[DIGI][WIP] Een dag voor de vakantie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[DIGI][WIP] Een dag voor de vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:29

begin ik uiteraard aan een nieuw project. Het kriebelde nu wel heel erg, dus ben ik een nieuwe DA begonnen. Nagetekent van deze foto:
http://casperzot.deviantart.com/favourites/#/d2a8uyj

Algauw een snelle schets opgezet, die heb ik steeds verder uitgewerkt. Ik heb een heel klein formaat tekentablet, en ja, ik tril heel erg. *D Het bestand is 3500 * 3500, voor mij voelt dit zeer klein, maar bij een groter formaat loopt mijn computer spijtig genoeg vast.

De snelle schets.
Afbeelding

Al iets verder
Afbeelding

De eerste stap van het oog.
Afbeelding

En het oog af :D
Afbeelding

Ik ben héél benieuwd naar jullie tips, ik heb ze echt nodig! Dus twijfel niet, maar plaats alles wat je maar kan zien, wat verbeterd kan worden. Alvast heel erg bedankt!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:07

Tussen het oog als 'schets' en het oog als definitief zit wel een onwijs groot verschil. Dan is het wel erg lastig om dan tips te geven over je schets. ;)

Ik zou zelf de schets eerst wat beter en verder uitwerken voordat je met de details als het oog begint. Je hebt nu grote kans dat je al details in gaat vullen terwijl het hele plaatje nog niet klopt, waardoor je later in de knoop komt omdat je de verhoudingen niet meer goed aan kunt passen. :)

Linde_

Re: [DIGI][WIP] Een dag voor de vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:14

Het is heel belangrijk alles stap voor stap te gaan doen. Begin met de eerste laag, dan tweede enz. Zelf vind ik dat ook heel lastig, doe graag eerst wat ik het makkelijkst en het best kan, maar kom dan toch vaak in de knoop.

Als je goed naar de voorbeeldfoto kijkt en je schets zie je al veel kleine verschillen. Bijvoorbeeld de snuit en de neus. De snuit moet een stuk breder en de neus moet wat platter en ook wat breder.

Maar als ik zie hoe knap je dat oog hebt gemaakt, echt heel mooi! :), denk ik dat alles rustig aan helemaal goed gaat komen! Just take your time.

Leonyr

Re: [DIGI][WIP] Een dag voor de vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 16:48

Bedankt allebei! Ik ben blij dat ik dit als oefenklusje heb gedaan, en niet serieus, nu kan ik jullie tips bij de volgende gebruiken.