[SCH] Kattenogen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[SCH] Kattenogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 13:25

Klein schilderijtje van katten ogen.
Op doek met acrylverf.
Formaat is ongeveer 13x18cm

Hij is net af, dus nog wat nat wat het niet makkelijk maakte om een foto te maken. Zal later proberen nog een betere foto te maken. Deze is wat donker, maar als er teveel licht op viel kwamen er van die glansplekken door de natte verf en was het ook niet duidelijk.
Handtekening moet er nog op, en komt nog een laagje glansvernis over denk ik.

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:00

Ik vind hem wel erg netjes gemaakt, maar omdat hij mist voor mij toch een beetje spontaniteit. Komt misschien ook omdat de plaat vrij bekend is?

Je copyright vind ik erg storend staan, zowel qua kleur als qua plaats. Zonde, want dat doet afbreuk aan je schilderij. Als je hem licht in een hoekje zet komt je schilderij veel beter uit. :j Uploaden via een andere website dan mijn album maakt de kwaliteit beter en je hebt dan niet ook nog dát logo erop staan. :)

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Kattenogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:36

Moeilijk om katten ogen te beoordelen terwijl ik de laatste tijd alleen maar in een heleboel paarden- en hondenogen heb gekeken. Dan is de uitstraling helemaal anders en daardoor lijkt dit niet te kloppen. Ik moet hier nog eens kijken als ik weer eens een kat van dichtbij heb gezien. :=
Leuk dat je niet voor standaardkleuren hebt gekozen!
Zie ik het goed dat je de achtergrond met wat strepen hebt aangezet of ligt dat aan mijn scherm?
Misschien kun je met rondom de ogen met een paar dunne streepjes nog de aanzet van het koppie suggereren?

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:24

jammer dat de kwaliteit van de foto minder is Wen, hij komt niet zo goed uit de verf, lijkt niet scherp.
Maar vind het wel een ontzettend gaaf schilderij, erg mooi opgezet, wat Lau zegt, niet de standaard kleuren en die glans erover is goed gedaan :j

@elanor; copyright ergens in een hoekje heeft geen zin, want dan is het te makkelijk weg te poetsen, het klopt dat het storend is voor het beeld, maar je zult je werk toch moeten beschermen.
mijn album heb je gelijk in, dit is een slechte site qua kwaliteit

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:03

Leuk schilderij, maar ik heb het idee dat er iets mist. Ik kan er niet m'n vinger op leggen.

En je copyright is erg storend.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 09:00

elanor: Hoezo is de plaat vrij bekend? :) Ik heb een stockfoto van Deviant Art als referentie gebruikt :)

Achtergrond is geheel zwart, maar helemaal egaal krijgen lukte niet, dus net hoe het licht er op valt zie je de penseelstreken nog wel wat :j

De copyright is bewust :+ Fijn dat het storend is! :D Zo kunnen andere mensen niet zo makkelijk iets met mijn foto's doen aangezien mijn naam op een irritante plek erdoor staat :D Imo is daar best doorheen te kijken ;) Zet ik het in een hoekje dan is het zo weg te poetsen en heeft het dus totaal geen nut...

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:04

Erg leuk!
Hen enige wat mij stoort is dat er onder meet zwart is dan boven. Dus een smallere uitsnede had naar mijn idee beter geweest.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:28

Mooi gedaan Wen! Lekker brutaal schilderij, en mooi uitgewerkt. Wellicht zou je voor een volgende keer er een soort blackfoto van kunnen maken met nog wat meer suggestie van vorm van het beest bv. Keep up the good work!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:06

Wendy15 schreef:
elanor: Hoezo is de plaat vrij bekend? :) Ik heb een stockfoto van Deviant Art als referentie gebruikt :)

Achtergrond is geheel zwart, maar helemaal egaal krijgen lukte niet, dus net hoe het licht er op valt zie je de penseelstreken nog wel wat :j

De copyright is bewust :+ Fijn dat het storend is! :D Zo kunnen andere mensen niet zo makkelijk iets met mijn foto's doen aangezien mijn naam op een irritante plek erdoor staat :D Imo is daar best doorheen te kijken ;) Zet ik het in een hoekje dan is het zo weg te poetsen en heeft het dus totaal geen nut...

Waarom er standaard vanuit gaan dat mensen je foto's willen jatten?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 23:15

Ik voorkom het liever dan dat ik er achteraf achter kom ;)
Is mijn keuze, als je je er aan irriteert zit er rechtsbovenin een kruisje ;) Tips voor mijn schilderij zijn van harte welkom, maar met het commentaar op de copyright doe ik toch niets, want dat is een bewust keus, dus daar hoef je niet over door te zeuren ;)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:18

misschien nu ie droog is een nettere foto maken?
want ik weet dat jij haarscherp schildert, maar door de foto lijkt het errug vaag :\
Vind ik jammer, want het is een erg gaaf plaatje! En zeker fijn dat je niet voor cliché groen of geel gekozen hebt, springt ie er toch weer wat meer uit!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 11:20

Ik zal nog proberen een betere foto te maken ja! :j Had er al meerdere gemaakt en toen was deze nog het beste, maar nu het droog is zal het hopelijk beter lukken. Fototoestel heeft het er ook een beetje moeilijk mee := Maar ga nog een poging doen :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:22

Ik zou zeker nog een suggestie van een paar haren maken, ik vind hem nu een beetje saai. Of misschien de suggestie van een neusje. Het zwart is zo zwart nu.