[FOTO] problemen tips gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[FOTO] problemen tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 20:22

hallo,
Vandag ben ik weer even wezen stuntelen met de camera van m'n zus.
een Finepix J120.
Ik ben aan het oefenen met scherpstellen, maar zelfs dat vind ik nog knaplastig.
Als ik probeer een knop recht voor de camera scherp te stellen, stelt de camera hem scherp op de rozen die er achter hangen, en zo nog veel meer.
Of ze zijn net niet helemaal scherp.

Ik plaats hier dus ook geen foto's omdat ik denk dat ze zo goed zijn. want ik weet dat ze dat niet zijn.
Maar ik zou graag tips krijgen over hoe ik het wél zou kunnen doen.

[1]
Afbeelding
Ik weet niet wat het is, vind hem gewoon wel fijn om naar te kijken.

[2]
Afbeelding
Hier kan je goed zien wat ik bedoel. (deze foto heb ik ook nog wel met de hele bloemblaadjes erop, maar die vind ik minder fijn om naar te kijken. dus in link
http://i50.tinypic.com/2n1b055.jpg )

Ik hoop op tips, want alleen aan lelijk heb ik niet zoveel :o
Liefs, Leonie
PS. dit is pas de 2e keer dat ik deze camera gebruik :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:49

LeonieL schreef:
Ik ben aan het oefenen met scherpstellen, maar zelfs dat vind ik nog knaplastig.
Als ik probeer een knop recht voor de camera scherp te stellen, stelt de camera hem scherp op de rozen die er achter hangen, en zo nog veel meer.

waarschijnlijk zit je dan te dicht op het onderwerp, of het knopje is aan de kleine kant waardoor de camera "hem niet ziet"
het eerste geval, verder van het onderwerp af gaan staan en dan evt. nog inzoomen.
het tweede geval, handmatig scherp stellen

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 12:21

LisaDijk schreef:
LeonieL schreef:

waarschijnlijk zit je dan te dicht op het onderwerp, of het knopje is aan de kleine kant waardoor de camera "hem niet ziet"
het eerste geval, verder van het onderwerp af gaan staan en dan evt. nog inzoomen.
het tweede geval, handmatig scherp stellen

Ik heb gewoon een compacte camera. (Finepix J120) En als je met de hand instellen dat half indrukken van de knop bedoelt, dan doe ik dat al.
Maar heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga het wel uitproberen :D