[DIGI][WIP] Alouette

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyta

[DIGI][WIP] Alouette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:27

Hoihoi :)

Verveling slaat toe als je vakantie hebt :) dus moest even een bezigheid hebben :)
En dat was dus tekenen!

Dit is de schets:
(En nee dat kan ik echt niet maken !! )
Afbeelding

Hier ben ik hem gaan in kleuren (je ziet de schets niet)
Afbeelding

Al een stukje verder:
Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Ik zit nog erg te knoeien met het oog iemand tips?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:56

Ik krijg heel sterk het idee dat dit een gesmudgede foto is. Wat is je referentiefoto? :)
Je schets ziet er namelijk uit als een zeer groffe omtrek van een foto, en de lijnen in de manen geven totaal geen toevoeging tot het geheel, het ziet er raar uit dat alles precies correct op z'n plek zit, maar de schets gewoon technisch gezien niet klopt. Een schets maak je niet zo.
Juist daarom verwachtte ik dus ook hele monotone kleuren bij het inkleuren. Dat zie ik echter niet, ik zie de perfect gepikte kleuren, gewoon inherent aan een foto. Zelfde geldt voor de stappen erna. Je manier van werken en je resultaat komen gewoon niet overeen zou je dit echt volledig zelf tekenen. Daarom ga ik er eigenlijk vanuit dat je een foto aan het overkleuren bent, of aan het uitvegen bent. Correct me if I'm wrong, wellicht doe je dit helemaal niet, maar ik heb genoeg van die copy-paste werkjes gezien om er een te herkennen. :)

Daarom is mijn grote tip ook: Wees niet te afhankelijk van je voorbeeldfoto. Kunst is méér dan het tot in de puntjes na willen maken van een foto. Het moet uit de eigen hand komen, en tuurlijk zijn het 'cheaten' als overtrekken en het overnemen van kleuren van een foto toegestaan in de digitale wereld. Maar ik vraag me dan af in hoeverre je het nog kunst of tekenen kunt noemen. :)

RhealLover

Re: [DIGI][WIP] Alouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:36

Dit is een vet een foto die een meetje gesmudge is! check de neusgaten overduidelijk aan te zien. Dus niks bijzonders, iedereen kan dat...

\Als je geen schets kan maken kan je deze al helemaal niet te perfect inkleuren....

Weer ene ontmaskerd...

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:51

Ooit heb ik t zelf gedaan. En je kan het beter echt niet doen! Het enige wat je er namelijk mee bereikt is dat niemand je meer vertrouwt als je echt iets zelf hebt gemaakt. En het geeft veel meer voldoening als je iets helemaal zelf gemaakt hebt!

Het zou kunnen dat je dit niet hebt gedaan en het echt zelf hebt gemaakt maar dan vind ik dat je beter je schetsen beter kan maken.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 09:58

Nounou even rustig..

Ik heb de schets even dikker gemaakt want doen ik hem douwnloade was er niks meer van over??
(En heb dat gedaan met een programme Art rage. )
Dus die schets het ik zeg maar over een foto heen gedaan! kloptklopt.
(Omdat ik dat ook nog niet zo goed kan)

En ik vindheb wel wat kleuren om zo maar te zeggen gejat.. omdat ik het nog wel erg moeilijk ??
Ik heb gewoon een kleur uit de foto gepakt, en toen een klein vlekje gemaakt en toen verder gesmugd

En wil je weten hoelang ik bezig geweest met die neus?
Wel meer dan 2 weken!

of mag dat tegenwoordig ook niet meer?
Ik vraag daarom ook tips enzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:04

kleurtjes eruit vissen deed ik vroeger ook, maar dan krijg ik dit effect:
http://i5.photobucket.com/albums/y165/s ... oos123.jpg
Dit is dus geen photoshop-effect, maar gewon met de hand, kleurtje eruit halen, stukje inkleuren, nieuw kleurtje kiezen, inkleuren enz. enz. enz.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:48

De lijnen zijn op simmoge plekken te hard en zuiver vergeleken met de rest van het ingekleurde, de neusgaten bij de mondhoek, maak het de kat maar wijs dat je dit verder uit eigen hand gemaakt hebt....

Daarnaast durf je geen voorbeeldfoto te plaatsen????

Herhinner me bij FemkeRoosje dat deze idd het ook gedaan had, daarop verlies je vertrouwen, zeker als je in je eigen leugens vasthapt gaat het van kwaad naar erger. FemkeRoosje heeft er uiteindelijk wat van geleerd.

Jij wilt tips, begin dan maar eens met de waarheid.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:09

Ik heb er iets van gezien toen ze dit ging maken,
en het echt geen foto ofzo iets
als ze gewoon op papier tekent, tekent ze ook zo ongeveer dus waarom niet via de pc.
en ze heeft deze foto al heel vaak geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door askazita op 15-06-10 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 12:09

DIt topic draait op onzin uit vind ik zelf..

Geef je het toe is het nog niet goed?
Ik zeg toch dat ik het doe ???

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:10

jullie gaan wel off eigenlijk haar vraag is hoe ze de ogen moet maken en niet of jullie het wel pf niet geloven

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:13

Je doet het tog voor de lol, dan is het leuk als mensen tips geven maar niet als ze het beginnen af te kraken de schets is niet goed blablabla

Er staat tog nergens geschreven hoe het egt moet?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:17

Npoot, misschien even AN leren schrijven? Dat leest wat prettiger. ;)
En dat er nergens staat geschreven hoe het echt moet klopt; maar dit is (zo te zien) geen tekening maar een overtreksel. Dat betekent dus dat je het ook gewoon niet de naam tekening moet geven, want dat is het niet.

Ontopic; TS, ik ga mee met de rest. Ik zou graag een voorbeeldfoto willen zien.
Ik krijg sterk de indruk dat je een foto aan het smudgen bent. Dit zie je vooral bij de neusgaten. Misschien dat je ook wat kleuren pikt uit de foto en daarmee verder smudged, maar het ziet er niet uit als een echte tekening. :) Al helemaal niet als je kijkt naar de schets (die van erg slechte kwaliteit is), en dat in verhouding met het inkleuren.
Nee, ik heb genoeg bedrog gezien om dit soort dingen te kunnen herkennen.
Wees niet te afhankelijk van je voorbeeldfoto en ga 'm niet overtrekken; leer eerst gewoon tekenen. Je schets is de basis, en dat is overduidelijk bij deze "tekening" niet het geval. :)

Welk programma gebruik je?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:33

Ik ga mee met de rest, totdat ik de voorbeeldfoto zie ga ik ervan uit dat het is overgetrokken. Je schets is schoon en van lage kwaliteit om daadwerkelijk een schets te zijn. Daarnaast is het heel onwaarschijnlijk dat iemand werkt om de manier dat jij hier aangeeft te werken; zonder hulplijnen, twee dikke lijnen als schets en hoppakee, kleuren met schaduw, lichtinval en alles correct in een keer. Ik ben dus ook heel benieuwd naar de originele foto.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 15:16

Hallo,

Orginele foto kan ik jullie wel geven maar moet ik even op de laptop, waar ik ook de schets zelf heb gemaakt. heb hem hier alleen zw.
en dan kun je de kleuren hier nog zien.

Welk programma ik gebruik had je ook kunnen zien art rage.
Alleen het smugden in een ander programma weet zo niet welke.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:05

ik krijg ook sterk het idee dat je de foto ben gaan smudgen..
de binnenkant van de neusgaten, daar zie je nog haren zitten, en het uiterste randje recht bij de lippen, is niet gewoon normaal _O- volgende keer beter opletten :+

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:17

maar iig hoever ben je nu ? :)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:00

Afbeelding

Is dit misschien de voorbeeldfoto? ;)

Handig zo'n topic in je onderschrift :Y)

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 11:57

_lieff_ schreef:
Is dit misschien de voorbeeldfoto? ;)

Handig zo'n topic in je onderschrift :Y)

Nee, een andere maar is wel zelfde dag gemaakt.

Maar kan hem zo niet vinden... :o en artrage is afgelopen ( had een demo) .. dus kan er nu eventejs niet meer mee door.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 20-06-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: svp geen foto's quoten!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:25

Je liegt dat je barst! Echt ineens kan je niet meer verder met bewerken, en de geplaatste foto is zo vanzelfsprekend de foto die je gebruikt hebt en waar zo overduidelijk te zien is dat je deze foto gesmudged hebt (check het bij de neusgaten)

Ik blijf bij mijn standpunt het bestaat gewoon niet dat je zon slechte lijntekening maakt (of je het nu wel of niet verdikt hebt) en het perfect weet in te kleuren en daarbij een geheel andere lijn volgt :o

Wie hou je nu voor de gek?? Alleen je eigen, niemand die je flauwe leugens zomaar geloven! Je liegt nu alleen je eigen voor....

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:42

Het lijkt nu net zo'n paard als in die paardenspelletjes, die ook zo slecht gemaakt zijn.. Hij lijkt nu idd echt gewoon nep..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:44

Ehm ik wil niet veel zeggen... maar volgens mij is dat niet de voorbeeldfoto. :+
Ik ben het er wel mee eens dat 't eruit ziet alsof er gesjoemeld is met een foto.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:49

Idd erg nep ;)
Je kunt dit zien als je je laptop (met een computer zal ik het niet doen :') ) naar achteren kantelt, dan zie je heel goede dat derest witgemaakt is, maar je zie nog wat strepen.
Wat wil je hier nou mee bereiken, het is echt heel goed te zien als zoiets nep is.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:53

Mag ik misschien vragen wat gesmudged is?

En inderdaad, als ik mijn laptop kantel zie je dat er veel weggewerkt is met wit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:56

De smudge-tool is een tool waarmee je dingen kunt "uitvegen". Je kan dus vrij makkelijk een foto smudgen (uitvegen) waardoor het op een tekening lijkt, maar echt tekenen is het natuurlijk niet. Alleen zijn de meesten er niet zo goed in en vallen ze snel door de mand, ik ben dan ook benieuwd of de TS eerlijk is of niet. De kwaliteitsverhouding tussen de schets en de "inkleuring" spreken in haar nadeel, net als het feit dat de neusgaten slecht gesmudged lijken en veel weg hebben van een gewone foto.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:07

Oké, bedankt :j
Ben beniewd wat de TS hierop te zeggen heeft?