Heel wat ideeën, inspiratie filmpjes en tips van anderen verder, ben ik op dit idee gekomen.
Het is een robotje (deze robot had mijn vader al, ik heb dezelfde kit opnieuw gesoldeerd. Reed alleen niet super, dus toch maar de oude gebruikt) die met LED'jes (kleine felle lampjes) tekst schrijft op glow-in-the-dark verf.
Het is een installatie, en de tekst die wordt getoond wordt gekoppeld aan twitter. Zo kun je zelf zoektermen invoeren op de computer die ernaast staat en zien wat er op dat moment wordt geplaatst op twitter wat betreft dat onderwerp. Ook kun je zelf tekst intypen.
Ter verduidelijking: mijn vader heeft alles geprogrammeerd.. ben hem heel dankbaar!

Bij deze wat foto's, dan wordt het denk ik iets duidelijker

De robot waar het om gaat

Paar onderdelen die er extra op zitten: de JeeLink die draadloos met de computer communiceert ligt hier niet tussen

Het onderdeel waar de LEDjes op zitten. Deze staan in een rij, zodat ze een tekst kunnen creëren in beweging (bijvoorbeeld als je een letter E wil zien: a) alle 7 lampjes aan, b) de bovenste, middelste, onderste, c) bovenste, middelste, onderste).

Om te kunnen testen of hij het deed (dat we daadwerkelijk tekst konden zien in het donker als je hem snel bewoog), heb ik mijn camera erbij gehaald en een lange sluitertijd ingesteld.
Als je nog niet de goeie snelheid hebt en teveel op 1 plek zit, krijg je dit..

Deze deed het dus goed

En dan nu... deze LEDjes waren niet de definitieve, ik heb nog fellere en scherpere LEDjes opnieuw gesoldeerd voor een beter resultaat.
Stuk foamboard met glow-in-the-dark verf bedekt, en nu maar testen of hij het echt deed...
En ja hoor, it's working

Het filmpje..!

Het is nog in progress.. ik heb gisteren een cirkel met een diameter van 2 meter geverfd met grondverf en glow-in-the-dark. Daar komt nog een rand omheen, aangezien hij ook kan draaien en dus nergens tegenaan zal botsen

Maandag is de beoordeling, dus dan is alles af (hopen we dan
). 

).

)