[TEK][WIP] Voor het eerst een mens.. Jack Sparrow

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Voor het eerst een mens.. Jack Sparrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:53

Jullie zullen wel denken, alwéér een Jack Sparrow! :D Ik ben gisteravond begonnen met m'n eerste mens ooit. Ik wilde een excentriek persoon dus dan kom je al gauw bij hem uit. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik de laatste foto genomen heb was het eigenlijk alweer te donker. verdere updates zullen hopelijk komen bij beter licht! :D
Er zijn nog een aantal dingen die veranderd moeten worden, o.a. met de mond zit ik 'vast'.
Maar voor een eerste mens ben ik zeker niet ontevreden. :)

Ik teken van een voorbeeld maar geef er ook een beetje m'n eigen draai aan omdat dit een oefening voor mezelf is. Omdat het niet in opdracht is vind ik het leuk om lekker voor mezelf bezig te zijn en me niet aan allerlei dingetjes hoef te houden. O:) :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-10 06:58, in het totaal 1 keer bewerkt

git

Re: [TEK][WIP] Voor het eerst een mens.. Jack Sparrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 06:56

Ik vind hem erg mooi worden en ben benieuwd naar het eind resultaat.
Teken je van een voorbeeld ? misschien is het een optie om die er dan ook een keer bij te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 07:52

vind de ogen erg sprekend.
de verhouding tussen de snor en de bovenlip lijkt alleen niet helemaal te kloppen. :)
ik vind hem ook nog wat vrouwelijk, vooral door de mond denk ik ja.. :) ben benieuwd naar nieuwe foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:12

Even weer een stapje verder. Aan het gezicht zelf heb ik nog niks weer gedaan! :)

Afbeelding

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:57

Wow wat knap! Vind hem erg goed gelukt voor je eerste mens. :D Vind alleen de mond een beetje gek. En de neus is huidskleur, maar de rechterwang (voor hem) is meer groenig. Ik zou die meer huidskleur doen! :)
Verder echt dikke respect. :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:42

*mond valt open* wow. als je hiervan niet ziet om wie het gaat, weet ik het écht niet meer. Knap hoor, zeker voor de eerste keer!! _/-\o_
Volgens mij is de afstand tussen de neus en de mond een beetje te groot... Daardoor lijkt de mond een beetje raar, omdat er tussen de snor en de bovenlip nog best wel veel huis zit zeg maar. Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar dat dacht ik ;) Ben echt benieuwd naar het eindresultaat!!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:52

Haha, die 2e fotos is echt geniaal :+ lijkt hij net een taliban strijden,
De 3e foto is echt WWWAAUUWWWW :o heel erg mooi gedaan :D
Ik vind zoizo dat jij erg mooi met paste werkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:37

Bedankt allemaal voor de complimenten en tips! Ik ben weer een stukje verder. Wederom weer niks aan het gezicht zelf gedaan, hier ga ik nog wel mee aan de slag want dat is me nog niet helemaal naar de zin. :D

Afbeelding

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:37

Ik vind het een erg sprekende tekening, alleen kloppen naar mijn idee de verhoudingen niet helemaal.

In het iets boven het midden van het hoofd moeten de ogen zitten, die zitten nu veel verder naar boven.

De onderkant neus/mond zit over het algemeen iets onder de helft van ogen en kin.

De onderkant van het oog zit bij de onderkant van de neus in de buurt.

Het is natuurlijk bij elk persoon verschillend, maar dit zijn richtlijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:54

Het klopt wel wat je zegt hoor Saar. Ik had een heel goed kloppende schets gemaakt, maar bij het overzetten op dit donkere papier kon ik daar de lijnen niet meer van zien! Dus ben ik toen zo maar gaan kleuren... Dat vond ik zelf ook wel erg jammer. Maarja, volgende keer beter! Ik hoop geschikt carbonpapier te vinden voor op donker papier. Want ik vind het wel heel belangrijk om alles zo'n beetje op de goede plek te hebben. Dat maakt een dier of mens toch echt tot wat hij is.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:01

Hij ziet er al goed uit, helemáál voor een eerste keer! De verhoudingen kloppen inderdaad niet helemaal, maar dat is ook wel erg lastig als je niet je schets als basis hebt kunnen gebruiken. Tip voor het overzetten: kleur de achterkant van je schets in met wit potlood, leg je schets dan op je 'echte' tekenvel en trek je schets stevig over. Je drukt hem dan in wit op je zwarte vel. :)

Edit: probeer trouwens op te letten met je witte accenten, die lijken er nu wel erg veel te zijn en maken je tekening een beetje plat. Ook met andere kleuren kun je highlights maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:14

Ik had er nog een schouder bij gemaakt, maar dat vond ik zelf niet mooi omdat dat veel te smal was, de schouders zouden veel verder uit elkaar moeten maar dat past niet op papier. Ik heb nog wat kleine dingetjes aangepast maar niet veel meer veranderd. Ik heb besloten om hem zo te laten. :)

Afbeelding