Foto natekenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

renske_13

Foto natekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 14:39

Ik wil graag beginnen met tekenen, en dan wil ik graag een foto gaan natekenen.
Heeft iemand tips? Wat voor soort foto is makkelijk om mee te beginnen? Welk tekenmateriaal is handig? etc. etc.

Het liefst wil ik paarden gaan tekenen ;) :o

8nnemiek

Re: Foto natekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:42

Om goed te leren tekenen is maar één methode: oefenen, oefenen en meer oefenen :) Pak gewoon een stapel foto's, en ga tekenen. Met raster, zonder raster, maakt allemaal niet uit. Foto overtrekken, ook prima (das handig om even de vormen goed onder de duim te krijgen, letterlijk ^^ en daarna kun je het dan zelf gaan proberen)
Qua tekenmateriaal, dat is echt persoonlijk. Ik teken zelf bv heel graag met houtskool potloden. Maar om te beginnen zou ik een 6B potlood aanschaffen, ruw papier, en een goede gum. En schetsen maar :)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 14:54

8nnemiek schreef:
Om goed te leren tekenen is maar één methode: oefenen, oefenen en meer oefenen :) Pak gewoon een stapel foto's, en ga tekenen. Met raster, zonder raster, maakt allemaal niet uit. Foto overtrekken, ook prima (das handig om even de vormen goed onder de duim te krijgen, letterlijk ^^ en daarna kun je het dan zelf gaan proberen)
Qua tekenmateriaal, dat is echt persoonlijk. Ik teken zelf bv heel graag met houtskool potloden. Maar om te beginnen zou ik een 6B potlood aanschaffen, ruw papier, en een goede gum. En schetsen maar :)

Oke, bedankt :D
dan ga ik maar vast foto's uitzoeken ;)
Of heeft er nog iemand tips? :P

edit: Als je bijvoorbeeld een paard (hoofd of helemaal) wil gaan tekenen, waar kun je dan het beste beginnen? bij de neus, bij de benen, bij de kont? :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:10

Je kan het beste eerst met een lichte potlood (ik doe dat bv meestal met een lichtblauwe kleur) de verhoudingen schetsen. Eerst het lijf, en dan op de goede plekken de pootjes en nek en staart eraan plakken :D Daarna ga je met een donkere potlood de lijnen die moeten blijven staan overtrekken, en de details tekenen.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:11

8nnemiek schreef:
Je kan het beste eerst met een lichte potlood (ik doe dat bv meestal met een lichtblauwe kleur) de verhoudingen schetsen. Eerst het lijf, en dan op de goede plekken de pootjes en nek en staart eraan plakken :D Daarna ga je met een donkere potlood de lijnen die moeten blijven staan overtrekken, en de details tekenen.

Bedankt! :D
Ik ben nu begonnen, met een volgensmij te moeilijke foto :+ Ik zal straks de foto en de schets even hier plaatsen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:17

Ik ben benieuwd :D

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:24

Ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik een tekening op de pc krijg? :+

Hier al wel vast de foto:
Afbeelding

De lichamen lukten nog wel redelijk, maar de hals van mams en de hoofden lukten totaal niet :+

edit: dit word dan ook mijn allereerste tekening van een paard :o

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:46

Noujah, dit is dan de schets :') Volgens mij kan ik wel wat tips gebruiken :+

Afbeelding

De kwaliteit is wel slechter geworden door het scannen, en een paar lichte lijnen zijn weg gevallen ;)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:48

Voor dit soort vragen hebben we een centraal topic: [UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars.
Daar kan je al je vragen met betrekking tot tekenen stellen :)
Voor voorbeeldfoto's verwijs ik je naar deze topics: [UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5 of [UK] [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig* voor resultaten van tekeningen: [UK] [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Tevens kan je, als je eenmaal begonnen bent met een tekening, een [WIP] topic openen, meer hierover is hier na te lezen: [UK] Welkom op [UK] Uit de Kunst

Hier een slotje.