitgebreide reactie! :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:09

:') dat hoofd van dat mens, haha, ze is leuk hoor!
Echt zo'n "kijk mij nou"-gezicht trekt ze *D

Vind ze alledrie gaaf!
als ik commentaar moet geven: iets met het linker achterbeen zit niet helemaal lekker, misschien wat te gladjes? Ik weet het niet precies..
De tweede lijkt wat weinig diepte te hebben in het lichaam, maar de details van het hoofd maken dat echt weer goed!
Derde heb ik eigelijk niks op aan te merken, echt een schatje! Mooi hoe de vachtstructuur is, echt "aaibaar"!

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:19

Iedere keer als ik naar haar hoofd kijk moet ik weer lachen ;( die is echt zwaar mislukt :P maar goed, volgende keer beter!
Bedankt voor je reactie, precies wat ik zelf ook aan mankementen heb bedacht :) Die poes vind ik zelf het beste gelukt, daar ben ik erg blij mee!

verder niemand meer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:25

Ik vind juist de eerste erg mooi :j
Het paard is echt knap gemaakt en de vouwen in de jurk van de amazone zijn ook mooi :) Wat me wel opvalt is dat de amazone lijkt te staan, in plaats van te zitten, haar been is helemaal recht waar je de knie gebogen zou verwachten onder de jurk.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 14:30

dank je! Klopt, ja, van die amazone. Het was me nog niet zo opgevallen, maar nu je het zegt... De vouwen in de jurk kloppen dan inderdaad niet helemaal. Over de jruk was ik erg tevreden, de plooien vond ik zelf ook wel geslaagd ;)