[TEK] Max van Moniiquee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[TEK] Max van Moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:55

Heb vandaag weer de tekenspullen uit de kast gehaald en ben weer aan de slag gegaan. :)
Deze keer was max van bokker moniiquee het 'slachtoffer'. :P

Ik zou graag tips willen om mijn tekenkunsten te verbeteren. Ben nog lang niet helemaal tevreden met deze tekening,
maar ach ,, ben pas net weer begonnen. Het gaat steeds beter. :)

Zelf ben ik niet tevreden met het linkeroor (voor ons). Ook vond ik de voorpluk erg moeilijk, en dat was wel te zien. :+

Is gewoon op een schetsblok gemaakt, met van HB tot 7B potloden. Formaat is 14x19

Afbeelding

suikermeisje

Re: [TEK] Max van Moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:40

zou het zelf nooit zo kunnen! vind het leuk gedaan heb alleen geen verstand van tekenen :P
alleen het linker oor is idd niet zo heel mooi, maar verder vind ik hem wel gaaf.

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:57

wauw, mooi zeg :oo
vooral dat oog vind ik heel mooi, spreekt echt gevoel uit!
misschien kan je de voorpluk wat 'pluiziger' maken, ipv met strepen zeg maar? :P
tips voor dat linkeroor heb ik niet echt, misschien als je de voorbeeldfoto kan geven?
maar iig heel mooi :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:15

Bedankt voor de reacties! Oog had ik erg moeite mee. :+ Valt nog mee hoe die is geworden! Tja pluiziger, weet jij hoe? :+ Hij is heel pluizig en zou echt niet weten hoe ik dat moet doen. :P

Linkeroor ga ik nog even verbeteren, post wel een nieuwe foto als ik hem verbeterd heb! :)

Edit: Voorbeeldfoto toegevoegd.

http://i40.tinypic.com/34g69vp.jpg

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:24

Mooi gedaan, alleen jammer dat je het hoofd 'omlijnd' hebt, dit geeft het een stripachtig effect.

Verder vind ik dat je zeker op de goede weg bent ;)

xWelsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:35

xkimmx schreef:
Tja pluiziger, weet jij hoe? :+ Hij is heel pluizig en zou echt niet weten hoe ik dat moet doen. :P

uhm pluizig.. hoe moet ik dat uitleggen :P
als ik een 'pluizige voorpluk' teken, teken ik heel dun allemaal haren als kronkelige lijntjes, en die veeg ik een beetje uit..
op deze tekening zie je het een beetje: http://i47.tinypic.com/166f534.jpg

en op je tekening heb je het linkeroor naar achter gericht getekend, maar op de voorbeeldfoto staat dat oor naar voren :P?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 22:37

Ja weet ook niet precies wat ik allemaal met dat oor heb uitgevreten. :+

Horse_Art; bedankt voor je reactie. Ik snap wat je bedoeld! Zal er volgende keer op letten. :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:51

waar zijn de contrastlijnen in het hoofd :oo Ik mis echt de botstructuur hier! Lijkt net of het paard geen duidelijke lijnen in het hoofd heeft zitten... vind ik een beetje jammer. verder zou ik minder met strakke lijnen werken en meer met schaduw en contrast, ook losse lijnen werken vaak beter dan strakke dikke lijnen! Verder inderdaad jammer dat je het hoofd omlijnt hebt, geeft een onrealistisch, "plat" beeld.. Verder zie ik zeker dat je er wel oog voor hebt! blijven oefenen, blijven oefenen! het ziet er zeker niet verkeerd uit :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:41

De meeste tips zijn geloof ik al gegeven. Ik mis de details in je tekening. Het oog kan nog wel wat leven gebruiken. Het oor lijkt inderdaad naar achter te staan op je tekening.Als je goed kijkt naar de voorbeeldfoto, zie je dat er een redelijk duidelijke omlijning van de binnenkant van het oor is, en dat daar een klein stukje oorschelp achter zit. Daarbij mist de schaduw in het oor. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, anders wil ik je foto evt heel simpel bewerken met paint, om het te verduidelijken? maar dat ga ik natuurlijk niet zomaar doen, zonder toestemming ;)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 09:56

Ja ik snap totaal wat jullie bedoelen. :) Alleen weet ik niet hóe ik die details van de schedel erin kan verwerken. Ik teken gewoon de schaduwen en hightlights na van de tekening, maar de botten, tja ik weet niet precies hoe ik dat moet doen, iemand daar tips voor?

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:19

nog meer contrast gebruiken! Door heel donker en heel licht naast elkaar te zetten, krijg je een meer 3d effect. Oefening baart kunst ;)

Nicole__1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:05

Mooi gedaan hoor Kim :D zou het zelf noooooit kunnen hihi

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:20

misschien kun je proberen om eerst in je schets (dus voordat je de details erin gaat verwerken) de lijnen van de schedel duidelijk weer te geven. Dan weet je precies waar ze zitten en wat de vorm is. Als je dan de "kleur" en de details in gaat vullen dan kun je aan die plekken juist extra aandacht besteden. Ik zou bijvoorbeeld bij die hele duidelijke lijn in het hoofd van het paard een ietwat donkere lijn schetsen, die iets naar boven uit blurren en dan onder die lijn het wat lichter houden, maar je moet wel duidelijk blijven zien dat het er echt "uitsteekt" nu lijkt het net of het paardje botloos is. En bij het oog zou ik meer met details werken, meer licht erin en meer donker/nog donkereder contrasten erin :)

ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt :)

edit: dat van die lijn naar boven uitblurren, dan heb je natuurlijk wel de lichtval van een totaal andere kant dan hier, hier kun je denk ik beter de lijn naar beneden donkerder uitblurren, aangezien het lijkt of de lichtbron van schuinboven komt ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:25

Wat ga jij vooruit zeg :O

Ik hem in mijn profiel nog een van je eerste werken staan!
heel mooi gemaakt!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 19:43

Soeboenoe; harstikke bedankt voor je tips! :D

Ietjelover; haha wat grappig! Ik wist niet dat hij in je profiel stond! Is inderdaad een heel verschil! Bedankt! :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:14

you're welcome :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:15

Kim, wat een verborgen talent :D ! Super mooi gedaan, vind hem echt goed gelukt :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:36

Héél mooi gedaan Kim! :j
Vind vooral dat oog erg mooi, het spreekt echt!