Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb al bijna een jaar een Wacom tekentablet Intuos3 Maar eigenlijk, ik doe er niets mee. Dit vind ik eignlijk heel zonde. maar er zit wel een reden achter.
Als ik in Gimp iets wil tekenen krijg ik nooit een gewone zwarte lijn. altijd een grijze. Zogauw ik wat harder ga drukken komen er allemaal krassen in het scherm. Dit vind ik nog veel zonderder (ofzoiets.) Maar ik wil hem nu echt wel weer gaan gebruiken.
Welk (gratis?) programma gebruiken jullie, of wat kan ik aanpassen in GIMP zodat ik niet zohard hoef te drukken?
Liefs, LEonieL
Ik heb al gegoogled. en kwam een vrij goede site tegen. Hier een lijstje met programma's waar ik vragen over heb. edit: Artrage: Die kan gratis, maar dan werkt ie niet in laagjes? Dat is toch erg lastig?! Artweaver: Is ie echt heel ingewikkeld? En als je het eenmaal kent tekent het dan fijn? (Staat dat het te vergelijken is met CorelPaint) Inkscape: Tja. Kan je daar ook gewoon normaal mee tekenen? Smoothdraw: vroeger moest je ervoor betalen. Is het nu nog wel fijn te gebruiken? Liefs, editedit: Oja. dan heb je ook nog sumopainting, hoef je niets voor te instaleren maarja. Iemand ervarign met een van deze programma s?
Bij gimp kun je gewoon instellen dat de lijn zwart blijft en op pendruk gewoon dikker of dunner wordt. Verder vind ik inkscape een fijn gratis vectorprogramma dat prima werkt met wacom
Huh? Bij gimp kan ik dat nergens instellen geloof ik. Nou ja. ik vind dat hele progamma niet fijn werken. Dus ben zowiezo opzoek naar een nieuw tekenprogramma.
_Denise_
Geplaatst: 20-06-10 11:45
Heb je de dekking/opacity van je penseel wel op 100% ?
Ik gebruik Corel PSP X en Adobe Photoshop CS 3 overigens, deze zijn alleen niet (legaal) gratis. Ik hoor wel vaak dat GIMP een fijn programma is, dus ben benieuwd wat er bij je niet lukt.
Ja. Ik heb alles gewoon op 100% staan. Met de muis kan ik wel gewoon een normale zwarte lijn trekken. wacht ikmaak een printscreen .
LeonieL
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-10 11:54
De instellingen zijn bij beide precies hetzelfde (in het programma. ik heb iig niets veranderd) bij de pen moest ik al heel hard drukken om dit te krijgen...
Ik heb het nog niet uit kunnen proberen aangezien ik daar niet in kan tekenen met mijn pen. Eigenlijk hetzelfde probleem als met GIMP. in GIMP is het inmiddels aangepast. Dusik zit nu met GIMP te tekenen. (Ik heb nu ook Artrage op m'n PC staan. dus als jij zou weten hoe ik het op kan lossen..)
als je echt verder wil met digitaal zou ik toch eens investeren in een goed programma... ik ben begonnen met corel painter maar werk nu met adobe photoshop CS3...