[TEK][WIP] Hugo, vos met bles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK][WIP] Hugo, vos met bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:56

Ik kreeg de opdracht om een hele leuke donkere vos met veel wit (is mijn favoriete paardenkleur :D ) te tekenen. het is niet zo'n hele grote tekening, het papier is 21x30 cm.

De foto van het paard is wat van onderaf genomen, hierdoor lijkt de neus wat groot. Vandaar dat dit op de foto ook zo is. Dat is dus een bewuste keuze. :)

De schets. De gele stippellijntjes had ik neergezet om te laten zien hoe ik de hals eventueel ook zou kunnen tekenen. Maar de opdrachtgeefster vond het toch leuker om het ongeveer zoals op de foto te houden, dus hebben we het gewoon zo gelaten.
Afbeelding

Volgende stap
Afbeelding

En tot nu toe ben ik zo ver:
Afbeelding

Ik heb helaas even weinig tijd, daardoor ben ik er ook nog maar twee keer mee bezig geweest. Het hoofd is nog niet af hoor! Voor mijn gevoel wil ik er nog heel wat aan doen..
Op sommige plekken is het wat lastig invullen omdat het paard op de foto een hoofdstel om had, maar tot nu toe ben ik wel tevreden. :)

Linde_

Re: [TEK][WIP] Hugo, vos met bles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:39

Ik vind hem erg mooi! Ik vind het wel jammer dat je niet de neus kleiner hebt gemaakt, ik vind het er zo raar uit zien.
Het oog vind ik heel goed gelukt! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:53

dat lijkt al goed!! Mooie kleur heeft het paard inderdaad :j knap hoe je die bles zo uitwerkt, bij mij word het altijd een drama als ik eenmaal met kleuren begin :+ Het linkeroor op de tekening en de voorpluk vind ik echt super, het rechteroor wat minder, daar lijkt een beetje een rare knik in te zitten? Het oog vind ik ook erg mooi. En misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat de onderkaak, dat stukje tussen de neus en de wang (dat stuk onder het oog ;)) een beetje aan de korte kant is. Maar misschien is dat op de foto ook zo? Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:10

Moeilijk standpunt vd foto! Je red je er goed uit.
Ik vind je kleurgebruik nog wat braafjes, en je tekenrichting maakt het totaal een beetje plat.
Ik zie dat je later met wit meer diepte in de tekening probeert te krijgen. Maar als je meer met
de botstructuur van het paard mee tekend en rekening houd met de lichtval krijg je al meer diepte.
Verder zou ik niet teveel met grijs doorgaan in de neus, word het zo grauw van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:53

Ik ben nu zo ver. Bedankt trouwens voor de tips enzo want ik heb er echt wel wat aan!

Afbeelding

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:49

wauw! Heel erg mooi :D

alleen lijkt het rechter oor wat kleiner als hel linker oor.

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:34

oei, ik vind de hals niet zo mooi eigenlijk. De overgang van hoofd naar hals klopt naar mijn idee niet namelijk. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ;) Ook de kleuren in de hals lijken heel anders te zijn dan op het hoofd, ik mis op de hals het roodbruine een beetje, dat vond ik juist zo mooi passen! Was je inmiddels al verder?

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:32

heel er mooi, maar ik heb het idee dat het hoofd nog zweeft en nog niet aan de hals vastzit.