Stap 1:

Stap 2:

Stap 3:

Ik ben zelf nog lang niet tevreden over wat er nu op papier staat. De ogen zijn niet goed. Als ik daar aan ga beginnen (schaduwen e.d.) dan ga ik ze over nieuw doen en ik hoop dat, als ik schaduwen toe voeg, de ogen meer gaan lijken.
De schaduwen van de haren heb ik nu nog heel grof weergegeven en heb nog geen nette overgangen van licht naar donker gemaakt. Het valt op de foto nog meer op dan op de tekening. Dit ga ik nog wel doen, maar dan wil ik eerst het hele haar af hebben. Zo kan ik het geheel wat beter bekijken.
Ook ben ik niet tevreden over de neus en de mond, maar gelukkig zijn dat pas de eerste lijntjes. Die worden nog verbeterd als ik aan de invulling ervan ga beginnen.
De wenkbrauwen heb ik al wel iets gedaan. Ben redelijk tevreden met de vorm. Ze kunnen nog iets netter.
Wat vinden jullie?
Bedankt. Zo'n reactie was wel het laatste wat ik verwacht had.
. Was links begonnen en toen bedacht ik het pas, ben dus maar aan de rechter kant verder gegaan.

Daar lijkt ook meteen het probleem te zitten: de lijnen staan er wel, maar juist die hulpvormen helpen je bij het tekenen om te zien waar je schaduwen en highlights zult gaan aanbregen en hoe de vorm en diepte van het gezicht eruit zien.