[SCH][WIP] Muurschildering 2CV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Karlijn__

[SCH][WIP] Muurschildering 2CV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:09

Al een hele tijd niks meer geplaatst op bokt, en na alle schilderijen en tekeningen werd het een keer tijd voor iets anders: een muurschildering. Dat wilde ik al heel lang een keer op een van de muren van mijn kamer maken en omdat ik oldtimers zo gaaf vind is het een 2CV geworden. Vandaag ben ik begonnen met schetsen en een eerste laag verf.
Met de schets ben ik ongeveer een kwartiertje bezig geweest en met het verven een half uur (met hulp van broertje en zusje :P)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de eerste laag verf, het gaat er nu nog niet om dat het er netjes uitziet, maar dat de vormen een beetje kloppen, vanavond ga ik weer verder en zal dan weer een up-date plaatsen. De lijn onderaan de auto loopt naar mijn gevoel te schuin omhoog, dit ga ik vanavond nog even veranderen, zien jullie nog dingen die niet kloppen? Oja, ik/we verf/verven met acrylverf.

Linde_

Re: [SCH][WIP] Muurschildering 2CV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:26

Heb je geschetst vanaf een voorbeeld foto? Ik denk namelijk dat je vanuit deze hoek toch nog een stukje linker voor wiel hoort te zien. Verder denk ik ook dat de achteruit niet klopt. hij is denk ik te breed vanonder, maar als je het met en voorbeeld foto hebt gedaan klopt het misschien weer wel.

Ben je van plan de hele muur groen te gaan verven? Aangezien de druipers best ver naar beneden lopen ;)

Ik vind het wel echt een gaaf idee, een auto aan je voeteneind :D

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:46

Ik had er inderdaad een voorbeeldfoto bij, maar de auto stond hierop wel in hoog gras, dus kon ik het linkervoorwiel niet zien, ik denk ook dat ik er nog een klein stukje van ga laten zien.
De achterruit heb ik nog niet geverfd. Ik denk dat je dat kleine stukje raam aan de achterkant bedoelt? Dat raampje zit nog aan de zijkant van de auto. Kijk maar 's: http://media.photobucket.com/image/2cv/ ... foto66.jpg
Dat groene is inderdaad wel een beetje ver uitgelopen, maar dat maakt opzich niet zoveel uit, aangezien mijn bed ervoor staat, dan zie je dat toch niet :P
Bedankt voor je reactie!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:46

Een up-dateje:

Afbeelding

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:54

ben benieuwd! ziet er al veelbelovend uit;) zie dat je naar minerva gaat, leuk:) Ik ook:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:25

Ik denk dat je de voorkant van de auto net iets teveel laat zien. Op de foto is hij meer van de zijkant genomen.

Ben benieuwd hoe het wordt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:38

Wauw, gaaf! Ik vind het schetsmatig/'slordige' erg leuk, hoop dat je het niet TE netjes maakt :D

Zelf zou ik nog wat blauw als lucht toevoegen, en ik denk dat je nog even naar de voorkant moet kijken, de bumper en grill lopen naar mijn gevoel niet mooi weg.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:15

Ik ben het wel eens met wat Rock zegt.
De voorkant van de auto zie je vanuit een andere hoek dan de rest van de auto.
De kleuren vind ik goed gekozen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:29

Ziet er al goed uit! Er klopt alleen iets niet helemaal naar mijn gevoel. Maar ik kan niet zo goed bedenken wat. Ik denk dat het stuk tussen de achterste koplamp en het voorraam te lang is vergeleken met het stuk tussen de voorste koplamp en het raam. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:17

De foto die ik ervoor heb gebruikt was deze: http://i534.photobucket.com/albums/ee35 ... 1275246887
de voorkant is idd iets te breed volgens mij, dit ga ik nog even veranderen. Inmiddels ben ik al weer een stuk verder,
maar ik kan mijn fototoestel niet vinden, 'k zoek morgen even verder. Ik heb de eend wel ietsjes netter gemaakt hoor, hij
zat onder de druipers en de vlekken. Het dak heb ik ook wat platter gemaakt, en de linkerrand (voor de kijker rechts) van
de motorkap is wat minder rond geworden.
Bedankt voor jullie reacties! :D

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 13:04

En weer een up-dateje:
Afbeelding

nummerbord en ruitenwissers zijn door vriemdlief gedaan 8-)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:59

Ik zit erover te twijfelen of ik de binnenkant van de auto ook zal schilderen....

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:35

koel! ;) dat lijkt me nou leuk om een keertje te doen :P Heb alleen 1 dingetje: de meest rechter koplamp. Die is een beetje raar, niet zo mooi als de linker (op de tekening dan ;)) en daardoor lijkt de hele voorkant te buigen. Dat is echt jammer! De grill (dat rooster aan de voorkant ;)) klopt trouwens ook niet helemaal... De vorm is anders op de foto. Misschien dat je daar nog wat aan kan doen?? Verder echt gaaf! Volgende muur een ferrari?? :P

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 19:06

koetje10 schreef:
koel! ;) dat lijkt me nou leuk om een keertje te doen :P Heb alleen 1 dingetje: de meest rechter koplamp. Die is een beetje raar, niet zo mooi als de linker (op de tekening dan ;)) en daardoor lijkt de hele voorkant te buigen. Dat is echt jammer! De grill (dat rooster aan de voorkant ;)) klopt trouwens ook niet helemaal... De vorm is anders op de foto. Misschien dat je daar nog wat aan kan doen?? Verder echt gaaf! Volgende muur een ferrari?? :P

Is idd heel erg leuk om te doen! En wanneer het mislukt: gewoon een verfroller met witte latex eroverheen :P de rechterkoplamp is ook nog niet naar mijn zin. Ik denk dat ik de hele voorkant nog even zal moeten verbouwen. Nee hoor, geen ferrari, dan wordt ik iedere x al misselijk als ik er alleen al naar kijk, doe mij maar zo'n schattig eendje :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 18:45

Iamand nog tips? heb er niet helemaal meer die 'drive' achter:p dus aanmoedigen mag ook wel :P

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:19

Leuk gedaan zeg! Knap! Ook erg mooi kleurgebruik ;)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 09:42

weer een up-dateje:
Afbeelding

heb toch maar besloten om ook de binnenkant van de auto te schilderen, vond het er zo kaal uitzien zonder.
In het echt is ie echt zoveel leuker! :P

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:34

Ik vind hem met binnenkant echt veel meer uitstraling hebben ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:13

Ik vind hem erg leuk worden!!!

Ik denk dat je de bumper wat meer schuin omhoog had moeten laten lopen, nu loopt hij wat te recht en klopt het perspectief niet helemaal waardoor de voorkant idd lijkt te buigen...
idem voor de gril aan de voorkant.

Ga je het groen/achtergrond ook nog verder afwerken?
vind het nu een beetje een smurrie zeg maar ;-)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:14

Ik mis toch echt een wiel aan de voorkant.
Dat stoort wel en beetje vind ik..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:18

Ik vind hem echt heel mooi en aan de voorkant klopt er idd iets niet, maar die groene druipers vindt ik er wel degelijk bij passen!