[FOTO] It's nice to be rich

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[FOTO] It's nice to be rich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 17:36

Hallo fotograven.
Dit is mijn allereerste fotokunst topic. Ookal weet ik niet of mijn foto's al van dusdanige kwaliteit zijn dat ik ze hier zou kunnen plaatsen. maar dat laat ik aan jullie over.
Vandaag heb ik voor de eerste keer geoefend met de camera van mijn zus. (die doet er niets mee)
Het is een Fujifilm J120 . Ik gebruik deze omdat met de mijne (Kodak EasyShare C713) niks valt te fotograveren.

Vandaag heb ik een klein studiotje gebouwd. (lees: een shirtje als achtergrond over de laptop heengelegd, en een burealamp erbij gezet.) Ik ben best wel blij met de foto's, ookal heb ik nog véél te leren. dit was dus mijn eerste keer dat ik zo met de camera bezig was.

Buiten was het érg slecht weer, dus erg veel licht van buiten was er niet.
De kwaliteit is zeer zeker wel iets achteruit gegaan. maar niet heel veel :D
Veel kijk plezier, en ik hoop natuurlijk op tips! :o

[1.] it's nice to be rich.
Afbeelding
Het roze eronder weghalen is helaas geen optie. daar word de foto alleen maar lelijker van.

[2.]
Afbeelding

[3.]
Afbeelding
Jammer van de grauwe kleuren, maar verder ben ik helemaal blij met deze foto.
Ik kreeg telkens weer een grote vlek als ik dit kleintje op de foto wou zetten. maar uiteindelijk is het toch best redelijk gelukt.

Liefs, Leonie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:06

Het eerste wat mij opvalt is de titel.*
Die titel roept bij mij namelijk als eerste de vraag op: 'waarom'? En dat is iets wat de foto wat mij betreft zou moeten beantwoorden. Daar valt best wat mee te doen: bijvoorbeeld hetzelfde maar dan op de achtergrond een zonnige dag aan zee op het terras, of een dure sportauto (als dat iets is wat je aanspreekt). Of juist als aanklacht: een paar stuivers terwijl je eigenlijk veel geld zou willen hebben, dus de wens overlaten.

Op dit moment is het (wat mij betreft) vooral een foto van geld. Er zit geen reden achter. Wat mij betreft geen bijzondere vormen, compositie, kleuren (ok, de ondergrond is roze maar ik bedoel meer een bijzonder kleurenspel zoals bij een mooie lucht of een bloemenveld.) Wat wil je precies tonen met de foto? Waarom heb je deze foto gemaakt? Ik denk dat als je dat tot uitdrukking kunt brengen, het al een stuk interessanter wordt. Technisch is er niet veel voor en niet veel tegen, maar ik zou eerst bedenken wat je op de foto wilt, dan kan de techniek daarna helpen om dat te onderstrepen.

*En dan zeg ik niks over het Engels :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:01

Shadow0 schreef:
Het eerste wat mij opvalt is de titel.*
Die titel roept bij mij namelijk als eerste de vraag op: 'waarom'? En dat is iets wat de foto wat mij betreft zou moeten beantwoorden. Daar valt best wat mee te doen: bijvoorbeeld hetzelfde maar dan op de achtergrond een zonnige dag aan zee op het terras, of een dure sportauto (als dat iets is wat je aanspreekt). Of juist als aanklacht: een paar stuivers terwijl je eigenlijk veel geld zou willen hebben, dus de wens overlaten.

Op dit moment is het (wat mij betreft) vooral een foto van geld. Er zit geen reden achter. Wat mij betreft geen bijzondere vormen, compositie, kleuren (ok, de ondergrond is roze maar ik bedoel meer een bijzonder kleurenspel zoals bij een mooie lucht of een bloemenveld.) Wat wil je precies tonen met de foto? Waarom heb je deze foto gemaakt? Ik denk dat als je dat tot uitdrukking kunt brengen, het al een stuk interessanter wordt. Technisch is er niet veel voor en niet veel tegen, maar ik zou eerst bedenken wat je op de foto wilt, dan kan de techniek daarna helpen om dat te onderstrepen.

*En dan zeg ik niks over het Engels :)

Ten eerste, bedankt voor je reactie.
Toen ik vanmiddag begon met foto's maken, had ik niet echt een idee.
Maar ik zag dat potje met geld staan, en het leek me leuk om daar iets mee uit te proberen.
En dit is een van de mooiere uitkomsten (vind ik zelf).

*Ik heb zelfs nog nagevraagd of het goed engels was xD. Hmm. mislukte poging dus.
Maar toen ik de foto maakte dacht ik: Hmm, wat zou het fijn zijn als ik toch eens zoveel geld had (het is niet mijn geld).
Vandaar de titel, want titels bedenken is niet mijn sterke kant.

Ik blijf lekker door oefenen. Bedankt voor de tip.

Shadow0

Re: [FOTO] It's nice to be rich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:16

Het is wel correct Engels hoor :) Maar ik vroeg me laatst af waarom zoveel titels in het Engels waren. Vandaar mijn voetnoot :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:18

die tweede foto van het geld lijkt op chocoladegeld! :P

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:28

Shadow0 schreef:
Het is wel correct Engels hoor :) Maar ik vroeg me laatst af waarom zoveel titels in het Engels waren. Vandaar mijn voetnoot :)

oh, oke. ik begon al te twijfelen :P
normaal houd ik het ook Nederlands. maar ik vond dit toch mooier klinken als: leuk om rijk te zijn xD

Haha. chocoladegeld. Lekker!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:12

vind het niet zo mooi de kleuren kloppen niet bij het geld(2de foto)
en de roze achtergrond trek meer de aandacht dat het onderwerp.
misschien een ander kleurtje uitzoeken???!
die vlieg is ook niet bepaald boeiend er zit te veel ruimte om heen en de achtergrond is veel te storend.

ddus ken niet zeggen dat ik het mooie foto vind. maar wens je wel veel fotografeer succes en oefen baar kunst :D