[TEK] Ronya.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[TEK] Ronya.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 15:59

Hallo,
Eindelijk weer eens een af werkje van mij.
Dit is Ronya. Ik vond het erg lastig, omdat de tekening op gelig papier is getekend, en de Fjord in kwestie ook niet echt een duidelijke kleur had.
Toch is het me wel aardig gelukt denk ik.
Ik vind hem zogoed als af. maar als er nog op of aanmerkingen zijn, kan ik het altijd nog veranderen.
(Wel snel, anders is ie de deur uit)

Afbeelding
De achtergrond moest wel. Er zat een klein vlekje op het papier. Ik had het eerst heel klein gehouden, maar dat was het ook niet. Dus heb ik alles maar ingekleurd.
Ik bekeek de foto op de PC, en hier en daar mist nog wat afwerking. Tips?

materiaal: Conté a Paris pastelpotloden
papier: Achterkant Mi Teintes
formaat: A4
tijd: lang, een paar uur, niet geteld eigenlijk.
Groetjes, LeonieL

Leonyr

Re: [TEK] Ronya.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:06

Wauw, ik vind het werkelijk een prachtige tekening! De achtergrondkleur pas er perfect bij. :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:58

Erg mooi, het enige wat me opvalt is dat het bit niet in de mond lijkt te zitten... het bit zit precies hoger dan waar de mond komt als je die door zou trekken. Of lijkt het enkel zo?
Maar super tekening!

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 11:41

Heel mooi!
Ik vind het alleen jammer dat soms nog iets te veel het papier te zien is, zoals bij het oog en om de fjord heen

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 14:50

casperzot schreef:
Wauw, ik vind het werkelijk een prachtige tekening! De achtergrondkleur pas er perfect bij. :)

Dankje. Ik zat erg te twijfelen of ik die wel moest doen. Maar het is goed gegaan.

Kirrr schreef:
Erg mooi, het enige wat me opvalt is dat het bit niet in de mond lijkt te zitten... het bit zit precies hoger dan waar de mond komt als je die door zou trekken. Of lijkt het enkel zo?
Maar super tekening!

Bedankt. Dat had ik nog geen eens gezien. Ik ga kijken of ik dat nog aan kan passen, want dat stoort me nu wel een beetje :D

Saar___ schreef:
Heel mooi!
Ik vind het alleen jammer dat soms nog iets te veel het papier te zien is, zoals bij het oog en om de fjord heen

Dat valt op de foto meer op als in het echt.
Maar dat is wel iets wat ik ga veranderen!

Bedankt allemaal voor je reacties en tips!
Liefs, Leonie

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:11

Ik vind hem erg goed gelukt Leonie! Dat van het bit, zie ik ook nu pas.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:13

Ik zie dat je in de schaduwen volgens mij al wat blauw hebt gebruikt, probeer dat terug te laten komen en wees niet bang om dat te laten zien. Je hoeft niet alles uit te vegen, dat maakt de tekening als geheel vrij mat en ook de vormen die juist scherp zouden mogen zijn (zoals oog en hoofdstel) vervagen erdoor. Probeer ook stukken gewoon heel netjes in te kleuren, dan blijft er meer contrast zichtbaar.
De achtergrond vind ik best geslaagd, het maakt hem lekker fris met dat groen en het is mooi dat het geel aan de linkerkant weer terugkomt in de vachtkleur van de fjord. :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:15

Ziet er mooi uit, ik zou het zelf niet kunnen
Is dit de Ronya die bij Blijham staat ?