[TEK][WIP] Jurk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK][WIP] Jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 17:44

Dat houdt in; Jeroen, Dennis en Boele (de toetsenist en heeft geholpen met een heleboel liedjes de muziek van te schrijven).

Waarom?
In het kort; Ik heb ooit een tekening gemaakt voor Jeroen van Koningsbrugge die jullie vast wel érgens van kennen (lama's, ik hou van holland, jurk!, draadstaal en zo kan ik nog heel lang doorgaan) die heeft hij toen ontvangen en heeft hem zelfs in zijn hotelkamer gehangen voor 2 dagen <3
Nu zei hij een volgende keer toen ik hem zag dat Boele, de toetsenist er helemaal fan van was en hem eigenlijk in zijn studio wou hangen maar dat mocht niet van Jeroen :o Dat heb ik natuurlijk onthouden en nu wil ik speciaal voor Boele een tekening maken van Jeroen, Dennis en Boele zelf (wou eerst de hele band doen maar dat ging hem toch niet worden bij gebrek aan goede foto's). Zo gezegt, zo gedaan :D

Hoe?
Ik doe dit wederom met mijn geliefde pastellies van Rembrandt :) Op zwart Canson Mi Teintes papier A3 formaat (achterkant)
Geen idee hoelang ik bezig ben.

Inspiratie?
Pearl Jam, Soundgarden en Jurk! zelf op de achtergrond _O-

Moeilijk?
Ja :') Wat het lastigste is, is dat bij elke foto het licht anders is. Dit moet ik natuurlijk aanpassen en dat kan moeilijk worden. Ook komt het licht steeds ergens anders vandaan wat nog veel lastiger is. Verder heb ik alleen maar plezier aan deze drie leuke mannen :D

Eigen commentaar?
De verhoudingen van Jeroens hoofd zijn niet oké. Hij is dikker in het echt, of tenminste breder. Zijn voorhoofd heb ik per ongeluk iets linksom gedraait waardoor hij een langer gezicht lijkt te hebben.
Met de kleuren (die in het echt trouwens weer eens mooier en vooral anders zijn dan op de foto..) ben ik tot nu toe blij :j
Ik zie dat ik Jeroen zijn zonnebril vergeten ben, die moet ik dus nog even tekenen ;)
Door mijn 'creatieve' kleurenkeuze lijkt Jeroens haar te grijs en lijkt hij dus ouder (haar) en jonger (vorm) tegelijk waardoor het Jeroen niet helemaal is. Snappie? :')

Ik geloof dat mijn gel*l hier ophoudt :)

Schets (waarin Boele en Dennis grof) met per ongeluk al een laag of twee hier en daar:
Afbeelding

Jeroen bijna af (verhoudingen van de foto kloppen hier niet)
Afbeelding

En hier ben ik nu:
Afbeelding

Misschien leuk om te laten zien, de voorbeeldfoto's met photofiltre in de compositie gedaan:
Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:49

je maakt de gezichten te lang, daarbij is er bij Jeroen een mini lachje te zien (Echt Jeroen stijl :P ) en dat mis ik een beetje op je tekening. Verder erg netjes getekend!
Edit] zat een lap tekst bij, even doorgenomen. Je hebt alles zelf prima in de gaten! kan alleen maar zeggen ga zo door! :) Ben benieuwd naar het resultaat.

btw. SUPER gaaf dat je ze ontmoet hebt!
Laatst bijgewerkt door ZusJacobs op 29-06-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:49

Wauw! Word al mooi!
Bij jeroen klopt alleen z'n wang (voor ons de linker) niet helemaal. ook z'n mond loopt een beetje rond. alsof ie een bal in z'n mond heeft zeg maar.
Verder is ie al super!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:50

Meid je bent een waanzinnig talent.
De verhoudingen kloppen misschien niet helemaal, maar het is Jeroen wel en dat maakt het bijzonder en 'van jou' De kleuren zijn prachtig de compositie is mooi ik ben ook fan van je :j TOP!

EngeltjeS

Re: [TEK][WIP] Jurk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:51

Gaaaaf :D ik ben helemaal Fan van Jurk!!! :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:55

Kon meteen Jeroen eruit halen! Wat knap!

Vind alleen zn ogen wat scheef staan. ene staat iets te hoog of de ander iets te laag, er mankeert wat aan in mijn ogen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:57

Om eerlijk te zijn vind ik dit een van je mindere werken (tot nu toe). Ik vind niet het typische 'Jeroen' eruit komen. Als ik niet wist dat hij het was, zou ik hem er niet uit halen. Hij lijkt imo meer op een oudere man.

Kleurgebruik vind ik wel super!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 18:00

Dankjewel voor de reacties, zo snel al!

@ZusJacobs ik zie wat je bedoelt. Dankjewel voor je waarneming want het was me nog niet zo opgevallen en ik weet denk ik wat ik eraan moet doen ;)

@LeonieL ook hiervoor dank, zal kijken wat ik kan doen.

@janique ik krijg het warm van je reactie <3 Dankjewel!

@EngeltjeS Ik ook, nóg meer dan jij, dat kan niet anders _O-

@LynnDenise De ogen staan te wijd open waardoor hij niet zo dromerig (en mooi :o ) kijkt als op de foto. Echt scheef staan ze niet, misschien dat de voor ons rechter íets hoger staat ;)

@Wuis ik kom er niet tussen, elke keer post er weer iemand :D Ook bedankt voor jou reactie. Ik snap precies wat je bedoelt. Hoop dat ik je mening kan laten veranderen straks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:01

Ik ben benieuwd! Maar jou kennende zal het vast goed komen. :))

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:02

Wauw gaaf!! :j
Ben benieuwd naar het verdere resultaat!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:03

Gebruik jij trouwens krijt of potloden?
En zijn dit hele zachte of wat harderen?
Liefs,
Niemand, zo'n lekker liedje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:04

het is jammer dat zn hoofd een beetje uit proporsies is, het lijkt nu net of hij zn onderkaak scheef heb.

Maar je kan echt onwijs mooi tekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:52

Wauw mooi zeg! Je zegt zelf al dat Jeroen zijn hoofd te langwerpig is, maar ondanks dat, spreekt de tekening van Jeroen al echt Jeroen uit, heel knap! Ik ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat, wordt volgens mij weer een heel mooi werkje :).

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:57

Wauw, mooi! :)
Ik heb alleen het idee dat de mond van Jeroen (voor ons) nog wel een stukje naar rechts kan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:15

door je kleur gebruik lijkt het een dikkere versie van jeroen, maar wat kan ik zeggen die ogen prachtig die spreken weer geweldig
ben benieuwd hoe hij verder wordt

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 21:12

Heb kleine aanpassingen aangebracht zoals het streepje onder zijn onderlip (naar de kin toe) recht gezet tov zijn lippen, de wang íets veranderd en minimale dingetjes rond zijn mond. Vind hem wel al verbeterd maar moet er in daglicht naar kijken (misschien kom ik morgen tot de conlusie dat hij totaal vern**kt is :') Kan hoor!)

@LeonieL Ik gebruik, zoals je in de openingspost kan lezen, pastelkrijt van Rembrandt. Weet niet of het hard of zacht is, geen vergelijkmateriaal. Maar het brokkelt wel erg dus zal het wel ernstig zacht zijn :j
Niemand is inderdaad een goed nummer, een van de beste van jurk! :j

@Alou bedankt voor je reactie, naar aanleiding hiervan heb ik dat streepje recht gezet en dat scheelt al een hoop ;) Het is nog niet precies goed natuurlijk maar dat zal het nooit helemaal worden.

@VERAx ook jou reactie heeft geholpen, heb de mond aan die kant iets doorgetrokken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 21:21

Ohhh, jij bent zo goed.. :+:
Ik heb je vorige topic echt 100 keer bekeken. :D

Ik hoop dat je hun reactie ook deze keer zal gaan filmen!! :))

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 17:26

Dankjewel!
:D Ik kon zelf al geen genoeg krijgen van het filmpje, maar dacht dat dat alleen lag aan dat ik niet helemaal geloofde dat het nu echt was gebeurt :') En gewoon omdat het een filmpje van Jeroen is die mijn tekening aanneemt :oo

Ik ga in december (de 9e om precies te zijn) Jurk! opwachten samen met iemand die het als het goed is gaat filmen. Dan wil ik het dus ook geven ;)
Als dat niet lukt komt er nog een kans in op 29 maart '11, dan speelt Jurk! in mijn stad. Maar dat duurt nog wel héél lang :=

Ondertussen heeft Boele ook vorm gekregen:
Afbeelding

Edit: Wat ik graag nog wil zeggen.
De foto is echt heel erg slecht (oh god, dit klinkt heel smoezerig, maar het moet gezegt worden). Het lijkt wel of hij iets uitgerekt is in de hoogte, waardoor dus alle minpunten versterkt worden (te opgesperde ogen van Jeroen, de vorm van zijn hoofd, de vorm van Boele's hoofd, alles wat scheef is nét wat schever etc.)
Niet dat het in het echt precies goed is natuurlijk, maar de foto versterkt (of verzwakt in dit geval) het allemaal nog even net wat meer :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 20:11

wow lidewei wat is hij weer mooi... echt super :D dan wel weer even het filmpje op bokt zetten he :P ben wel benieuwd :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:50

ik denk dat je hele moeilijke fotos hebt gekozen.. Jeroen staat hier ook niet echt als "jeroen" op de foto vind ik.. In je tekening kon ik hem niet zo snel herkennen. Het lijkt op je tekening ook alsof jeroen grijs haar heeft?? Vind het 2e hoofd wel al heel erg mooi! Ik vind ondanks dat het nog niet helemaal klopt je manier van werken geweldig, en vind het knap dat je deze uitdaging aangaat. Je hebt echt talent, dat is iets wat zeker is!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 13:07

Mooi kleurgebruik! Wel is de wang/kaak aan de voor ons linkerkant van Jeroen te laag/uitgezakt, waardoor hij een hamsterwang heeft gekregen :P . Als je hier op het beeldscherm je hand een stuk overheen legt dan lijkt hij al veel beter vind ik. Misschien nog een donker lijntje aan de onderkant van zijn oogballen? Dan lijkt het of hij zijn ogen wat dichter heeft.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 17:29

:= Helemaal vergeten dat ik dit topic had gemaakt. Gelukkig wees AB me erop _O- Ernstig.

Deze foto is echt de ergste ooit, maar jullie hebben een beeld:

Afbeelding

Ben nu trouwens alweer een stuk verder maar even geen zin om een foto te maken.
Dennis lijkt heel scheef en dat is hij opzich ook wel, maar nu ik het tweede oog ook heb getekent valt het minder op. Ook zijn er nu meer kleuren en schaduwen en is het daarom ook al een stuk beter. Zijn haar is van Poedel naar Spagettie gegaan ;)

Dennis heeft trouwens op facebook gezegt dat hij er een wil van Jeroen, hem en de hele band dus dat wordt leuk _O- Wel supergaaf trouwens dat hij geantwoord heeft!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:26

Ik vind de middelste eeerrrg goed gelukt! :D ben benieuwd hoe je het haar van Dennis aan gaat pakken.

Ziet er belovend uit. Leuk dat je ook een reactie terug hebt gekregen zeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:10

Oohhh.. ik vind het zó knap.. :+:
Ben zo benieuwd naar wat zij ervan vinden!! :))

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:11

Wauw! Ik vind dit erg mooi gedaan! :D