[DIGI][WIP] Opeens had ik weer zin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

[DIGI][WIP] Opeens had ik weer zin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:22

om te tekenen!
Bij deze dus maar weer eens aan iets begonnen en plaats ik het maar meteen op bokt, zodat ik ook door blijf gaan. Alleen loop ik vreselijk vast met het 'inkleuren', eigenlijk de hele tekening dus, aangezien ik de verhoudingen vorm terwijl ik aan het tekenen ben :')
Maar, nu hoop ik dat er iemand is die wat tips voor me heeft, want het inkleuren is echt drama ^)
Ik gebruik trouwens GIMP: http://www.gimp.org/
Schets:
Afbeelding
Stap2:
Afbeelding
En hier ben ik nu:
Afbeelding
Op 100%: http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... labokt.jpg
(De verhoudingen kloppen dus inderdaad nog van geen kant, dat komt nog :P )

marjoke

Re: [DIGI][WIP] Opeens had ik weer zin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:36

De neus is veel te groot in verhouding tot de rest van het hoofd. Daarom lijkt het hoofd ook te kort.
Misschien kan je eerst de neus wat verkleinen en het hoofd langer maken voor je gaat inkleuren? :)
Wat het inkleuren betreft, heel grof beginnen laagje per laagje en daarna verfijnen.
Je kan het wel! Het oog en de manen zien er veelbelovend uit :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 09:41

Klopt, de verhoudingen komen later ook pas, die vorm ik tijdens het tekenen, staat er ook bij :)
Ik hoop dat ik het uiteindelijk kan, het is echt vreselijk frustrerend dat het steeds niet gaat zoals ik wil :=

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:59

eerst zorgen voor een redelijk correcte schets en je dan pas gaan bezig houden met het inkleuren, dat werkt voor jezelf ook stukken makkelijker....
Het oog ziet er al goed uit!
En idd in lagen tekenen, met een grote brush beginnen met de basiskleur, daarna je brush verkleinen en steeds meer verkleinen tot je mooi gedetaileerd hebt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 16:03

Dat is denk ik persoonlijk, ik vind schetsen namelijk écht niet leuk, en zo vormt het paard zichzelf gewoon tijdens het tekenen :)) Vroeger was ik wel héél erg van het schetsen trouwens, maar... nee bah :+

Ik ga het proberen, kijken of het dan beter lukt, dankjewel!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:24

Je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk...maar je maakt het jezelf echt moeilijker dan nodig en dat heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken...zonder goede schets kom je er gewoon echt niet en of je het schetsen nou heel leuk vind of helemaal niet doet er niet toe... :o

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 20:27

Je hebt daar waarschijnlijk helemaal gelijk in, maar het is meer, dat als ik alles precies tot in de puntjes perfect wil hebben bij de schets, ik het niet af maak. Daarom doe ik het liever zo.

Heb wat geprobeerd met het van dik naar dun en in laagjes bij de hals. Ben er nog lang niet, maar het is iets := Verhoudingen zijn daarmee ook weer wat veranderd :)

Afbeelding
100%: http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... etail3.jpg

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 22:33

Goed dat je de neus hebt verkleind. Maar het hoofd is nog steeds veel te kort. En dat gaat volgens mij niet veranderen door in te kleuren.
Als dat wel zo is, respect. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 14:22

Big ass change, weet niet of ik de houding van het hoofd zo fijn vindt, maargoed, dat kunnen we altijd weer veranderen natuurlijk :')
Hoofd klopt nu (imo) weer wat meer qua verhoudingen. Ik ben verder niet echt verder gekomen, eerder minder ver, maar hij is wel weer wat veranderd.
En oren zijn niet mijn sterkste punt :\

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop op tips, ik heb ze echt heel hard nodig :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 15:37

Ik kan helaas mijn berichtje niet veranderen, maar ik ben weer iets verder, en had eigenlijk deze 'update' liever, want ik ben hier al een stuk blijer mee dan met de vorige versie. Oor is ook veranderd, alleen hier ben ik ook niet helemaal blij mee, maar ik weet niet wat ik nu nog anders kan doen :=
Vandaar dat ik zo snel 2 updates achter elkaar plaats.
Vanwege de grootte staat de gehele versie in een link, de hele versie is nu ook 100% namelijk.
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... itled6.jpg
Afbeelding

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:55

Mooi.
Persoonlijk zou ik het mooier vinden als de hals ietsje langer zou zijn. Maar dat is nou niet bepaalt het belangrijkste item.

Ga je een keer een TUT maken?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:13

Ben ik het mee eens, dat ga ik denk ik ook nog doen.

En voorlopig ga ik nog geen TUT maken, daarvoor heb ik zelf nog veel te veel moeite met digitaal tekenen. Maar ik denk dat je op deviantart.com of gewoon hier op bokt ook al hele goede TUTs kan vinden. :)
Ik heb meteen even voor je gekeken en denk dat je hier bijvoorbeeld al veel aan kan hebben:
http://browse.deviantart.com/?qh=&secti ... l#/d2dm6zt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:15

Vindt dat je leuk werkt! ieder zijn eigen manier!
Zal de hals nog wat lager aanzetten, (volgens mij ging je dat al doen?). Verder ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:04

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 21:21

Ja, ik weet nog niet precies wat ik met de hals ga doen, sowieso blijft hij niet zoals hij nu is, want daar ben ik niet helemaal tevreden mee :)
En dankjewel, ik werk gewoon zoals ik het leuk vind, en dat is lekker rommelig :))

Misschien dat ik daar uiteindelijk ook nog mee verder ga, of weer 'terugswitch'. Ik heb de lagen daarvan nog, en aangezien ik die zelf óók wel leuk vind, kan het dus nog alle kanten op! Maar ik denk dat ik toch met de laatste versie verder ga :)

Bedankt voor de reacties in ieder geval! :D
Iemand nog 'oortips'? :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 22:45

Weer wat verder, hals is veranderd en heel grof aan de manen begonnen. :)
Ik denk dat ik het veertje nog groter ga maken, maar dat zie ik dan wel. Eerst maar even lekker op vakantie :D
Afbeelding
100%:
Afbeelding

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 08:20

Wauw echt supermooi! ik vind de oren ook goed zo :) De voorpluk heb je heel netjes gemaakt trouwens :P !

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:28

ik heb het idee dat het oog op de verkeerde plek staat, voor mijn gevoel moe ie hoger en iets meer naar links..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:23

Het oog mag idd wat meer naar links en ietsje omhoog.

Wat ziet de voorpluk er al netjes uit zeg! :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:28

De ogen staan inderdaad niet goed op elkaar. De onderkant van het linkeroog staat gelijk aan de bovenkant van het rechteroog. Ik heb trouwens het idee dat de kaak iets te groot is? :=

Verder ziet het er naar mijn idee goed uit!! Doe het je niet na. :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:43

Woow, hij is gaaf! Verhoudingen storen me niet helemaal, je hebt echt een eigen stijl :) . Ik zou de veer niet groter maken, vind de maat zo wel mooi. Ga zo door zou ik zeggen!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:37

Wouw Ies ik hoorde pas van Jook dat je een tekening op bokt aan het maken was, dus ik dacht :)I ik ga een kijkje nemen.
En wat wordt hij mooi!
Die verandering heeft hem echt veel goed gedaan en het veertje en de hondenpootjes maken het verder af,
ik ben benieuwd!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:38

Ier_ schreef:
De ogen staan inderdaad niet goed op elkaar. De onderkant van het linkeroog staat gelijk aan de bovenkant van het rechteroog. Ik heb trouwens het idee dat de kaak iets te groot is? :=

Verder ziet het er naar mijn idee goed uit!! Doe het je niet na. :)

Boven de oogbol zit altijd een bult en ik heb het idee dat als je dat erbij bedenkt(is in de tekening nog niet echt zichtbaar) de verhoudingen redelijk kloppen.
Maar ik ga er thuis nog een keer naar kijken(ben tot zondag nog niet thuis), aangezien je niet de enige bent die het zegt :)

De kaak laat ik denk ik zo :) Wel erg bedankt voor de tips allemaal, vind het erg leuk!
En dankje veer, vind ook wel dat ik best wel verbeterd ben, als ik zo mijn oude digi's bekijk :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:34

Ik vind hem helemaal leuk worden met dat voetje en veertje <3

Ik heb wel een vraagje :o, werk jij ook met half dekken enzo? Want ik bak er echt niks van :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:41

Ja, ik stel altijd in dat hoe harder ik druk op mijn pen, hoe dekkender mijn lijn wordt en zo nu en dan zet ik de max opacity ook ergens tussen de 30% en 50%, vooral bij schaduwen enz gebruik ik dat(zodat mijn schaduw niet opeens helemaal rood is, maar de kleuren samen 'zwart' kunnen vormen.)
En dank je wel :D