[TEK] Commanders Witney

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

[TEK] Commanders Witney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:49

Ik ben een tekening aan het maken van Witney, het paard (van mijn instructrice) waar ik op les, maar ben nog niet helemaal tevreden... ik hoop dat jullie me nog iets op weg kunnen helpen met tips :)
Ik vind bijvoorbeeld dat de manen en staart wat meer diepte moeten hebben, het ziet er nu zo 'plat' uit :roll:
het mag nog wel iets gedetailleerder, ook wil ik de letters nog iets veranderen en de schaduwen kloppen nog niet helemaal
en voor de rest mis ik nog wat dingen maar vind het moeilijk om te zeggen wat dat nou is... :?

Dit was ook een beetje een experimentje aangezien ik nooit eerder een tekening van een paard in z'n geheel, 'rennend', zo ver heb uitgewerkt (dus inclusief schaduw, diepte etc..), wel een aantal portretten en 1 keer eerder een paard (stilstaand) in z'n geheel, maar dit is dus voor mij nieuw :j

Ik heb wel een foto als voorbeeld gebruikt, maar niet helemaal nagetekend, aangezien ik een aantal dingen juist wat anders heb gemaakt dan hoe het op de foto stond, wat ook eigenlijk niet anders kon aangezien ze een pad, zadel, hoofdstel, beenbescherming etc om had :')

Het hoofd lijkt misschien iets te groot en de nek een beetje kort, maar dit komt ook omdat ze op het plaatje (nogal 'plat door de bocht' :+ de benen lijken daarom ook wat kort, hoewel ze in het echt ook niet de langste benen heeft hoor :Y) ) naar rechts, richting de fotograaf galoppeerde :P het hoofd is dus dichterbij

Nouja zo heb ik wel weer genoeg gel*lt, dus tadaaa :D

Afbeelding

Ik hoop dat jullie tips/opmerkingen hebben, hoewel het natuurlijk altijd lastig is aangezien iedereen een eigen 'stijl' heeft en de ene houdt er wel van en de ander niet (het is bij mij bijvoorbeeld juist niet de bedoeling om het 100% realistisch te maken).. maar dan nog ben ik benieuwd naar jullie mening en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :o

belle_boef

Re: [TEK] Commanders Witney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:52

De gewrichten in de benen zijn erg overduidelijk en wat rond, mnisschien dat je daar nog wat aan kan doen.
Verder ben je al aardig op weg.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 20:15

Dankjewel :) dat zal ik inderdaad nog een beetje aanpassen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:36

Ik vind hem erg leuk, lieve zachte uitstraling hebben. De hoef aan het rechter voorbeen is invergelijking met de rest wat grof.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:39

Ik vind hem inderdaad ook een zachte uitstraling hebben :j
Wat ik een beetje raar vind ogen, is het gebied tussen de voorbenen zegmaar.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:40

Wat mooi zeg
je kan idd beter die gewrichten de lijntjes onder een beetje uitdunnen. Vind het heel erg mooi!
ziet er uit als een lief paard!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 21:46

vagolijntje schreef:
Ik vind hem erg leuk, lieve zachte uitstraling hebben. De hoef aan het rechter voorbeen is invergelijking met de rest wat grof.

Die hoef moet ik inderdaad nog iets smaller maken, hij is vergeleken met de anderen te groot :j Thanks :D

VERAx schreef:
Ik vind hem inderdaad ook een zachte uitstraling hebben :j
Wat ik een beetje raar vind ogen, is het gebied tussen de voorbenen zegmaar.

Je bedoelt de borst, neem ik aan? :) Ze heeft een brede, gespierde borst (ik weet niet of je dat bedoelt), vandaar dat het er misschien wat 'bobbelig' uitziet? Ik heb het iig zeker niet overdreven, aangezien het op foto's nog veel beter te zien is :P Maar zelf ben ik nog niet 100% tevreden over hoe het is getekend, dus daar zal ik nog even aan werken ;)

Enyaa schreef:
Wat mooi zeg
je kan idd beter die gewrichten de lijntjes onder een beetje uitdunnen. Vind het heel erg mooi!
ziet er uit als een lief paard!

Jep, ga ik doen :Y) En ik zal dan binnenkort even updaten

Over die uitstraling...
Klinkt nou misschien heel stom, maar volgens mij heb ik dan toch echt iets verkeerd gedaan, aangezien ze meestal zo'n lekkere eigenwijze blik heeft _O- Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, en vind haar inderdaad de liefste van allemaal (ook al is ze niet bepaald de makkelijkste) :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:49

Leuke tekening :j zachte touch, gewrichten zijn inderdaad wat rond.
Persoonlijk vind ik het altijd afbraak doen aan een tekening wanneer men daar een naam optekent :o

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:51

volgens mij is het rechterachterbeen niet helemaal ok.... iets langer lijkt het als het linkeracherbeen, en doordat de bovenkant niet helemaal klopt, lijkt het net of er een vreemde draai naar buiten in de hak zit.

Maar goed, ik doe het je niet na en vind het erg knap!