ik kwam deze tekening tegen in een map van mij en ik was benieuwd wat jullie er van vinden (de tekening is gemaakt om 20-3-2009)
(hij is op de foto wat onscherp en een stukje lichter)
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

soeboenoe schreef:Het oog is nog te plat, het lijkt geen bol. Ook klopt de verhouding iris,oogwit en grootte van het oog niet en het tranenmeer is weg... zo zijn er nog wel een paar dingen. Ik zou aanraden om eens goed naar een foto van een oog te kijken en dat dan te vergelijken met jouw tekening, dan zie je vanzelf wat er niet aan klopt en wat er aan mist!![]()
Succes
xxPatriciaxx schreef:Alles staat erop, maar let in de eerste plaats goed naar je verhoudingen. Nu lijkt je oogbol meer een wereldbol. Het inkleuren is het makkelijkste gedeelte. Als je opzet goed is, dan lukt de rest ook wel. Om gevoel te krijgen waar de lijntjes van het oog precies heenlopen, trek eens een foto van een oog over. Dan zal je zien dat hij onder de iris niet zover naar beneden loopt. En dat je vaak niet het gehele ooglid ziet. Probeer ook niet teveel in je oogwit te vegen, maar alleen langs de wimperrand een heel klein stukje (kijk anders even in mijn topic. Foto's zijn wel wat onduidelijk, maar je kunt het net aan zien http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1328001). Probeer je oogbol een wat glaziger effect te geven. Ogen zijn altijd vochtig en zullen daarom wat lichtpuntjes (kunnen er meer dan één zijn) hebben. Ogen moeten fris lijken en niet smoezelig worden door overdadig potloodgebruik. Ga heel pietje precies kijken waar het nu eigenlijk donkerder is en waar lichter. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik ben nu bezig met een 2e exemplaar: rii1993 @ [UK] [TEK][WIP] Mensen oog