[MOV] Slapstick Stan & Ollie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

[MOV] Slapstick Stan & Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:13

:wave:

We moesten voor school een slapstick filmpje maken in de stijl van Stan en Ollie. Dus zwart wit, en versneld.
We konden kiezen uit 2 synopsissen (verhaallijnen).

Wij hebben de 1e gekozen:

Synopsis 1:

Stan en Ollie komen per ongeluk vanuit 1930 terecht in het heden. Hoe dat precies in zijn werk is gegaan moeten jullie zelf verzinnen.
Ze zijn stomverbaasd over hoe de wereld veranderd is.
Doordat ze niet weten hoe ze terug kunnen, proberen ze maar van alles uit in de moderne samenleving.
Stan vindt uiteindelijk een manier om terug te keren.
Hij moet erg veel moeite doen om Ollie over te halen om mee terug te gaan, aangezien Ollie zich heel erg thuis voelt in de moderne tijd.

Ik baal er van dat er 2 frames inzitten die rood zijn, hoe dit komt, geen idee. Denk een fout in de camera ofzo.
Af en toe vond ik het filmen een beetje slordig gegaan, maargoed dat heb ik niet gedaan. :Y)

Oh, en ik doe geen acteeropleiding, dus ben er ook geen held in. En die buik is nep, ik ben niet zo dik in het echt. :')

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

JuliaMaria

Re: [MOV] Slapstick Stan & Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:19

Hihi wat leuk gedaan zeg. Heel gaaf! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:28

Jammer dat ik geen geluid erbij heb op mn computer hier op t werk, want dat kan zo'n filmpje maken of breken :j

Erg leuk idee! Heel grappig :D Haha kregen jullie geen rare reacties van mensen die langsliepen :P

Ik denk dat je het nog iets duidelijker had kunnen maken tussen het verleden en het vandaag, misschien door het zwart-witte beeld ook nog van die ruis-strepen te geven en bv een paard of oude auto op de achtergrond, en bij het moderne beeld bv mensen met moderne apparatuur en moderne auto's enzo gebruiken :)
Sommige shots waren een beetje langdradig, maargoed dat is in de slapstick films ook wel zo :Y) Je had daar denk ik wel wat meer kunnen spelen met de snelheid van de beelden. Ook had ik wat meer ingezoomed op de personages, dat zie je bv ook bij charlie chaplin, die vult meestal bijna het hele beeld in de hoogte.
En qua acteerwerk, volgende keer nog wat overdrevener bewegen, hoog je benen optillen bij het lopen, veel met je armen zwaaien, das ook heel typisch voor dat soort films :D

Ik ga em straks thuis nog eens mét geluid kijken :D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:32

Thanks voor je reactie! En Angelita natuurlijk ook.

Tja, het overdrevener maken vonden we geen optie, omdat we maar 3 shots in het zwart wit hebben, dan zou het erg onduidelijk worden. We hebben het wel geprobeert hoor, maar de leraar zei zelf ook dat het geen succes zou worden. :')

Acteren is een ramp, ik heb 2 weken les gehad met onze klas, ik suck er gewoon zwaaaaar in. Gelukkig hoef ik ook alleen maar achter de camera te staan, en er niet voor. :Y)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:33

Kan je ook de directe link van het flimpje plaatsen??
Ik kan em zo niet bekijken nl en ben wel nieuwsgierig :o

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 14:33

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:42

Ja nu kon ik em wel bekijken!! Hij is erg leuk gelukt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 17:38

Ik vind het echt een goed gelukt filmpje, erg leuk! :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 18:08

Thanks Char :D

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:03

Ik vind het echt leuk gedaan hoor :)