Heeft iemand tips? Wat voor soort foto is makkelijk om mee te beginnen? Welk tekenmateriaal is handig? etc. etc.
Het liefst wil ik paarden gaan tekenen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pak gewoon een stapel foto's, en ga tekenen. Met raster, zonder raster, maakt allemaal niet uit. Foto overtrekken, ook prima (das handig om even de vormen goed onder de duim te krijgen, letterlijk ^^ en daarna kun je het dan zelf gaan proberen)
8nnemiek schreef:Om goed te leren tekenen is maar één methode: oefenen, oefenen en meer oefenenPak gewoon een stapel foto's, en ga tekenen. Met raster, zonder raster, maakt allemaal niet uit. Foto overtrekken, ook prima (das handig om even de vormen goed onder de duim te krijgen, letterlijk ^^ en daarna kun je het dan zelf gaan proberen)
Qua tekenmateriaal, dat is echt persoonlijk. Ik teken zelf bv heel graag met houtskool potloden. Maar om te beginnen zou ik een 6B potlood aanschaffen, ruw papier, en een goede gum. En schetsen maar

Daarna ga je met een donkere potlood de lijnen die moeten blijven staan overtrekken, en de details tekenen. 8nnemiek schreef:Je kan het beste eerst met een lichte potlood (ik doe dat bv meestal met een lichtblauwe kleur) de verhoudingen schetsen. Eerst het lijf, en dan op de goede plekken de pootjes en nek en staart eraan plakkenDaarna ga je met een donkere potlood de lijnen die moeten blijven staan overtrekken, en de details tekenen.
Ik zal straks de foto en de schets even hier plaatsen