[TEK] Model

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[TEK] Model

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:22

Heb van de week voor het eerst een mens getekend. Het is gemaakt met potlood van verschillende hardheden. (Meeste 8B)
Ben nog lang niet helemaal tevreden over het resultaat maar had het slechter verwacht omdat het bij de eerste poging (1/2 jaar geleden) helemaal mislukte.

Vind zelf de oren erg lelijk, wist dat die zouden mislukken. :o En de haren heb ik ook onwijs moeite mee! Heb gelezen dat je in plukken moet tekenen om het realistischer te krijgen. Alleen het haar was strak gekamd dus je zag echt geen plukken!

De mond heb ik echt heel erg moeite mee gehad. De rand vind ik iets te dik. Verder nog tips voor de mond ?

En de nek vind ik wat te breed. :o

Afbeelding

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:14

met lagen werken =)
Eerst een schets om alles in verhouding tot erlkaar te krijgen, dan ga je beginnen met wat jij wil (ik begin altijd met de ogen) daarna ga je alles langzaam maar zeker uitwerken. maar wel met lagen, daarmee krijg je het mooiste resultaat. Ik zal wel eens kijken of ik misschien een tutorial kan maken over het realistisch weergeven van haar. Maar probeer in ieder geval inderdaad in plukken te werken en niet ieder haartje te willen tekenen, dat ziet er punt een heel slordig uit en ten tweede niet realistisch ;)
probeer ook eens wat losser te werken, niet met strakke lijnen maar met kleuren, contrasten en vlakken =) succes! :D