[TEK] Zo kan het ook (pastel/aquarel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

[TEK] Zo kan het ook (pastel/aquarel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 20:28

Afbeelding

Ik heb al heel lang niet meer getekend, voor het precies natekenen van een foto heb ik eigenlijk geen geduld meer en omdat ik toch weer eens iets op papier wilde zetten heb ik wat anders geprobeerd.
Eerst heb ik heel grof het hoofd van een paard neer gezet (Zo ongeveer Mazzel) met Pastel. Wat je daar nog van ziet is het dikke zwarte, het blauwe, het paarse, wat rood en wat bruin. Het leek net op een paard en het kleurde wel leuk. Ook de achtergrond, zwarte strepen en wat kleuren al ingevuld, is pastel. Daarna heb ik het ingespoten en even laten drogen zodat ik niet meer kon vegen.
De rest is dus aquearelpotlood. Ik heb geen zwart meer gebruikt, wel veel andere kleurtjes. Mijn bedoeling was het grove pastel er nog door heen te laten schijnen en het aquarel iets subtieler en meer lijkend te laten zijn, maar op een paar plaatsen is het verschil bijna niet te zien.

Het paard is (niet helemaal kloppend nee) Mazzel, lekker eigenwijs en de uitstraling heeft ie wel geloof ik. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips en op- of aanmerkingen hebben.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 04-06-10 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [tek] -> [TEK]

Fenna_s

Re: [TEK] Zo kan het ook (pastel/aquarel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:46

De achtergrond vind ik een beetje slordig, daar zou ik eerder wat rechte lijnen/vlakken van maken. Het linker oog is anders dan het rechter. Verder vind ik het een speelse pony en ziet het er vrolijk uit met die kleuren. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:18

Ik vind het een leuke tekening, alleen vind ik het erg jammer dat het voor-de-kijker-rechtse oog zo raar is. Daar zou ik nog even aan werken, dan issie super :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:28

Het rechteroog ziet er inderdaad niet uit, daar was ik met pastel iets te enthousiast geweest en had ik het op de verkeerde plek te grof getekent. Later met Aquarel geprobeerd het te verbeteren, maar daar werd het zeker niet beter op. Misschien kan ik de voorpluk over het oog laten vallen...

Bedankt in ieder geval :)

O, en over de achtergrond. De volgende keer dat ik weer zoiets maak neem ik het mee, het paarse vlak (wat duidelijk het slordigst is) is ook pastel en al afgedekt met spray.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 22:44

Hmmz...
Ik weet niet hoor, maar ik krijg hier een beetje het gevoel bij van een klein meisje die tekeningen bij de buren brengt en dan een snoepje krijgt. Op een gegeven moment levert ze papiertjes af met één streep. :+

Niet verkeerd bedoeld, maar dit lijkt echt een tekening die even zomaar in 5 minuutjes op papier is gekrabbeld.
Ik krijg voor namelijk dit idee doordat hij erg slordig is opgezet en ingekleurd. Het maakt een zeer afgeraffelde indruk op mij.

Mijn tip dus: besteed wat meer aandacht aan je tekening. Kijk er nog eens kritisch naar en probeer wat netter te werken.