[TEK/DIGI][WIP] Baby Boy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

[TEK/DIGI][WIP] Baby Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:08

Omdat ik net klaar was met de tweede boekcover die ik moest maken en ik zin had om nog meer te tekenen, ben ik begonnen met het natekenen van een babyfoto van een vriend (klik!). Ik vind het erg lastig om mensen te tekenen, maar ik was wel tevreden met het resultaat. Nouja, niet echt, maar meer tevreden dan normaal :+ .
Daarna wilde ik 'm in gaan kleuren, maar ik vond het zonde om op het origineel te gaan kleuren omdat ik het dan waarschijnlijk zou verprutsen, dus ik heb een foto gemaakt van de tekening, en ben daarmee op de pc gaan werken.

Ik heb geen foto's van de eerste schets, maar wel foto's van gedurende het proces. Ik verander meestal na de eerste lijnen geen grote dingen meer, alleen kleine dingetjes zoals schaduwen en ogen

ik begon dus hiermee:
Afbeelding

en daarna ben ik er wat kleine dingen aan gaan veranderen, op de punten waar ik vond dat hij nog niet genoeg op de foto leek (haarlijn iets omlaag, ogen iets veranderd, lippen ingekleurd etc):
Afbeelding

ik vond 'm hierna nog lang niet genoeg op de foto lijken, maar aangezien het waarschijnlijk alleen maar erger zou worden als ik ging zitten gummen en steeds opnieuw tekenen heb ik de laatste kleine veranderingen op de pc aangebracht (oog iets verplaatsen, haar iets minder bol, dat soort dingen).

en dit is hoe hij er nu uitziet:
Afbeelding

ik ben nog lang niet klaar, maar als jullie tips of hints hebben, graag! Het is per slot van rekening ook mijn eerste keer pas dat ik een tekening met de computer inkleur.
Oh, en ik kan best wat tips gebruiken voor het kleuren van het haar, want ik ben er nog niet aan begonnen maar het lijkt me erg lastig xD

Colorado

Re: [TEK/DIGI][WIP] Baby Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:19

Ik vind het voor de eerste keer al hartstikke netjes!
Heel zacht, echt een babyhuidje, goed voor elkaar gekregen.
Bij haren begin ik altijd met een grove onderlaag, daarna met een iets kleinere kwast maak ik er de highlights en schaduwen in en zorg ik dat het dekkend is, daarna teken ik met een kleine kwast haartjes, niet helemaal vol, maar gewoon net zo veel dat het niet rommelig is, maar wel op haar lijkt. Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar het is vooral proberen hoor, je vind uiteindelijk wel iets wat jij fijn vind :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:26

dankjewel ^^ Ik gebruik sowieso per onderdeel een nieuwe laag, dus ik kan er mee knoeien wat ik wil, als het niet goed is kan ik gewoon die laag wissen zonder dat ik meteen alles kwijt ben. Daarom leek me dit ook een beter idee dan om er op papier op te gaan kleuren, want ik wil 'm uiteindelijk aan die vriend geven, maar dan moet het wel een beetje mooi zijn :P

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:55

Oh ja, dat is slim inderdaad. Ik ben daar nooit zo'n held in, vergeet van laag te wisselen enzo haha. Ik ben benieuwd hoe hij wordt, het ziet er al goed uit! :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:02

Hij ziet er al erg lief uit. :) Probeer ook andere kleuren te gebruiken voor de huid dan het 'veilige' roze, daar wordt je tekening nog levendiger door. Ook zou ik voor de schaduwen geen grijs gebruiken (zoals je nu bij het voorhoofd, onder de kin en bij de hals lijkt te hebben gedaan), dat slaat de tekening 'plat'. Probeer daarvoor bijvoorbeeld eens wat tinten blauw. :j

Voor het haar kan ik je alleen zeggen dat ik met potlood altijd eerst een onderlaag maak met de donkere plekken en highlights, waarbij ik het haar zoveel mogelijk in plukken verdeel. Daarna maak ik dan pas de echte haren. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:04

Bedankt voor de tip (: Er zit natuurlijk nog wel een laag grijs onder (omdat ik 'm dus eerst met potlood heb getekend en toen op de computer ben gaan inkleuren), daardoor zijn de kleuren ook niet helemaal hoe ik ze erop heb gedaan, maar daar wordt nog aan gewerkt (:

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:00

Vind het al schattig koppie krijgen zo hoor! Ben benieuwd hoe je hem verder gaat maken.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 20:29

Afbeelding

op het moment ziet hij er zo uit. Ik heb de helderheid en het contrast wat aangepast, omdat hij wel wat licht was in vergelijking met het voorbeeld. Ook heb ik nog wat andere kleine dingetjes aangepast.
Ik durf nog niet aan het haar te beginnen, heb een stukje geprobeerd maar ik ga daar eerst maar eens los wat mee oefenen.

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:06

Werk je ook met lagen en laagmaskers? Kun je bijna alles wat je doet weer corrigeren.. Ik vind je digitale beeld er al veelbelovender uitzien dan je potloodschets... ik blijf het hier even volgen :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:11

Super gaaf! Ik raak er zelf al door geinspireerd haha.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:12

@ xxPatriciaxx: ik werk zeker met lagen ja, misschien zelfs teveel xD maar ik weet dat ik het kan corrigeren, maar het blijft moeilijk, dus als ik los eerst een stukje haar oefen hoop ik dat ik niet compleet gefrustreerd raak door die toef haar die dat kind op z'n kop heeft xD

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:04

wouw ik kijk even mee :D
Ben zelf in een leerproces voor mensen tekenen, dus ben benieuwd naar je stapjes !
het kind heeft nu al een lieve kinderlijke uitstraling :j