[DIGI] Lineart veulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Lineart veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 17:58

Deel 2!
Dit keer een lineart waar ik wel gebruik heb gemaakt van een voorbeeldfoto. Verschil tussen deze en mijn vorige (zie Deviantpagina) is daarom ook redelijk groot. :D
Werkwijze is daarentegen niet veranderd. Heeft me dus ook een hoop tijd gekost, en heb alsnog erg veel met de verhoudingen lopen rommelen. Momenteel zie ik niet meer of alles correct op z'n plaats zit, dus gaarne kritiek van jullie kant.

Afbeelding

Klik voor groter formaat, en klik dan rechts bij download voor een fullsize formaat.

Iedereen mag hem inkleuren, graag wel aan mijn regels houden! De regels kun je vinden in de beschrijving onder het plaatje als je op bovenstaande afbeelding klikt.

De referentiefoto is afkomstig van Hippoactions en kan hier gevonden worden: Klik

Ik heb er denk ik een dag/anderhalve dag aan gezeten. Niet erg handig tussen m'n examens door, maar ik was het leren zat. :')
Kritiek is gewenst. Dit is geen overtrekwerkje, ik heb best lang met de verhoudingen zitten priegelen en wil daar ook graag commentaar op. :j

Wat mij een beetje stoort is dat de lijnen bij het hoofdje wat smaller zijn dan de lijnen bij de achterbenen. Kan dit kloppen of zie ik scheel? :=

Linde_

Re: [DIGI] Lineart veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:15

Ik ben niet echt een expert in paarden anatomie, maar ik denk dat het bovenstuk van het linker voorbeen te lang is. Nu zit het onderbeen namelijk te laag. Ik denk ook dat het rechter voorbeen iets te lang is. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)

Wel supergaaf dat je dit beeld kan tekenen vanaf verschillende foto's! :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:13

Ik ben het niet eens met mijn bovenstaande. :)
Een veulen heeft heel andere verhoudingen dan een volwassen paard. Zijn benen zijn per definitie veel te lang en de zwaar. Ik vind dus dat je nog wat meer mag overdrijven. Zijn voorbenen mogen nog iets langer lijkt me. Maar de radius en ulna (boven been) van dat rechter voorbeen mag wel iets fijner. Dat is dan weer een beetje te breed lijkt me. :)
Als dit veulen vierkant gaat staan, zijn de achterbenen langer dan de voorbenen denk ik. En het linker voorbeen langer dan het rechter.
Verder vind ik hem zeer geslaagd!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:15

Wauw, super gaaf! :D
Ik zou niet weten hoe je zoiets moet maken, maar ik vind 'm prachtig. :j
Naar mijn idee zou een ander (net eerder) drafmoment mooier zijn geweest, maar dat is natuurlijk smaak. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:01

Na er een tijdje naar gekeken te hebben denk ik dat de verkorting van het rechtervoorbeen niet klopt.
Ook niet helemaal in perspectief met de achterbenen. Het rechter voorbeen mag langer , en ik denk
dat de benen zelfs nog wat dunner mogen.
Hoofdje vind ik mooi fijntjes, maar vraag me af of dat ook niet teveel de verhoudingen van een
volwassen paard heeft. Wellicht dat ook het oog iets groter zou kunnen maar kan ook vertekenen
doordat het enkel nog lijnen zijn. Verder ziet het er goed uit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 21:00

Fijne tips, erg duidelijk! Heb momenteel geen tijd, maar zal echt nog even naar die benen kijken.
Het oog, zit dat ook aan de hoge kant?