[VER] De rare sfeer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

[VER] De rare sfeer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 20:19

Hoi Bokkers,
Eigenlijk schrijf ik nooit, nouja heb het vroeger wel gedaan, maar de laatste jaren niet. En toch vind ik het wel leuk. Ik heb nog geen idee hoe het verhaal gaat aflopen, maar daarom vind ik het wel leuk om hem vast op bokt aan jullie te laten lezen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en tips zijn uiteraard welkom!! :)

Ik pakte het service en legde het in een plastic bak. De spons en het afwasmiddel deed ik er ook bij. Het was zo'n 5 minuten lopen vanaf mijn tentje naar het dichtstbijzijnde toiletgebouw. Daar aangekomen zette ik de spullen op het aanrecht. rechts van mij stond een jongen af te wassen. Hij keek niet op of om en deed of zijn leven ervan afhing om die afwas zo goed en snel mogelijk af te hebben. Verdorie, dacht ik. Ik draaide me half om naar rechts en keek naar zijn gezicht. Hij moest nu wel vanuit zijn ooghoek zien dat ik naar hem keek. Het leek even of hij aanstalten maakte om weg te vluchten, maar toen keek ik in twee donkerbruine ogen. Ik zag er onzekerheid in, bijna wanhoop. Ik hield zijn blik zeker twee seconden vast, waarna ik er een droge begroeting uitgooide. 'Hoi,' mompelde de jongen zachtjes, bijna onverstaanbaar en wende snel zijn hoofd af. Ik zuchtte en begon maar eens aan de afwas. De jongen wist niet hoe snel hij zijn werk af moest maken. Ik waste juist in een traag tempo af.

Twee dagen geleden was ik naar deze camping gegaan in m'n eentje met de bedoeling contacten te leggen. het leek me wel eens leuk wat anders en ik dacht dat contact leggen makkelijker ging als je alleen was. Altijd was ik al alleen of met vrienden op vakantie gegaan. Expres had ik voor een grote camping gekozen. Ik had wat gegoogled en kwam op deze uit. Had ik kunnen weten wat hier voor rare sfeer hing. Niemand zei wat tegen elkaar, niemand leek je te zien. Iedereen was in zichzelf gesloten, de grond leek nogal belangrijk en niemand was vrolijk. De eerste dagen had ik over me heen laten komen, maar nu kreeg ik er genoeg van. Zelfs de eigenaar van de camping had me niet aangekeken toen hij me een plaats wees waar ik mocht verblijven. Hij had gevraagd: 'Je weet waar je bent hè?' Natuurlijk wist ik waar ik was... Misschien had hij de vraag anders bedoeld. Nadat ik terug kwam bij het tentje kleedde ik me om en ging in m'n slaapzak liggen. Morgen ging ik het anders aanpakken.

Die ochtend werd ik al vroeg wakker. Ik bleef nog even liggen, maar om 6 uur stond ik vol goede moed op. Vandaag zou alles veranderen. Even wakker worden onder de douche. Nadat het water me had opgefrist, at ik een boterham en besloot eens een rondje over de camping te lopen. Ik ging maar niet te ver want hier kon je zo verdwalen.

Mireille

Re: [VER] De rare sfeer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:33

Zoals in je in de regels van UK kunt lezen dient een verhaal in losse delen steeds uit minimaal 1500 woorden te bestaan, per deel. Dit deel voldoet niet aan de regels, het zijn te weinig woorden. Vandaar een slotje.
Je mag een nieuw topic openen als je aan de regels kunt voldoen.