[FOTO] Little man.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

[FOTO] Little man.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:02

Prachtig weer, neefje en zwangere schoonzus over de vloer, dus wat plaatjes.
Deze vind ik zelf de beste, hoewel ik (doordat het heerlijk zonnig was) erg veel moeite heb gehad met de schaduwen en overbelicht.
Tips... Wie o wie helpt mij verder?
(geen nabewerkingen gedaan, daar ben ik -nog niet- in thuis)

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:07

tjah ik ga niet al je foto`s beoordelen.
maar wil je we tips geven.
je moet meer letten op je compositie
dat mis ik echt in bijna al je foto`s.
daar bij kun je het best eind van de dag of begin van de dag fotograferen dan is de zon niet zo hard.
je moet ook opletten op je achtergronden dat die niet storend zijn

suces

Krissis

Re: [FOTO] Little man.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 21:10

@ pinkie: geeft eens voorbeelden van wat je mist of wat je anders zou gedaan hebben.
t.a.v tijdstip: door reisduur van het mannetje, had ik geen andere keuze, dus graag tips voor dit tijdstip van de dag, gezien ik weet dat het met fel licht beter is op de ochtend/avond te doen.
Zou je me kunnen vertellen welke achtergrond je storend vind en wat er storend aan is, zo kan ik van je goedbedoelde tips toch nog wat opsteken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:16

Wat bij mij heel erg helpt, maar ik weet niet of jij dat hebt. Dat er van die standaard knopjes op je toetsel zitten; sportstand, bij nacht, enz. Ik heb ook de stand voor veel zonlicht, er staat daar een palmboompje bij met een zonsondergang. [God ik ben onduidelijk, als je het niet snapt ga ik tekenen 8-) ] Maar als je je fototoetsel op die stand zet, wordt het licht véél minder hard, en krijgt het een warme kleur. Dit gebruik ik heel vaak als er fel zonlicht hebt.

De compositie heeft pinkie een beetje gelijk in. Op sommige foto's vind ik het wel mooi, zoals op foto 1 en 3, maar je moet er goed op letten dat je er geen belangrijke dingen afhakt. Als je iemand er half op wilt zetten, kun je dat het beste doen vanaf zijn/haar middel, en niet vanaf de bovenbenen. Ook kun je het best het hele hoofd op de foto zetten, ipv het voorhoofd weg te laten oid, tenzij je natuurlijk creatief wil doen :D Het kan best mooie resultaten geven, je bent met foto 6 al goed op weg. Voor het mooie had je toch iets minder van het jongetje moeten zien, in elk geval zijn hoofd.
Verder vind ik het voor het felle zonlicht al hele mooie plaatjes! :)

Sorry voor het lange verhaal :+

Edit: Ik zit nu op je flickr te kijken, wat een prachtige foto's zeg! Kan me bijna niet voorstellen dat deze plaatjes en die op je flickr van dezelfde fotograaf zijn! Als ik naar je flickr kijk heb je geen enkele tip meer nodig :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 23:21

Dank je voor het flickr compliment, natuurlijk zijn die foto's ook van mijn hand, anders zou ik ze niet plaatsen ;)

Het icoontje wat je beschrijft met het palmboompje herken ik. Echter zit dat standje niet op mijn spiegelreflex en heb ik veel instellingen van die dag met daifragma/sluitertijd gemaakt. De meeste foto's van mijn flickr zijn op standje automaat gemaakt, maar daar wil ik graag vanaf, vandaar. Daarnaast vind ik het vele malen makkelijker om dieren te fotograferen dan mensen, vandaar de vraag naar feedback. Bedankt voor je tips.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:12

wil wel duidelijker zijn.. maar geloof dat ik toch redelijk duidelijk was. maar hier dan nog keer foto 1 3 en 6 hebben geen fijne achtergrond ook al zijn ze onscherp. tis niet fijn om naar te kijken. te druk.

verder foto 5 en 6 niet bepaald een fijne compositie.
foto 5 heeft zulke storende elementen die roze dingen.. wij kunnen niet zien wat het is. en als je niet kan zien wat het is is het vaak een storend element.

weet niet of je iemand kent die lid is van de zoom. maar daar hadden ze een half jaartje geleden een dvdtje met kinderfotografie dat is erg leuk om naar te kijke

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:35

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik meerdere oneliners verwijderd. Bij deze het verzoek tot het plaatsen van onderbouwd commentaar waar de TS wat van kan leren.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:37

Vind het licht ook wel aardig scherp en het maakt de foto wat onrustig.
Wat betreft het licht, misschien kun je ook wat aan je witbalans doen en een beetje spelen met je sluitertijd/diafragma.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:38

Wat een knappe kerel zeg!!! heerlijk ventje om naar te kijken!