[TEK][WIP] Balou-k (graag tips)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

[TEK][WIP] Balou-k (graag tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:29

Ik ben weer eens aan het tekenen geblazen en probeer het nu helemaal anders te doen, wat losser in de hand, probeer en wat details in te verwerken etc. Schaduw vind ik erg moeilijk en wil daar ook graag tips voor..
Verhoudingen zijn nog niet van je het, maar ik doe zeker wel mijn best, ik teken ook niet zo vaak paarden, en dan al helemaal niet realistisch..

Kan het hier niet scannen dus heb foto's ervan gemaakt, het lijkt dus wat 'fletser' en er vallen wat details weg..
Ook door het uploaden ziet het er nog fletser uit :')

Foto :
Afbeelding

Begin :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heb het gevoel dat de benen niet kloppen op de foto (hoeven moeten er zoiezo nog aan :') ) maar in het echt krijg ik dit idee niet :)

Ik krijg zeker graag tips, het is mijn paard en als het een beetje gelukt is zou ik hem graag in een lijstje hangen, ik ben geen picasso en vind het gewoon leuk om te tekenen :)
Ik wil het zoiezo zwart/wit houden :)

Sammyy

Re: [TEK][WIP] Balou-k (graag tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:48

Daph, heb het je al gezegt, ik doe het je niet na. Wat tips kan ik je dan ook niet helpen, sorry.

Wel zou ik volgende keer de teugels en de hand weg laten. Alsof ie zelf zo staat zeg maar. Mij lijkt dat persoonlijk mooier :o

Ben benieuwd naar het eind resultaat :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 19:57

samantha21 schreef:
Daph, heb het je al gezegt, ik doe het je niet na. Wat tips kan ik je dan ook niet helpen, sorry.

Wel zou ik volgende keer de teugels en de hand weg laten. Alsof ie zelf zo staat zeg maar. Mij lijkt dat persoonlijk mooier :o

Ben benieuwd naar het eind resultaat :j

Ja maar ik kom er ook nog bij :')
Alleen dat is nog niet getekend..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:58

De houding in de basisschets klopt niet, of was het de bedoeling dat die veranderde?

Verder is het oog op de foto donkerder en de vacht klopt niet helemaal, probeer goed te kijken naar licht en donker en dat over te brengen op je tekening :) Je maakt nu een beetje 'kriebels' qua vacht en het zijn meer vlakken van licht en donker, maar mijn techniek is ook niet zo goed hoor.

Je lijnen vind ik mooi! :) let alleen op de vacht en de houding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:02

Taartjeh schreef:
De houding in de basisschets klopt niet, of was het de bedoeling dat die veranderde?

Verder is het oog op de foto donkerder en de vacht klopt niet helemaal, probeer goed te kijken naar licht en donker en dat over te brengen op je tekening :) Je maakt nu een beetje 'kriebels' qua vacht en het zijn meer vlakken van licht en donker, maar mijn techniek is ook niet zo goed hoor.

Je lijnen vind ik mooi! :) let alleen op de vacht en de houding

De vacht heb ik nog niet getekend hoor :) Die laag moet er nog op, maar daar ben ik heel slecht in en durf ik ook absoluut niet goed :o
Daarom wil ik eerst het paard en mij af hebben er lekker veel in kriebelen, en daarna heel voorzichtig de laag op doen :o
Maar heel erg bedankt voor de tip :)

Edit :
Over de houding, hij is nu wat meer naar boven gesteld, dit is perongeluk :o
Zag ik daarnet ook al, maar alsnog zie ik mijn paardje hier wel in :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:17

oeps, sorry, niet opgelet, had niet gelezen dat je dan nog ging doen :o
dan heb ik niets gezegd over de kriebels hoor :+
Veel succes ermee en idd voorzichtig beginnen en dan steeds een beetje meer.
Wat mij vaak ook helpt is even opstaan, iets anders doen voor een paar minuten en dan weer goed naar je tekening kijken (staand en zittend, dichtbij en veraf) Soms vallen je ineens dingen op ;)

Ja, dan maakt de houding niet veel uit :) als je je paard er maar in herkent, dat is het fijnst

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:20

Taartjeh schreef:
oeps, sorry, niet opgelet, had niet gelezen dat je dan nog ging doen :o
dan heb ik niets gezegd over de kriebels hoor :+
Veel succes ermee en idd voorzichtig beginnen en dan steeds een beetje meer.
Wat mij vaak ook helpt is even opstaan, iets anders doen voor een paar minuten en dan weer goed naar je tekening kijken (staand en zittend, dichtbij en veraf) Soms vallen je ineens dingen op ;)

Ja, dan maakt de houding niet veel uit :) als je je paard er maar in herkent, dat is het fijnst

Het stond ook niet in de opening :)
Maar die kriebels dat blijft natuurlijk niet :')
Maar het vult wat vakjes zodat het straks wat makkelijker word.. Heb ook een ander topic geopend die al is ingevuld.. Kijk maar hoe slecht ik daar in ben :+

[UK] [TEK] Boika - (word kaartje)

Fnanne

Re: [TEK][WIP] Balou-k (graag tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:55

Zoals in de regels van Uit de Kunst te lezen valt --> [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst moet een [WIP] uit minstens drie opeenvolgende stappen bestaan. Dit zodat er goede tips gegeven kunnen worden.
Aangezien er hier niet drie verschillende stappen getoond worden plaats ik een slotje.
Als je drie opeenvolgende stappen hebt om te tonen kan je een nieuw topic openen.