[TEK] Prachtige haflinger - geknoei met verhoudingen Help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

[TEK] Prachtige haflinger - geknoei met verhoudingen Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:48

Ik wist niet precies wat ik nou met de titel moest doen, want de tekening is nog niet af maar ik heb ook niet meer dan 3 foto's voor een WIP. Dus als dit topic niet toegestaan is... SORRY!!

Ik heb een opdrachtje gekregen van een prachtige haflinger met heel veel manen. Alleen moest ik weer eens zoals gewoonlijk de moeilijkste foto uitkiezen, en het hoofd wordt een beetje scheef gehouden. Resultaat: de verhoudingen...
Ik ben al dagen aan het knoeien, maar ik blijf het "help, hier klopt iets niet" gevoel houden. Wie kan mij laten zien waar ik nou nog steeds de mist mee inga??

Afbeelding

(Ik teken op dit papier omdat ik anders mijn goeie papier stuk gum.)
Alvast heel erg bedankt!! : )

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:09

De neus is iets te dik, maar ik vind hem er verder onwijs goed uitzien! Ik weet uiteraard de voorbeeldfoto niet, dus verder kan ik je geen tips geven.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:50

Lastig te zeggen zonder voorbeeldfoto. Maar als het paard op het paard op de foto lijkt, is het op zich niet zo erg als de houding iets anders is. Het hoeft geen kopie van de foto te worden immers (anders zou je beter de foto aan de muur kunnen hangen ;) ).

Is dit je eerste/enige schets? Als ik na een tijdje vastloop met een schets, helpt het vaak om gewoon helemaal overnieuw te beginnen op een blanco vel. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 05-07-10 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Re: [TEK] Prachtige haflinger - geknoei met verhoudingen Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:52

Ik vind hem heel erg mooi hoor.
Alleen die neus is iets te dik.

Veel succes!

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 16:36

elanor schreef:
Lastig te zeggen zonder voorbeeldfoto. Maar als het paard op het paard op de foto lijkt, is het op zich niet zo erg als de houding iets anders is. Het hoeft geen kopie van de foto te worden immers (anders zou je beter de foto aan de muur kunnen hangen ;) ).

Is dit je eerste/enige schets? Als ik na een tijdje vastloop met een schets, helpt het vaak om gewoon helemaal overnieuw te beginnen op een blanco vel. :)

Het is inderdaad van een voorbeeldfoto, maar ik heb ongeveer het hele paard al verbouwd inmiddels xD

Bedankt allemaal!! :) ik kan weer door :P

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:16

Het hoofd is te recht en te kort. Een paardenhoofd vanaf de voorkant heeft meer een ruitvorm dan een rechthoek zoals jij nu hebt.
Dus het gedeelte boven de ogen iets puntiger/langer en de neus naar onderen toe wat smaller. De neusvleugels zitten niet in of op de neus, maar er aan. Ze steken dus wat uit van de bovenlip en de wangen, het idee is er nu wel maar het is nog net niet genoeg.

Haflingers hebben wel een wat breder en korter hoofd maar in een tekening kun je dat beter overbrengen door de neusbrug wat breder te maken in plaats van het hele hoofd.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 18:20

Harstikke bedankt IP! Hier kan ik wat mee :)