Szan schreef:Ten eerste, complimenten! Zeker voor een beginnende tekenaar vind ik dit erg mooi

Probeer te letten op de verhoudingen:
- Neus is nu erg kort/klein
- Hals is zeer dik
Van schaduwen e.d. heb ik totaal geen verstand, dus daar kan ik je geen tips over geven

Dankje!
Oke ik zal nog eens proberen om er wat aan te veranderen. Want eerlijk gezegd had ik het nog niet eens echt door dat de hals zo dik was
casperzot schreef:Heb je dit nagetekent van een foto? Zo ja, dan kun je de foto z/w maken. (Zwart/Wit) Zo niet, dan kan je er een voorbeeld bij pakken. Dan kan je de schaduwen zoiezo goed zien. Als je wat langer tekent weet je ongeveer waar de spiergroepen zitten, zodat schaduwen wat makkelijker gaan.
Van welke hardheid is dat Diddlepotlood? Ik raad je aan om naar de boekwinkel of tekenwinkel te gaan, en daar een ander potlood te kopen. Ikzelf heb, zoals je op ponykamp heb gezien, veel verschillende. Toch vind ik de 6B en de 4B het fijnst tekenen. Welk merk maakt weinig uit, zeker voor een nog wat beginnende tekenaar. De prijzen zijn niet zo duur. Meestal rond de 2.50. Verder kan je een hompje écht tekenaars kneedgum kopen. Dit is sterker dan het goedkope spul dat ze op de basisschool hebben. Je kant het vinden in echte tekenwinkels. Schetspotlood is niet zo belangerijk, heeft niet zoveel eisen. Mijn enige eis, is dat het goed in de hand ligt. Hopelijk heb je hier wat aan.
Oke dat word dus nog even oefenen met die schaduwen
Ik heb eigenlijk geen idee welke hardheid dat potlood is. Het is natuurlijk ook niet echt een tekenpotlood. Bedankt voor je tips
Hier in de buurt is wel een boekhandel waar ze ook veel teken/schilder spullen hebben dus daar kan ik wel een keer gaan kijken.