[FOTO] In de wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

[FOTO] In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:08

Hallo :wave:
Laatst mocht ik even een paar foto's maken met de camera van mijn moeder (canon1000D met de lens tamron 70-300)
Ik had niet echt de tijd om de ISO en sluitertijd goed in te stellen helaas, want toen mijn geliefde paardjes gingen draven
door de weide (wat de bedoeling ook was) werd ze gefrestreerd en zei ze dat ik onmiddelijk moest kappen :+
dus,tja...veel kon ik dus niet maken, maar toch moet ik ze met jullie delen :j

ik wil heel graag verder met fotograferen en daarom spaar ik nu voor een eigen spiegelreflex zodat ik niet weer tegen
dit aanloop :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en nog 1 aan de hand.
geloof me, zo'n grote lens en dan een fatsoenlijke hoofdfoto maken aan een touw is erg moeilijk :=
Afbeelding

commentaar is uiteraard zeer welkom :D
groetjes Lotte
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 13-07-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:42

haha dankjullie :D
hebben jullie verder geen technische commentaar? :')
maar toch bedankt natuurlijk, complimentjes zijn altijd leuk!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:24

Je hebt leuke modellen en de ideën zijn goed, en nu kilometers maken :)

1) Jammer van de schaduw en het grassprietje in de mond, de compositie vind ik leuk.

2) Je hebt het verkeerde drafmoment gekozen, probeer wa tips op te doen van deze pagina http://www.bokt.nl/wiki/Fotografie. Verder vind ik de achtergrond storend, maar helaas heb je die niet altijd voor het uitkiezen.

3) Wederom verkeerde drafmoment en een storende achtergrond.

4) Idee is leuk maar wederom stoor ik mij aan de achtergrond en ietwat aan de schaduw.

Algemene tip: probeer te spelen met je scherptediepte om de ondwerpen te laten verlevendigen.

miszmelissa

Re: [FOTO] In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:56

Wauw mooie foto's,
vooral die eerste van Bo :~
alleen inderdaad jammer van de schaduw :j

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:22

1e foto is geweldig moment genomen, goede compositie het licht is verder goed enkelt de schaduw, dus vortaan zorgen dat je met je rug naar de zon staat ;)
Helaas zie je hier ruis/onscherpte (de scherpte mis je bij iedere foto wel een beetje), maar dat is iets wat een tamron lens ook gemakkelijk heeft en daaraan dus het verschil zit tussen de tamron en de andere lenzen.

De loopfoto's zijn op het verkeerde moment genomen, achtergrond oogt wat druk, dit is simpel op te lossen door jezelf lager te plaatsen waardoor je meer lucht fotografeert en probeer een lopend die altijd wat meer schuin van voren te fotograveren zo heb je minder kans op bewegingsonscherpte op de foto.

De laatste foto was mooi geweest als de kwaliteit goed was. Ook hier let je neit goed op de belichting, probeer ook niet zelf het paard op de foto te zetten als je deze ook nog vast hebt dat gaat gegarandeerd niet tot mooie foto's leiden.

Succes met foto's maken ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 21:32

Dankjullie allemaal voor jullie uitgebreide tips en tracs , zal er echt wat aan doen ! (wanneer ik een eigen camera heb :'))

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:39

Moderatoropmerking:
Zo als in de Bokt regels te lezen is, en ook in de uitleg van [UK] en [FK] staat dat er onderbouwd commentaar gepost moet worden waar de topic starter iets van kan leren. We willen ook graag van je horen waarom je het werk wel of niet mooi vind. Een aantal oneliners in dit topic heb ik verwijderd.