Schets overtrekken op doek met carbon papier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Schets overtrekken op doek met carbon papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 09:51

Ik lees hier soms wel eens over dat mensen hun schets overtrekken op doek met carbon papier.

Nu heb ik dus een schets, die ik op mijn doek wil, alleen.. Heb ik wel het goede carbon papier?

Ik heb 'Randex' papier, en er staat onder '1200'. Er staat dat het eigenlijk voor 'handwriting' is en dan het blauw is.
Kan ik dit ook gewoon gebruiken? Of zou ik toch echt ander carbon papier moeten hebben?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:55

Lijkt me prima, overzetten is overzetten toch? :D Probeer anders gewoon even een stukje op gewoon papier in plaats van op je doek om te zien hoe het gaat. :)
Ik heb het ook wel eens gekocht, maar kan het niet gebruiken omdat je de lijnen niet uit kunt gummen en dat wil ik wel met aquarel. Maar als je dekkende verf gebruikt schilder je er toch overheen dus lijkt me dat geen probleem. :)

Springruit06

Re: Schets overtrekken op doek met carbon papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 09:59

Ik schilder gewoon met acryl verf. :) Ga het maar proberen, heb gelukkig meerdere doeken liggen, dus als het mis gaat begin ik gewoon op nieuw. :)

Zat een beetje te twijfelen omdat er 'Handwriting' Stond, en omdat 't blauw is, maar ik ga 't proberen!

Dankjewel!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:59

Ik heb het ook!
Zwart wat ik wel eens van mijn ma leen en precies ook dat blauwe dat jij hebt :j
Bij mij werkt het prima en het is handig dat het blauw is, want het is beter te Zien op een donkere kleur achtergrond :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:34

Ik heb het geprobeerd en 't is inderdaad gelukt! :) Je ziet er niets meer van! Aangezien ik maar een paar lijntjes heb gezet, ben ik benieuwd of ik 't zelfde papier nog eens kan gebruiken?
(heb namelijk 7 euro betaald voor 5 velletjes, dus 't zou niet erg zijn als dat kon)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:35

nooit gebruikt :)
ik denk dat als ik dat doe, ik het werkje niet meer van mijzelf vind :D

je schilderd ook gewoon over blauw heen hoor,
we hebben dat ook op school :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:40

Nou, ik heb een aantal lijnen van mijn eigen schets overgetrokken. :) Maak de schets eerst op papier, voor het geval 't mislukt, en daarna neem ik 'm dus over op doek. Het is dus niet zo dat ik een foto overtrek oid.