[FOTO] Pig Figurines & Flower behind the Flower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

[FOTO] Pig Figurines & Flower behind the Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:23

Pig Figurines

Foto's zijn gemaakt met Canon Eos 450d - Sigma 18-200 mm

Afbeelding

Afbeelding

---

Flower behind the Flower

Afbeelding
Behind the Flower

Afbeelding
In front of the Flower
Laatst bijgewerkt door _Sanne op 31-05-10 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Pasamba

Re: [FOTO] Pig Figurines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:27

Ik wil de rust niet verstoren hoor, maar je mag maximaal 1 topic per week openen. :)

_Sanne

Re: [FOTO] Pig Figurines & Flower behind the Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:31

Goed dat je het zegt! :D Heb het gelijk verandert! Dankje!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:05

Wat wilde je precies op de foto zetten bij de foto's van de figuren? Het zijn op dit moment afbeeldingen, ze beelden niet een verhaal, een statement uit. Je kunt overal foto's van maken, maar wat wil je de kijker laten zien, waar wil je de aandacht op vestigen?
Zowel de ondergrond als achtergrond vind ik niet bijzonder, terwijl dat misschien juist iets is om een foto meer dynamiek te geven. Zeker bij het tweede beestje zou je bv wat kunnen doen met het feit dat je er doorheen kunt kijken. Je zou de aandacht op het beestje in het binnenste kunnen vechten, of via het dier op de achtergrond, of via de achtergrond op het dier.

Bij het eerste figuurtje zijn de strepen van de ondergrond niet helemaal horizontaal, waardoor het geheel een beetje scheef lijkt. (Ik kan niet met zekerheid zeggen of de horizon ook echt scheef is, maar het voelt uit balans.)
Ook het tweede figuurtje voelt uit balans: op dit moment is het hoofd van het figuurtje het onderwerp (want dat is waar je op scherp hebt gesteld), maar het is niet helemaal goed in evenwicht met de foto. (Mooie plaatsen voor het onderwerp zijn over het algemeen strak in het midden, op 1/3 of 2/3. Anders kan ook, maar dan moet je de positie bewust kiezen en met zorg uitvoeren.)

Ook de kleuren zijn erg flets bij de eerste 2. Hier komt ook de achtergrond om de hoek kijken - zou je het tweede figuurtje bv op een knal-oranje met zwart afrikaans motief zetten dan werkt het al veel sterker. Of je kunt eens kijken of je met het licht van een waxinelichtje wat kunt doen, zodat de foto geheimzinnig wordt en je veel schaduwspel krijgt.

De laatste bloemenfoto vind ik wel aardig gelukt, het de bloemenfoto met scherpstellen op de achterste kijkt niet fijn.

(And, last but not least, I'm still not quite sure about the use of English titles. Especially these, they hardly don't have anything poetic to add, they don't even come across as titles but just basic descriptions. And, since we are on a forum that is largely Dutch, you might as well just give them in Dutch. I'd say: start with the photograps, and if they are really special perhaps a catching (English) title will present itself. At the moment, it just feels a bit pretentious.)

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:53

De binnen foto's zijn goed scherp, de eerste is een tikje schreef.
Bij de tweede had de compositie wat anders gekund. Vaak word het achterste van het voorwerp/dier vaak langs de zijkant geplaatst. Zo heb je ruimt van voren, dit creëert vaak ook weer een idee van vooruitgang. Maar ieder zo zijn smaak natuurlijk :) Vind hem wel lekker van kleur, neutraal. Houd ik persoonlijk wel van ^.^
De buitenfoto's vind ik jammer genoeg wat minder scherp, of dat komt door al het roze :P

Shadow0 schreef:
And, since we are on a forum that is largely Dutch, you might as well just give them in Dutch.

Grappig. Goed voorbeeld met enigszins foutief Engels.

_Sanne

Re: [FOTO] Pig Figurines & Flower behind the Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:28

Haha ja de titel had ik samen met mijn vriend verzonnen. Hij zei het dus ik maakte er de titel van! :P (net zoiets als; How late is it? ipv What's the time? )

Bij de beeldjes had ik me camera gewoon op tafel gezet. Inderdaad het beeldje scheef, had ik misschien toch met de streepjes mee kunnen zetten, dan is die een stuk rechter. Maar goed, vind het ook wel wat hebben.

De bloemen vond ik ook niet zo geslaagd. Was een beetje moeilijk om een duidelijk scherp punt te vinden. Moet hier nog iets meer mee oefenen.