Ik heb al heel lang niet meer getekend, voor het precies natekenen van een foto heb ik eigenlijk geen geduld meer en omdat ik toch weer eens iets op papier wilde zetten heb ik wat anders geprobeerd.
Eerst heb ik heel grof het hoofd van een paard neer gezet (Zo ongeveer Mazzel) met Pastel. Wat je daar nog van ziet is het dikke zwarte, het blauwe, het paarse, wat rood en wat bruin. Het leek net op een paard en het kleurde wel leuk. Ook de achtergrond, zwarte strepen en wat kleuren al ingevuld, is pastel. Daarna heb ik het ingespoten en even laten drogen zodat ik niet meer kon vegen.
De rest is dus aquearelpotlood. Ik heb geen zwart meer gebruikt, wel veel andere kleurtjes. Mijn bedoeling was het grove pastel er nog door heen te laten schijnen en het aquarel iets subtieler en meer lijkend te laten zijn, maar op een paar plaatsen is het verschil bijna niet te zien.
Het paard is (niet helemaal kloppend nee) Mazzel, lekker eigenwijs en de uitstraling heeft ie wel geloof ik. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog tips en op- of aanmerkingen hebben.