[TEK] woestijn paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_horses

[TEK] woestijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:22

Weer eens een tekening van mij.
Getekend met pastel op canson mi teintes op A4. Er zitten heel wat uurtjes werk in.
Afbeelding
close up
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik ben vrij tevreden met deze tekening, maar de stofwolk rond de benen is mislukt. Iemand tips?

Tips altijd welkom!

Crazy_Horses

Amaretto27

Re: [TEK] woestijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:24

Ik heb totaal geen verstand van tekenen, maar vind deze wel heel mooi :D Alleen wat me opvalt.. op de close-up van het hoofd is het rechter oog te donker?

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:26

Bedankt. In het echt is het rechter oog iets lichter.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:34

Ik vind het paard op zich wel goed gelukt. Het lijkt alleen nog niet helemaal realistisch, al ben je absoluut op de goede weg!
De lichte plekken op het hoofd, schouders, borst en voorbenen vind ik te opvallend en te strak 'omlijnd'. Ook zou je wat meer kleur mogen gebruiken wat mij betreft, het lijkt nu vooral alleen bruin en zwart te zijn met hier en daar een ander kleurtje. Vind ik zelf ook moeilijk, maar oefening baart kunst!
Wat betreft de stofwolken kan ik je denk ik niet echt helpen, ik denk dat het een kwestie van erg goed kijken is op de voorbeeldfoto? Ik heb zelf geen ervaring met stofwolken, dus wens ik je bij deze veel succes ;) En ik ben benieuwd hoe hij uiteindelijk word, als je de stofwolk nog veranderd!

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:45

bedankt. Heel misschien ga ik de stofwolk nog veranderen. Van dat meer kleur gebruiken heb je gelijk, maar ik was bang dat ik meteen mijn tekening, die overigens voor de eerste keer op "echt" pastel papier getekend was, zou verpesten.
welke kleuren zou ik er dan nog bij gedaan kunnen hebben?
Ik ga zeker deze tips in acht houden met de volgende tekening.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:53

Ik zou volgende keer gewoon eens wat uitproberen. meng bijvoorbeeld eens wat donkergroen, blauw, geel, paard en rood door het bruin heen. Wel allemaal subtiel natuurlijk, anders word het net een regenboog := ;) Ik probeer het ook steeds, en het gaat al wat beter moet ik zeggen ;)

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:49

Ik heb de stof wolk nog een beetje aangepast. Tips zijn nog steeds van harte welkom!

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:50

Tips/ commentaar zijn nog steeds welkom, maar ik denk dat ik er niet meer zoveel aan verander.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:05

Eerste tip: upload je werk op het maximaal toegestaan formaat (800 bij 600). ;) Nu is de afbeelding zo klein dat ik alle details niet goed kan zien. Het lichaam van het paard lijkt nog iets teveel uit losse elementen te bestaan in plaats van dat het één geheel is. Bij het voorbeen zijn bovenbeen, knie, pijp, kogel, koot en hoef bijvoorbeeld niet helemaal 'uitgelijnd'. Werken met hulplijnen kan je daarbij helpen. :) Voor de stofwolk kun je misschien wat meer kleur gebruiken om hem echter te laten lijken, zandtinten met wat rood/oranje en wat blauw voor de schaduw? :)

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 12:50

Bedankt voor je reactie, ik zal ze in het vervolg groter uploaden, maar ik was bang dat de foto's te groot gingen zijn.
Je hebt gelijk dat sommige delen precies uit allemaal losse stukken bestaan.
Ik ga daar de volgende keer opletten.
Aan de zand wolk durf ik niet meer zoveel veranderen. Misschien nog wat schaduwen toevoegen.