[FOTO] Pony's in pannerden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

[FOTO] Pony's in pannerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:45

Omdat het vandaag zo'n lekker weer was zijn mijn vader en ik een fietstocht gaan maken door Groessen/Pannerden. Daar kwamen we een weiland tegen met heuuul veel paarden, waaronder deze 3 pony's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben geen ervaren fotografe ofzo, gewoon een meid van 15 die het leuk vind om wat fotootjes te schieten dus niet te hard voor me zijn aub :o
Nou, wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door S_Evelyne op 24-05-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: pony's in pannerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:53

volgens mij mag je geen foto's van paarden neer zetten waatvan je geen toestemming van de eigenaar heb?

Wel mooi hoor! waarom hebben ze nummers om hun nek?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 18:56

@ Alou
Geen idee waarom ze nummers om hun nek hebben, er stonden echt heel erg veel paarden in die wei, en ze hadden er allemaal een.
Mag je echt geen foto's plaatsen zonder toestemming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:57

S_Evelyne schreef:
@ [***]
Geen idee waarom ze nummers om hun nek hebben, er stonden echt heel erg veel paarden in die wei, en ze hadden er allemaal een.
Mag je echt geen foto's plaatsen zonder toestemming?

ik weet het niet zeker dat dacht ik, maar misschien is het bij foto kunst niet zo. zal even voor je kijken.

Anoniem

Re: [FOTO] Pony's in pannerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:01

hmm kan het nergens vinden, geld dus blijkbaar wel bij itp maar niet bij fotokunst

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:03

Ik heb net bij de regels gekeken, en daar stond dat je geen foto's mag plaatsen zonder toestemming van mensen die op die foto's te zien zijn.
Zouden die pony's het erg vinden? :=

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:33

Het plaatsen van foto's op FK doe je met een heel andere intentie dan op ITP. Je mag hier dus kunstzinnige foto's plaatsen, ook als het paard van iemand anders is (wel voor eigen verantwoordelijkheid).

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:41

Oke, dankje ;)
Je hebt echt een hele vette avatar trouwens :):)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 20:39

heeft iemand tips voor me?

Ik_is_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:43

Ik zal mijn best doen, ben geen prof, maar een vrij serieuze en fanatieke hobby-ist.
Foto 1: Mooie foto, er mist misschien wat scherpte maar ik denk dat je niet heel dichtbij stond? Dat is bij de overige foto's ook wel het geval, dus dat herhaal ik daar dan niet meer bij. Is natuurlijk ook afhankelijk van je materiaal. Moment/blik van paard is erg leuk, en de achtergrond met andere pony's maakt het voor mij wel af.
Foto 2: Ook een leuke foto; de indrukwekkende manen staan er mooi op. Ik had zelf gekozen voor een verticale foto in dit geval; dan staan de voeten er ook allemaal op en je hebt geen last van grote vlakken groen links en rechts. Moment/blik van paardje vind ik weer helemaal goed, oortjes er mooi op enzo.
Foto 3:Ja, zo verticaal bedoelde ik dus :D Pony heeft een flink buikje, als ik het zo mag zeggen :o Ik weet niet hoe de achtergrond geworden was als je het dier meer van de voor de kijkers linkerzijkant had gefotografeerd? Zontechnisch had het prima gekund, die had je dan mooi in de rug gehad en allicht dat de buik dan wat minder uitstekerig geweest zou zijn. Maar da's een detail.
Foto 4: tja daarbij weet ik het niet zo goed. Enerzijds staat het hoofd er mooi op, maar die neus die eronder te voorschijn piept... Maar ja, in deze situatie kun je moeilijk even tegen dat andere paard zeggen; 'hee joh schuif es op, je staat in mijn beeld!', gaat ook niet werken...
Prima foto's voor zo tijdens een fietstochtje in mijn ogen. Wat voor camera heb je gebruikt?

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:46

Miekje: Dankjewel, hier kan ik wel wat mee!
Die pony heeft idd een hele dikke buik, ik kon het veulen er haast uitkijken :=
Welke camera moet ik even kijken, het is die van mn vader :o

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:47

Het is een Nikon D80 :j

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 02:24

Deze pony's zijn allemaal bloedpony's.
De bedoeling is dat deze pony's elk jaar drachtig worden en van de drachtige merries word bloed afgetapt dat gebruikt wordt voor in bepaalde medicijnen.

Er loopt ook ergens een (oud) topic over verwaarlozing van deze pannerdense bloedpaardjes, nadat er dode veulens en uitgemergelde pony's in het weiland gevonden waren.