[TEK][WIP]Bones

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

[TEK][WIP]Bones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:29

Ik heb het altijd vermeden om mensen te tekenen, maar ik heb me er toch maar aan gewaagd. Nog een moeilijk punt voor mij is grijs potlood. Ik heb de laatste tijd alleen maar met pastelkrijt of verf (aquarel en acriel) gewerkt. Met potlood was weer even wennen.

Stap 1:
Afbeelding

Stap 2:
Afbeelding

Stap 3:
Afbeelding

Ik ben zelf nog lang niet tevreden over wat er nu op papier staat. De ogen zijn niet goed. Als ik daar aan ga beginnen (schaduwen e.d.) dan ga ik ze over nieuw doen en ik hoop dat, als ik schaduwen toe voeg, de ogen meer gaan lijken.

De schaduwen van de haren heb ik nu nog heel grof weergegeven en heb nog geen nette overgangen van licht naar donker gemaakt. Het valt op de foto nog meer op dan op de tekening. Dit ga ik nog wel doen, maar dan wil ik eerst het hele haar af hebben. Zo kan ik het geheel wat beter bekijken.

Ook ben ik niet tevreden over de neus en de mond, maar gelukkig zijn dat pas de eerste lijntjes. Die worden nog verbeterd als ik aan de invulling ervan ga beginnen.

De wenkbrauwen heb ik al wel iets gedaan. Ben redelijk tevreden met de vorm. Ze kunnen nog iets netter.

Wat vinden jullie?

MarJon

Re: [TEK][WIP]Bones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:31

Wauw! in 1 woord! Echt vind hem al heel mooi worden! commentaar geef je zelf al aan. :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:33

:o Bedankt. Zo'n reactie was wel het laatste wat ik verwacht had.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:48

ziet er echt goed uit al helemaal op dat je zei dat je het moeilijk vind om met grijspotlood te werken *D

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:50

Ziet er goed uit, maar zou je die schetslijnen niet wat lichter maken de volgende keer? Die bij de lippen bijvoorbeeld, het lijkt me dat je die nu blijft zien? Nouja, succes ermee;)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 13:52

Als ik de lippen bijvoorbeeld ga invullen dan gum in de lijn voor een gedeelte (en soms helemaal) uit. Dus die zullen er niet springen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 14:00

kurida1 schreef:
ziet er echt goed uit al helemaal op dat je zei dat je het moeilijk vind om met grijspotlood te werken *D

:o Bedankt. Ik heb vroeger wel moet grijs potlood getekend, maar al een hele tijd niet meer. Is toch weer wennen na 2 jaar en al helemaal met een gezicht tekenen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:24

Een goed begin, probeer alleen de lijnen zachter te maken, het is zonde van je tekening als je achteraf gaat gummen en nog ziet waar je getekend hebt.
Verder wil ik je als tip meegeven om (als je rechtshandig bent) van rechts naar links te tekenen, dan krijg je geen vegen en vlekken in je tekening. Succes!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 15:25

Ben linkshandig :D. Was links begonnen en toen bedacht ik het pas, ben dus maar aan de rechter kant verder gegaan.

Ik kan trouwens ook wel met rechts tekenen. Dus maakt niet zo veel uit waar ik begin.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:20

horsiegek schreef:
Een goed begin, probeer alleen de lijnen zachter te maken, het is zonde van je tekening als je achteraf gaat gummen en nog ziet waar je getekend hebt.
Verder wil ik je als tip meegeven om (als je rechtshandig bent) van rechts naar links te tekenen, dan krijg je geen vegen en vlekken in je tekening. Succes!

Ik denk dat je andersom bedoelt? :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 16:38

Denk het wel ja, maar ik snapte wat ze bedoelde.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 16:43

Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Vind alleen voor een schets de lijnen te hard. Je gumt ze uit als je daar aan gaat werken, maar hoe lichter je opzet is, hoe
minder je hoeft te gummen en hoe minder risico je loopt dat het papier kreukt bij het gummen. Hou het lichtjes dus, en
je mag best meerdere lijnen neerzetten, gewoon een groffe schets maken en deze later pas netjes op de goede lijn uitwerken.
Je schets vind ik namelijk niet echt een schets, die maak je lichtjes uit een losse pols en mag best gedurft of veel
'dubbele' lijnen bevatten. En idd van je af beginnen naar je toe, zodat je geen vegen krijgt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 21:48

Ik kan eigenlijk met twee handen tekenen. Dat is erg prettig omdat je dan links en rechts kun tekenen zonder te vlekken. :D Heb ik wel voor moeten oefenen, want ben eigenlijk niet tweehandig. Dus voor mij maakt het niet uit of ik links of rechts begin.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:05

Over de mond: De onderlip heb je iets te symmetrisch gemaakt, terwijl de foto schuin genomen is, en de mond op de foto dus verre van symmetrisch is.

Ik hoop dat je hier wat mee kan? :)

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:06

bones :P
heel mooi <3

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:52

Ben je al verder? Ik als trouwe bones kijker (jee, vanavond weer!)
herken haar er duidelijk in. :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 13:02

Ben ook een trouwe bones kijker :D

Mond ben ik idd niet tevreden over. Ga ik ook nog veranderen. Hoe weet ik nog niet.

Heb deze week niet echt tijd om verder te gaan. Moet veel leren en heb volgende week pwweek. Daarna heb ik denk ik pas weer tijd..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:56

He je de schets overgetrokken van de foto oid? De ogen, neus, mond en vorm komen haast precies overeen met de foto, zonder dat je enige hulplijnen of hulpvormen lijkt hebben gebruikt. :) Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat zo even uit de losse pols hebt neergezet. ;) Daar lijkt ook meteen het probleem te zitten: de lijnen staan er wel, maar juist die hulpvormen helpen je bij het tekenen om te zien waar je schaduwen en highlights zult gaan aanbregen en hoe de vorm en diepte van het gezicht eruit zien. :j

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 14:02

Ik heb hem niet geheel overgenomen, maar heb de achterkant van het vb bevlekt met houtskoolgruis (zat nog een hele boel van onder in het pakje :D ). Daarna even wat moeilijke dingen zoals de mond op papier overgenomen. Je ziet in het voorbeeld ook nog wel dat ik al wat donker en lichte plekken heb aangeveven met potlood. Die heb ik niet overgenomen dmv houtskoolgruis, maar heb al wel wat puntjes op het papier staan waar de schaduwen van het gezicht moeten komen.

Nog een tip voor iedereen. Ga niet met witte kleren aan met houtskool tekenen. Ik had overal zwarte plekken :+

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:24

Citaat:
(als je rechtshandig bent) van rechts naar links te tekenen
,

Haha wat dom van me, gelukkig begreep je wat ik bedoel:P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:47

Mooie tekening!
Ik vind het haar alleen zonde, dit lijkt afgeraffeld.
edit; afgeraffeld is niet het juiste woord, het haar lijkt niet realistisch.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 21:30

Denk dat je het volgende bedoeld. Quote even een stukje uit mijn OP:

De schaduwen van de haren heb ik nu nog heel grof weergegeven en heb nog geen nette overgangen van licht naar donker gemaakt. Het valt op de foto nog meer op dan op de tekening. Dit ga ik nog wel doen, maar dan wil ik eerst het hele haar af hebben. Zo kan ik het geheel wat beter bekijken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:52

Oh sorry, heb er enorm overheen gelezen!
heb wel een stukje over het haar gelezen, en daar stond dat niet tussen.
Mijn fout!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:52

Geeft niet hoor. Het was ook een hele lap tekst :D