[FOTO] Tunesie en Friguia Zoo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Tunesie en Friguia Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:36

Ik dacht, laat ik ook eens een topic hier openen (of is het meer ontwijkend leergedrag en zijn vakantiefoto's dan wel leuk om door te nemen ;) )

Afgelopen paasverlof naar Tunesie geweest, lekker een weekje er tussenuit.. en natuurlijk ging de camera mee met m'n nieuwe lens (70-300).
Een vriendin van me nam een camera mee voor het 'dichtbij' werk, dus ik kon me lekker uitleven :D

Tijdens een excursie gingen we ook een uurtje naar een dierentuin (wat we vantevoren niet wisten) en aangezien ik deze lens nog niet had meegenomen ri een zoo.. heb ik daar als een klein kind rond gehuppelt :o Alle foto's zijn onbewerkt, heb daar nog geen tijd voor gehad ivm studie.. hopelijk kan ik van de zomervakantie de 1000 foto's induiken en eens lekker bezig om te zien wat er allemaal tussenzit.

1. Berberhond vroeg in de ochtend
Afbeelding

2. Eigenaar-loos en eenzaam op een strandje
Afbeelding

3. Wandelend avondeten
Afbeelding

4. El Jem trappen voor het amfitheater
Afbeelding

5. 1 van de vele moskee deuren
Afbeelding

En wat plaatjes in de dierentuin genomen, helaas maar 1 uurtje de tijd gekregen, de excursie was nogal vol gepropt.. maar toch wel redelijk tevreden:

6. Jammer van het oor, maar moest snel zijn, hij had heel de tijd wat appelig rond zitten kijken
Afbeelding

7. Flamingo
Afbeelding
8. Struisvogel, ik heb er ook 1 met scherpte op de ogen, maar toen had die net z'n vliezen erover
Afbeelding

Opmerkingen, tips en suggesties zijn allemaal erg welkom! Door het tijdgebrek elke excursie heb ik deze allemaal op de automatische stand gemaakt.
Erg jammer, maar auto huren ging lastig zonder rijbewijs en najah daar wil je ook niet zelf rijden...

hafjesliefde

Re: [FOTO] Tunesie en Friguia Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:34

ik vind de laatste foto heel leuk gelukt :)

Yasmine

Re: [FOTO] Tunesie en Friguia Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:53

De laatste vind ik super. Mooi gecentreerd, arrogant en eigenwijs koppie :D

Bij de rest mis ik wat de felle kleuren. Ik vind ze nogal flets. Heb je ze nabewerkt? Want ik denk dat een beetje opgeschroefd contrast bv. de foto van die flamingo al heel wat boeiender en kleurrijker zou maken :)

Verder vind ik je composities nogal eentonig. Als je bv. kijkt naar alle foto's waar een dier opstaat, dan zie je dat op iedere foto het dier centraal staat. Probeer daar wat in te variëren, bv. het object dat je fotografeert wat meer naar links plaatsen zodat je rechts wat meer ruimte hebt. Dat maakt het al gelijk wat spannender.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 21:50

Thanks!

Ze zijn nog niet nabewerkt, denk dat het wel zal schelen inderdaad, helaas waren het wat bewolkte dagen toen. Deze composities zijn inderdaad nogal eentonig nu ik zo eens terugkijk, maar zonder te bewerken pakte deze net wat beter uit. De rest moet ik nog eens tijd aan besteden, die leken nog grauwer (omdat het toch al vrij dor was in de verblijven). Ik wil van de zomer nog eens een dag naar de Zoo in Antwerpen en dan met meer dan een uur tijd lekker bezig met verschillende composities. Ga er iig eens mee bezig! :D